CITY: Digital Signage podbija punkty informacyjne

Centrum informacji Zakolove – realizacja CITY

Multimedialne kioski, interaktywne ekrany i trójwymiarowe mapy coraz częściej pojawiają się w różnych punktach informacyjnych. Walory rozwiązań Digital Signage doceniają nie tylko zarządcy galerii handlowych, lecz także gospodarze miast i właściciele hoteli, którzy mieszkańcom i turystom próbują ułatwić korzystanie z lokalnych atrakcji.

Centrum informacji „Zakolove”, które właśnie zostało otwarte w samym sercu Zakopanego, przy ul. Krupówki 30, to wyjątkowy przykład tego rodzaju realizacji. Za realizację wszystkich urządzeń multimedialnych wykorzystanych w projekcie odpowiadała firma CITY – wyłączny partner Welcome Mixer, który zainauguruje Shopping Center Forum 2018 Exhibition & Awards.

Interaktywne obrazy, atrakcyjne animacje

Nade wszystko cenimy przystępność, atrakcyjność i szybkość przekazu informacji. Trudno się zatem dziwić, że tradycyjne punkty informacji turystycznej, wyposażone w ulotki z listą lokalnych atrakcji i programem najbliższych wydarzeń, rzadko spełniają oczekiwania przyjezdnych. Turyści, którzy masowo korzystają z internetu i aplikacji mobilnych, wymagają obsługi na zupełnie innym poziomie. Nowoczesne punkty informacyjne muszą oferować znaczenie więcej niż to, co turyści mogą znaleźć w smartfonach. Oprócz wsparcia organizacji pobytu w danym miejscu, punkty informacyjne powinny dawać przedsmak tego, co stanowi kwintesencję danego miasta czy regionu. W jednym miejscu turysta powinien mieć możliwość nie tylko rezerwacji hotelu czy zakupu biletów na wybrane atrakcje, ale przede wszystkim powinien mieć możliwość odkrycia specyfiki danego miasta, jego historii, tradycji i kultury.

– Pamiętajmy, że współcześnie liczy się nie tyle informacja, co doświadczenie. Interaktywne obrazy, atrakcyjne animacje i trójwymiarowe mapy przemawiają do wyobraźni, a tym samym pozwalają doświadczyć tego, co oferuje miasto i region. To ważne, by turysta, który po raz pierwszy odwiedza jakieś miejsce, w pełni zanurzył się w jego atmosferze, a tym samym spędził pobyt w sposób bardziej atrakcyjny – mówi Rafał Zamorski, Członek Zarządu firmy CITY.

Stawiamy na doświadczenie

Zakopane to jedno z najczęściej odwiedzanych miast na południu Polski. Ze względu na wielość atrakcji i położenie u stóp polskich Tatr, miasto cieszy się rosnącą popularnością zarówno w sezonie letnim, jak i zimowym. W 2016 roku miasto odwiedziło ponad 4 mln turystów. Nic więc dziwnego, że pomysł stworzenia nowego centrum informacji turystycznej został zrealizowany właśnie tutaj, w samym centrum Zakopanego. – Podhale żyje dzięki turystyce, a jednak nie było tu centrum turystycznego z prawdziwego zdarzenia. Chcieliśmy wykorzystać ogromny potencjał, który oferuje nasz region i stworzyć markę, która będzie służyć przyjezdnym. Naszym zamiarem było stworzenie centrum na miarę XXI wieku, z którego Zakopiańczycy będą dumni – mówi Andrzej Stoch Junior, pomysłodawca i inwestor centrum „Zakolove”.

Punkt mieści się w ścisłym centrum miasta, na parterze dawnego hotelu „Morskie Oko”. Jego oferta skierowana jest przede wszystkim do turystów, którzy odwiedzają Podhale i tutaj szukają różnego rodzaju atrakcji – sportowych, kulturalnych i kulinarnych. Założeniem centrum jest przedstawienie przyjezdnym pełnej oferty Podhala w sposób bardzo praktyczny, za pomocą kiosków multimedialnych, interaktywnych ekranów, a nawet trójwymiarowej mapy Tatr. „Zakolove” to punkt, który agreguje ofertę turystyczną całego regionu, a tym samym pozwala zaplanować turystom pobyt w najmniejszych szczegółach. Można tu zarezerwować odpowiedni nocleg, kupić karnet na wyciąg narciarski, sprawdzić dostępność szlaków turystycznych, zaplanować wycieczkę z przewodnikiem, wyjście na termy, do kina lub teatru, a nawet zarezerwować stolik w restauracji. Centrum oferuje jednak o wiele więcej, ponieważ oprócz informacji, można tu wprost doświadczyć wyjątkowej atmosfery Podhala. To wszystko za sprawą starannie zaprojektowanego wnętrza, które zostało naszpikowane multimediami.

