Lidl Digital: niemiecki dyskonter inwestuje w e-commerce i cyfryzację sieci

Już w marcu ruszy Lidl Digital, czyli centrum technologiczne niemieckiej sieci dyskontowej Lidl. Zlokalizowany w Bukareszcie ośrodek będzie miał za zadanie opracowywać nowe rozwiązania e-commerce oraz rozwijać cyfrowe platformy do zarządzania siecią sprzedaży niemieckiego retailera.

Lidl Digital, bo tak będzie nazywało się centrum technologiczne w Bukareszcie, będzie miało za zadanie wspomóc rozwój kanału e-commerce, a także wpłynąć na optymalizację wszystkich procesów związanych z prowadzeniem sprzedaży w modelu omnichannel.

Celem, poza usprawnieniem funkcjonowania całej sieci, jest dostarczenie klientom rozwiązań, które wpływają na wygodę i szybkość zakupów w modelu omnichannel.

W centrum technologicznym Lidla pracę znajdzie ponad 100 fachowców specjalizujących się w takich systemach jak SAP, Hybris czy Java. To będzie drugi co do wielkości ośrodek technologiczny należący do Lidla. Największy mieści się w Niemczech.

Lidl widzi potencjał w e-commerce

Jeszcze do niedawna internetowy sklep niemieckiej sieci dyskontowej działał jedynie w Holandii, Belgii i Niemczech. W październiku 2017 roku dołączył do nich e-sklep w Czechach. To pierwszy e-sklep tej sieci w naszej części Europy.

Jak poinformowała rzeczniczka Lidla Zuzana Holá, sklep będzie obsługiwany z centrum logistycznego w Pilznie. Zostało ono uruchomione w listopadzie 2016 roku i dotychczas zajmowało się obsługą e-sklepów w Niemczech, Belgii i Holandii. Teraz będzie obsługiwać również czeski e-sklep.

E-sklepu brak, jest aplikacja mobilna

Nie wiadomo kiedy Lidl uruchomi kanał e-commerce w Polsce. Póki co wprowadził na naszym rynku nową aplikację mobilną. Nowe funkcje, które zaproponowano, to m.in. możliwość zaplanowania zakupów czy znalezienia najbliższego sklepu.

Z aplikacją Lidl klienci mogą teraz dokładnie zaplanować swoje zakupy, sprawdzić godziny otwarcia sklepu oraz przeglądać najnowsze oferty i gazetki. „Szukanie konkretnego produktu z oferty jeszcze nigdy nie było takie proste” – zapewniają przedstawiciele sieci. Aplikacja umożliwia bowiem wyświetlenie wyników wyszukiwania w formie przejrzystej listy. Wystarczy jeden ruch, by dowiedzieć się więcej o interesującym klienta produkcie.

Przypomnijmy, niemiecki dyskonter od pewnego czasu zapowiada już, że kanał online ma stanowić ważny element strategii całej firmy. Obecnie sieć umożliwia płatności telefonem oraz oferuje mobilną grę wspierającą sprzedaż. W Polsce sieć nie prowadzi w tej chwili sprzedaży przez internet. Pierwszy Lidl w Polsce został otwarty w 2002 roku. Obecnie liczba sklepów przekroczyła 600.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl