Saturn połączył najlepsze cechy zakupów online i offline

media-markt-saturn-bezkas

Sieć Saturn otworzyła pierwszy w Europie sklep z elektroniką, w którym klienci płacą za zakupy za pośrednictwem specjalnej aplikacji mobilnej.

W sklepie Saturn Express zlokalizowanym w Innsbrucku klienci normalnie mogą skorzystać z pomocy personelu sklepowego, który doradzi w wyborze najlepszego sprzętu. W salonie nie ma jednak tradycyjnych kas. Płatności za zakupy dokonuje się samodzielnie za pomocą mobilnej aplikacji.

Łączenie dwóch światów

Celem pomysłodawców sklepu było połączenie w jednym miejscu najlepszych cech zakupów online i offline. Z jednej strony szeroka oferta i możliwość zasięgnięcia fachowej porady, z drugiej brak kolejek do kas i możliwość szybkiego zapłacenia za zakupy za pomocą mobilnej aplikacji.

Sama aplikacja powstała przy współpracy z brytyjskim start-upem MishiPay. Można ją za darmo ściągnąć na telefon, a następnie użyć w sklepie. Wystarczy zeskanować kod kreskowy wybranego produktu, a następnie zapłacić za niego kartą kredytową bądź za pośrednictwem systemu PayPal.

Doświadczenie zakupowe

– Startupy są nieocenione przy wprowadzaniu innowacyjnych rozwiązań. Dlatego, jako Grupa MediaMarktSaturn, uruchomiliśmy Retailtech Hub, aby połączyć możliwości jakie mają duże sieci handlowe z nowatorskimi pomysłami od starupów. Chcemy zaoferować klientom możliwie najlepsze rozwiązania, które łączą świat cyfrowy z tradycyjnymi zakupami – komentuje Martin Wild, dyrektor ds. innowacji w Grupie MediaMarktSaturn.

– To wdrożenie to kolejny krok w zrewolucjonizowaniu doświadczenia zakupowego klientów. Łączymy to co najlepsze w zakupach online i offline – dodaje Mustafa Khanwala, prezes MishiPay.

Nowatorskie rozwiązania

Już w ubiegłym roku niemiecki koncern uruchomił Virtual Saturn, ultranowoczesny salon, w którym dzięki zastosowaniu technologii wirtualnej klient może poczuć się jak w filmie science fiction.

Aby “wejść” do wirtualnego salonu sieci Saturn, wystarczy założyć specjalne gogle i wybrać jeden z dwóch wirtualnych światów. Jeden przenosi klienta do wnętrza nowoczesnego loftu, drugi na stację kosmiczną. Następnie można obejrzeć produkty z oferty Saturn w formacie 3D. Co więcej, jeżeli klient ma pytania na temat danego produktu, wszelkich informacji udzieli mu pracownik…w formie awataru. Jedyne czego jeszcze nie można, to dokonać ostatecznego zakupu w wirtualnym świecie, ale jak zapowiadają władze sieci Saturn, to tylko kwestia czasu. Podobnie jak dodanie takich funkcji do wirtualnego świata jak zapach czy dotyk.

Grupa MediaMarktSaturn należy do spółki Ceconomy, która powstała w ramach procesu podziału Metro Group na dwie niezależne firmy – Metro i Ceconomy. Obecnie sieć MediaMarkt w Polsce obejmuje 63 placówki i nieustannie się rozwija. Sieć Saturn posiada w Polsce ponad 2o sklepów Saturn oraz 3 sklepy z technologiami mobilnymi Saturn Connect.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA

Serenada #bardziej otwarte centrum handlowe.

Centrum Serenada to nie tylko bogata oferta handlowa, ale przede wszystkim przestrzeń stworzona z myślą o mieszkańcach Krakowa. To wyjątkowe miejsce spotkań, wymiany doświadczeń i wzajemnych inspiracji.