Nowa przestrzeń komunikacji

– W samym sercu Zakopanego chcieliśmy wykreować oryginalną przestrzeń, która przedstawi turystom spójną wizję naszego regionu. Cały potencjał Podhala zamierzaliśmy zawrzeć w jednym miejscu, by każdy, kto spędza tu czas, mógł szczegółowo zaplanować swój pobyt i odkryć wyjątkowe walory tej części Polski – mówi Jan Walas, współorganizator projektu. Sprostanie temu wyzwaniu nie byłoby możliwe bez odważnej wizji nowego centrum informacyjnego, która zakładała wykorzystanie zaawansowanych rozwiązań Digital Signage. Za realizację wszystkich urządzeń multimedialnych wykorzystanych w projekcie odpowiadała firma CITY.

Centrum informacji Zakolove – realizacja CITY
Centrum informacji Zakolove – realizacja CITY

„Zakolove” łączy tradycję z nowoczesnością, czyli typowe podhalańskie wnętrza z wysokiej jakości ekranami, kioskami i projektorami. Turyści, którzy odwiedzają centrum, mają do dyspozycji pięć kiosków multimedialnych – dwa wiszące i trzy stojące. Każdy z nich został wyposażony w ekran dotykowy, a także w odpowiednie aplikacje i bazy danych, które pozwalają szybko zorientować się w ofercie Podhala, dokonać rezerwacji i zakupów. Nowoczesną atmosferę „Zakolove” podkreślają dwie instalacje typu „TV wall” złożone łącznie z 15 ekranów. Dzięki specjalistycznym playerom każdy ekran może emitować inną treść, a zarazem cały system może zostać zsynchronizowany i prezentować jeden spójny obraz. Dzięki ekranom turyści mogą podziwiać widoki ze szczytu Giewontu i Kasprowego Wierchu, mogą przenieść się w świat gorących podhalańskich źródeł, do Białki i Bukowiny, a także mają szansę podziwiać zmieniającą się aurę Podhala w różnych porach roku.

Wirtualne atrakcje

Atrakcją centrum jest oryginalna fotobudka typu greenbox, która pozwala przyjezdnym zrobić sobie zdjęcie, a nawet nagrać krótki film w typowej scenerii Podhala. „Zakolove” oferuje również doświadczenie rzeczywistości wirtualnej. W centrum znajduje się odrębna sala wyposażona w sześć par gogli VR, które przenoszą turystów w świat lokalnych atrakcji. W wirtualnej rzeczywistości można się wspiąć na stromy tatrzański szczyt, zjechać z góry na nartach lub skoczyć ze spadochronu.

Wyjątkowym elementem aranżacji „Zakolove” jest największa trójwymiarowa mapa polskich Tatr o pow. ok. 16 m kw. Makieta została wykonana z trwałego materiału, a zainstalowane nad nią projektowy multimedialne dają efekt mappingu 3D. Turyści mogą jednym spojrzeniem ogarnąć górskie pasma i szczyty, zaobserwować zmieniającą się górską przyrodę, a także wyznaczyć szlak prowadzący do wskazanego miejsca. „Zakolove”, mówiąc krótko, w jednym miejscu pozwala doświadczyć wszystkich walorów Podhala.

– Dołożyliśmy wszelkich starań, by sprostać oczekiwaniom inwestora i stworzyć miejsce, które wyznacza zupełnie nowy standard promocji Zakopanego i Podhala. Projekt realizowaliśmy przez blisko sześć miesięcy, a większość wdrożonych urządzeń i aplikacji była tworzona od podstaw, z myślą wyłącznie o potrzebach „Zakolove”. Jestem przekonany, że wyjątkowy standard tej realizacji otworzy nowy rozdział w myśleniu o punktach informacji turystycznej w wielu kurortach Polski – mówi Rafał Satora, Dyrektor Działu Digital w firmie CITY.

Potencjał Digital Signage jest niemal nieograniczony, a nasz rodzimy rynek wciąż odkrywa nowe możliwości wykorzystania tego rodzaju urządzeń. Dynamicznie rozwijająca się branża marketingu miast i regionów z całą pewnością będzie sprzyjać kolejnym tak spektakularnym wdrożeniom jak to zrealizowane przez firmę CITY w centrum „Zakolove”.

Autorem tekstu jest Dominik Rogóż, ETHOS Communication & CSR

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY