Decathlon wprowadza udoskonalenia w e-sklepie

Strona internetowa sieci Decathlon

– W przypadku tak dużego asortymentu, jak ten dostępny na stronie Decathlonu, odpowiednie wyszukiwanie jest niezbędne – mówi Stanisław Królikowski, Project Manager w Decathlon.pl. Sieć jako pierwsza w Polsce skorzystała z rozwiązania innowacyjnej wyszukiwarki produktów, która zwiększa komfort zakupów.

Według raportu Gemiusa za 2017 rok, już 54 procent internautów w Polsce dokonuje zakupów w sieci. Zwiększa się zarówno liczba kupujących, jak i sklepów, co powoduje, że te drugie coraz zacieklej muszą konkurować o uwagę klientów. Dobra cena czy szeroki asortyment to w tych czasach już za mało – równie ważna jest wygoda i tzw. dobre pierwsze wrażenie.

Wzrost wolumenu sprzedaży

Doskonale wie o tym sieć Decathlon, która stale udoskonala sprzedaż poprzez sklep internetowy. W ostatnim czasie marka wprowadziła wyszukiwarkę z zaawansowaną opcją autouzupełniania, pokazującą sugestie nie tylko haseł, ale i produktów. Ponadto wprowadziła wiele mniejszych rozwiązań, ułatwiających przeszukiwanie zasobów sklepu kupującemu. 

– W przypadku tak dużego asortymentu, jak ten dostępny na stronie Decathlonu, odpowiednie wyszukiwanie jest niezbędne – mówi Stanisław Królikowski, Project Manager w Decathlon.pl. Sieć jako pierwsza w Polsce skorzystała z rozwiązania SearchNode – innowacyjnej wyszukiwarki produktów, która zwiększa komfort zakupów. Rozwiązanie to obecne jest na światowych rynkach od 2013 roku, a teraz jego usług korzystać mogą podmioty na rodzimym rynku. 

– Integracja była bezproblemowa i pozwoliła nie tylko na łatwe, ale przede wszystkim efektywne odnajdywanie odpowiednich produktów. Konwersja szybko zaczęła rosnąć, bo klienci, którzy łatwiej znajdowali to, czego chcieli, od razu chętniej to kupowali. Kluczowe są też dodatkowe udogodnienia, jak autosugestie, sugerowanie dodatkowych produktów, czy faktyczne rozumienie języka polskiego dzięki machine learningu i sztucznej inteligencji. SearchNode wiedząc, że „dla dzieci” i „dziecięce” w przypadku produktów Decathlonu oznacza to samo, dodatkowo ułatwia przeszukiwanie naszych zasobów – mówi Stanisław Królikowski, Project Manager w Decathlon.pl

Jak wynika z danych firmy, kupujący klikają w produkty wyszukane dzięki SearchNode aż 53 proc. częściej niż przed zastosowaniem tego narzędzia, co bezpośrednio przekłada się na zwiększenie wolumenu sprzedaży.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY