Znaczący spadek odwiedzalności centrów handlowych

Między 5 a 11 marca centra handlowe odwiedziło o blisko milion klientów mniej niż w analogicznym okresie 2017 roku. spadek jest bezpośrednią konsekwencją wprowadzenia zakazu handlu w niedziele.

Analiza Retail Institute została sporządzona na podstawie danych z ponad 110 centrów handlowych raportujących do Instytutu dzienną odwiedzalność i uwzględnia główne parametry mające wpływ na frekwencję w centrach handlowych tj. wielkość centrów, ich lokalizację oraz typ oferty.

– Odwiedzalność w ponad 110 centrach handlowych od 5 do 11 marca 2018 roku spadła aż o -13,5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku 2017, przy czym liczba odwiedzin w ciągu pierwszych sześciu dni tygodnia, tj. od poniedziałku do soboty w roku 2018 była tylko o -0,2 proc. niższa niż w analogicznym okresie roku 2017 – komentuje Anna Szmeja, Prezes Retail Institute.

Oznacza to, że między 5 a 11 marca centra handlowe odwiedziło o blisko milion klientów mniej niż w 2017 roku, a sam spadek jest bezpośrednią konsekwencją wprowadzenia zakazu handlu w niedziele.

– Wyciąganie wniosków na podstawie wyników tylko z jednego tygodnia może prowadzić do błędów. Wpływ zakazu będziemy mogli ocenić po minimum 6 miesiącach – dodaje Anna Szmeja.

Lokalizacja ma znaczenie

W przypadku centrów znajdujących się na obrzeżach miast spadki były jeszcze większe – centra te odwiedziło -15,3 proc. mniej klientów niż w roku ubiegłym. Nieco lepiej poradziły sobie centra śródmiejskie (-12 proc.). W przypadku obu typu obiektów również widać wpływ zakazu handlu na wyniki. Biorąc pod uwagę wyniki galerii handlowych tylko w pierwszych sześciu dniach tygodnia, od poniedziałku do soboty, widać, że centra znajdujące się na peryferiach miast wykazywały trend wzrostowy (0,6 proc.).

56,41 proc. wszystkich odwiedzin klientów w minionym tygodniu przypadły na: czwartek (16,29 proc.), piątek (17,31 proc.) oraz rekordową sobotę (22,81 proc.). Są to wyniki porównywalne do rozkładu odwiedzalności centrów handlowych w okresie poprzedzającym Boże Narodzenie. Sama niedziela stanowiła 2,81 proc. wszystkich wizyt co stawia pod znakiem zapytania wyniki branży usługowej, gastronomicznej i rozrywkowej operującej na terenie galerii w tym czasie.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl