Mariusz Kulik, KiK: umacniamy pozycję na polskim rynku

Mariusz Kulik, dyrektor generalny KiK

KiK jest obecny na polskim rynku od niespełna 6 lat. W tym czasie zbudował sieć ponad 200 sklepów, których docelowa liczba ma przekroczyć pół tysiąca.

Zarządzanie biznesem, który wciąż dynamicznie się rozwija, stanowi wyzwanie wymagające kompleksowej strategii i równie precyzyjnych, co elastycznych rozwiązań.

Ekspansja sieci KiK w Polsce

KiK jest wciąż stosunkowo młodym brandem na polskim rynku. Nie oznacza to, że brak mu doświadczenia – ono sięga 1994 roku, kiedy w Düsseldorfie Stefan Heinig otworzył pierwszy sklep sieci, w której zakupy są „korzystne, modne i z pomysłem”. Dziś ich liczba w całej Europie coraz szybciej zbliża się do 4 tys., a tempo wzrostu „podkręca” także ekspansja w Polsce.

– Nie ulega wątpliwości, że ekspansja to bezsprzecznie podstawa naszej strategii biznesowej. Jako firma, która z jednej strony może się poszczycić doświadczeniem gromadzonym niemal od ćwierć wieku, z drugiej zaś rozwijająca swoją działalność na rynku, na którym jeszcze trzy dekady temu panowała zupełnie inna sytuacja, stoimy przed wyzwaniem, które wymaga przemyślanego podejścia. W centrum naszych starań stawiamy niezmiennie klienta – jego oczekiwania, wymagania, kształtujące się nawyki i przyzwyczajenia oraz potrzeby, których realizacja pozostaje dla nas priorytetem – mówi dla Retailnet dyrektor generalny KiK, Mariusz Kulik.

Zasoby ludzkie

Skala i specyfika tego przedsięwzięcia wymaga precyzyjnej strategii w wielu obszarach, w tym z zakresu Human Resources. Marka już zatrudnia około 1,5 tys. pracowników, a docelowo ma ich być kilka tysięcy, co uczyni z KiK jednego ze znaczących pracodawców w kraju. W ramach polityki zatrudnienia sieć – nieco w kontrze do pokutującego obecnie przekonania, że pokolenie tzw. millenialsów często zmienia miejsce pracy – stawia na stworzenie stabilnych warunków zawodowych i rozwoju dla swoich pracowników, pozostawiając równocześnie margines na elastyczne rozwiązania. Dzięki temu pole do zaspokajania ich aspiracji i potrzeb odbywa się na równi z maksymalizacją potencjału, a co za tym idzie rozwoju firmy. Sukcesja dla stanowisk menedżerskich w KiK odbywa się więc zasadniczo w schemacie pionowym, ale pracownicy, którzy tego oczekują, mają również możliwość poziomej ścieżki awansu – niekiedy nawet poza granicami kraju.

Pożądany najemca

Marka, dzięki ściśle sprecyzowanym wymogom odnośnie lokalizacji sklepów, a także przejrzystym zasadom prowadzenia swojej działalności i nowoczesnemu podejściu, jest postrzegana jako pożądany partner biznesowy dla centrów i parków handlowych. – Obecności KiK w najbliższym otoczeniu oczekują również nasi klienci, którzy docenili fakt, że brand oferujący zróżnicowany asortyment o atrakcyjnym stosunku jakości do ceny, ma również ambicje wykraczające poza oferowanie produktów zgodnych z najnowszymi trendami, ale i – w myśl claimu „korzystnie, modnie, z pomysłem” – również ich wyznaczanie – uzupełnia Mariusz Kulik.

KiK Textil Sp. z o. o. to jedna z wiodących sieci detalicznych na rynku europejskim. Pierwszy sklep pod szyldem KiK otwarto w 1994 roku w Düsseldorfie. Od tego czasu sieć sukcesywnie się rozrasta rozwijając działalność w kolejnych krajach. Obecnie marka KiK jest w właścicielem około 3,6 tys. sklepów na terenie: Polski, Niemiec, Austrii, Holandii, Czech, Słowacji, Słowenii, Węgier, Chorwacji i Włoch. KiK Textil Sp. z o. o. oferuje bogaty asortyment, obejmujący wysokiej jakości odzież, biżuterię, dodatki, zabawki oraz tekstylia domowe. Swoją ofertę firma kieruje do osób ceniących modne i markowe produkty w atrakcyjnej cenie.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY