SCF 2018: IKEA wprowadza nowe formy sprzedaży

W olsztyńskim centrum handlowym powstał nowy punkt spotkań IKEA z klientami. Od 21 lutego w IKEA Gościnnie mieszkańcy Olsztyna mogą skorzystać z profesjonalnego doradztwa, jak urządzić swoją przestrzeń domową, a także zamówić wybrane meble, sprzęt AGD i akcesoria przez internet.

Konsekwentnie realizowana strategia rozwoju wielokanałowości sieci IKEA została doceniana przez branżę. Jury Shopping Center Forum 2018 Exhibition & Awards nominowało sieć IKEA do nagrody Retailers’ Awards 2018 w kategorii New Retail Concept/Retail Store Design.

IKEA Gościnnie

– W IKEA chcemy być dostępni dla jeszcze większej liczby Polaków, dlatego wprowadzamy nowe sposoby sprzedaży, dzięki którym nasi klienci zrobią zakupy gdzie, jak i kiedy chcą. Wiemy, że mieszkańcy Olsztyna i okolic często odwiedzają sklep IKEA w Gdańsku. Dlatego zdecydowaliśmy otworzyć pierwszy punkt IKEA Gościnnie właśnie tutaj i mamy nadzieję, że nasz nowy format spotkania z klientem zyska uznanie lokalnej społeczności – mówi Joanna Czyżewska, Dyrektor sklepu IKEA Gdańsk.

IKEA Gościnnie to czasowy punkt spotkań i inspiracji dla klientów, dzięki któremu IKEA dociera do mieszkańców miast, w których nie ma swoich stacjonarnych sklepów. Pracownicy IKEA Gościnnie pomogą klientom zaplanować i zaprojektować kuchnie swoich marzeń, udzielą wsparcia w zakresie doboru produktów, projektu oraz dostosowania mebli systemowych: kuchni i szaf, pomagają w skompletowaniu zamówienia, rezerwacji terminu montażu i transportu mebli.

Punkt IKEA Gościnnie
Punkt IKEA Gościnnie

– Nazwa projektu IKEA Gościnnie oddaje zbliżenie marki do klienta w dwóch wymiarach: IKEA jako gość w nowej lokalizacji, a także ugoszczenie klientów w nowej przestrzeni. Pragniemy tym samym budować bliższe relacje z lokalną społecznością. Nazwa nawiązuje do szwedzkiego „Tillsamans” – czyli poczucia wspólnoty i bliskości tak istotnego dla IKEA – wyjaśnia Zuzanna Hejduk, Lider Projektu IKEA Gościnnie.

IKEA Gościnnie jest projektem pilotażowym realizowanym przez zespół pracowników IKEA Gdańsk w dwóch miastach: Gdyni i Olsztynie. Projekt jest jednym z laureatów wewnętrznego konkursu na pomysły pracowników IKEA na rozwój firmy „Milion na innowacje”.

Retailers’ Awards 2018

IKEA konsekwentnie rozwija nowe sposoby sprzedaży wielokanałowej, tworząc rozwiązania, które pozwalają dostarczać produkty firmy szybko i w dobrej cenie na terenie całej Polski. Poza inwestycjami w sieć sklepów stacjonarnych, IKEA rozwija sprzedaż przez telefon i internet, otwiera Punkty Odbioru Zamówień w miastach, w których nie ma sklepu stacjonarnego oraz wprowadza nowe formaty takie jak Centrum IKEA dla Firm czy IKEA Gościnnie.

Dynamiczny rozwój sieci IKEA został doceniony przez jury Shopping Center Forum 2018 Exhibition & Awards. Poza siecią IKEA do nagrody Retailers’ Awards 2018 w kategorii New Retail Concept/Retail Store Design nominowane zostały także Carrefour, CCC, Orsay, Reserved oraz Sephora.

Nagroda zostanie przyznana podczas wiosennej edycji SCF 2018 Exhibition & Awards już 12 kwietnia 2018 r.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn