Manufaktura: 22 nowych najemców, ponad 30 modernizacji

Rekordowa frekwencja i rekordowe obroty – to główne powody do radości zarządców Manufaktury w Łodzi. Statystyki za 2017 robią ogromne wrażenie: ponad 20 milionów gości, 22 nowych najemców, ponad 30 modernizacji, do tego 100 dużych wydarzeń kulturalnych, sportowych i rozrywkowych.

Ubiegły rok to też czas nagród i wyróżnień – Manufaktura m.in. zajęła pierwsze miejsce w rankingu centrów handlowych o najbardziej różnorodnej ofercie rozrywkowo-rekreacyjnej przygotowanym przez niezależnych ekspertów Colliers International.

W drugiej połowie lutego Manufaktura w Łodzi oficjalnie przedstawiła podsumowanie 2017 roku. Liczby cieszą zarówno zarządcę łódzkiego obiektu, jak i najemców, którzy tu postanowili rozwijać swoje biznesy.

Manufaktura od ponad dekady jest ulubionym miejscem spotkań łodzian, a także obowiązkowym punktem na mapie każdego turysty odwiedzającego Łódź. W 2017 Manufaktura zanotowała kolejny rekord frekwencji, zdecydowanie przekraczając próg 20 milionów gości. Biorąc pod uwagę liczbę mieszkańców miasta, gdyby obiekt przy ul. Ogrodowej odwiedzali tylko łodzianie, to każdy byłby w Manufakturze 28 razy w roku.

W samym tylko grudniu 2017, do Manufaktury wybrały się 2 miliony gości, czyniąc ten miesiąc rekordowym w historii.  Ostatni miesiąc 2017 był lepszy w perspektywie rok do roku aż o ponad 7 proc.

Statystyki pokazują, że jak co roku, najwięcej gości odwiedza Manufakturę w soboty – 18,1 proc., choć wysoka frekwencja utrzymuje się przez cały tydzień.

Ogromnie cieszy także rekord obrotów – poprzedni, również rekordowy wynik za 2016, w minionym roku udało się poprawić aż o 6,9 proc.

Kolejnym rekordem była sprzedaż kart podarunkowych Manufaktury. Aż 23 333 osób uznało, że najlepszym prezentem jest właśnie karta podarunkowa do wykorzystania na terenie całego kompleksu.

Za tym sukcesem z pewnością stoi wiele czynników: umiejętne zarządzanie obiektem, oferta handlowa i rozrywkowa, a także przemyślane i znakomicie zorganizowane eventy.

Jak Łódź, to Manufaktura

W 2017 do grona najemców Manufaktury dołączyły 22 topowe polskie i światowe marki. Wiele z nich, jak choćby Converse, Le Creuset, Wittchen Travel, Łukasz Jemioł, Ćmielów Chodzież, Celebrity wybrało Manufakturę na swój debiut w Łodzi. Nie należy zapominać też o stale poszerzającej się ofercie gastronomicznej – w minionym roku Manufaktura wzbogaciła się o nowe lokale na rynku: Whiskey in The Jar, Faktura, Manu Cafe, Bobby Burger i długo oczekiwaną – największą w Polsce – kawiarnię Starbucks. W strefie food court pojawił się ciekawy koncept oferujący zdrowe przekąski w formule fast food, czyli Green It.

Ponad 30 sklepów i butików zostało odnowionych według najnowszych konceptów wnętrz, dzięki czemu Manufaktura może poszczycić się flagowymi salonami takich marek jak Reserved (w nowej lokalizacji), Empik czy Deni Cler.

Jak co roku w listopadzie 2017 Manufaktura przedstawiła zwycięzców SALESMAN OF THE YEAR 2017, czyli dwuetapowych badań jakości obsługi klienta. Najlepszy zespół pracuje w salonie PANDORA, kolejne miejsca zajęły restauracje: Galicja, Bierhalle, a także salony Douglas i Origins. Jakość świadczenia usług jest dla zarządców Manufaktury priorytetem, więc tym bardziej cieszą tegoroczne wyniki, które są najlepsze w historii badań i pokazują, że poziom obsługi klienta w Manufakturze nieustająco rośnie.

Rok z nagrodami i eventami

Manufakturę doceniają także eksperci. Jesienią międzynarodowa firma doradcza Colliers International uznała Manufakturę za najlepszy obiekt w Polsce pod kątem zróżnicowanej oferty rozrywkowej.

Tacy najemcy jak Teatr Mały, szkoła tańca Egurrola Dance Studio, kręgielnia Grakula, Experymentarium, kino, ścianka wspinaczkowa Stratosfera i Muzeum Fabryki sprawiają, że Manufaktura nie tylko wyróżnia się na tle innych obiektów handlowych w kraju, ale także wyznacza trendy w nowoczesnym zarządzaniu centrami.

Przez cały rok w Manufakturze zrealizowano ponad 100 dużych wydarzeń różnego typu: kulturalnych, sportowych, rozrywkowych. Warto wspomnieć, że Manufaktura współpracuje z największymi festiwalami organizowanymi w Łodzi: gościła m.in. Light Move Festival, Międzynarodowy Festiwal Gier i Komiksu, Festiwal Kontakt. Była też współorganizatorem prestiżowych wydarzeń sportowych: turnieju siatkówki plażowej Plaża Open, Biegu Trzech Króli, Biegu Ulicą Piotrkowską.

Modernizacje i inwestycje

W kontekście modernizacji rok 2017 upłynął w Manufakturze pod kątem usprawnień i podnoszenia komfortu gości. Wymieniono m.in. ławki drewniane i metalowe na rynku, rozszerzono strefę wi-fi – teraz z darmowego internetu można korzystać także w strefie food court oraz na rynku. Zadbano również o wygodę kierowców – na parkingach pojawiły się nowe, jeszcze lepiej widoczne słupki, poprawiające organizację parkowania. Część działań jest mniej widoczna dla klientów, ale niezwykle ważna z perspektywy ochrony środowiska czy obniżenia kosztów utrzymania obiektu. To m.in. zakup nowych pras do zgniatania kartonów, wymiana oświetlenia na energooszczędne LED-y (kolejny etap), czy modernizacja sieci CCTV. Wymiernym wynikiem wdrażanych energooszczędnych rozwiązań jest zmniejszenie zużycia mediów: w latach 2013-2017 odnotowano spadek zużycia energii elektrycznej o 14 proc., spadek zużycia wody o 13 proc., spadek zużycia energii cieplnej o 9 proc.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.