Otwarcie Gemini Park Tychy
Otwarcie Gemini Park Tychy

Działająca zaledwie tydzień najnowsza galeria z portfolio Gemini Park notuje spore sukcesy na regionalnym rynku. Tylko w ciągu trwającego 5 dni otwarcia pierwsze tak duże centrum handlowe w Tychach odwiedziło blisko 155 tys. osób.

Wśród klientów znaleźli się zarówno mieszkańcy Tychów, z myślą, o których powstał obiekt, jak również mieszkańcy kilkunastu miast i miejscowości ościennych, a nawet Katowic.

Mocny debiut

Bardzo dobrze wypadły poszczególne dni.  Pierwszego dnia galerię odwiedziło blisko 30 tys. osób, a kolejne 5,5 tys. retail park z salonami m.in. Komfort i Jysk i studiem fitness Fabryka Formy. Z kolei pierwszy weekend Gemini Park Tychy zamknęło z frekwencją sięgającą blisko 72 tys. klientów – i to z podobnymi wynikami w sobotę oraz niedzielę.

– Debiut Gemini Park w Tychach był jednym z najmocniejszych w ostatnich latach na Śląsku. Po środowym otwarciu, kiedy następnego dnia nieco powinien okrzepnąć ruch, notowaliśmy przyrost aż do niedzieli, ze świetnym weekendem i dobrym otwarciem kolejnego tygodnia – mówi Anna Malcharek, dyrektor zarządzająca Gemini Holding.

Bardzo dobra frekwencja otwarcia pokazuje także ciekawe zjawisko. W 5 dni galerię odwiedziło więcej mieszkańców niż mają same Tychy. – Teraz widać, jak bardzo była to wyczekiwana galeria i jak bardzo brakowało takiej oferty i takiego obiektu w mieście. Zainteresowanie mieszkańców zakupami było w czasie otwarcia ogromne – dodaje Anna Malcharek.

Oferta stała się magnesem

Zdaniem przedstawicieli galerii wpływ na sukces miała przede wszystkim oferta i pomysł na galerię. – Sklepy stały się magnesem przyciągającym tyszan. Nasza oferta została tak zaprojektowana, aby była możliwe najbardziej dopasowana do lokalnego rynku z opcją jej dalszego rozwoju. Skupiliśmy się więc na doborze marek znanych i popularnych, a także na markach, których w Tychach dotąd nie było, a po które nasi klienci musieli jeździć np. do Katowicach. To sprawiło, że staliśmy się konkurencyjni – mówi Tomasz Misztalewski, dyrektor Gemini Park Tychy.

Galeria Gemini Park Tych to docelowo blisko 130 sklepów, restauracji i punktów  usługowych. Około 10 proc. powierzchni wciąż czeka komercjalizacja. W tym celu prowadzone są zaawansowane negocjacje. Jednocześnie galeria już dziś zapowiada dalszą rozbudowę i m.in. powstanie kina, kolejnych restauracji i części rozrywkowej.

– To projekt o bardzo dużym potencjale, a pomysł galerii rodzinnej z kompaktową ofertą spodobał się mieszkańcom, którzy poczuli się jak u siebie. Tychy przez lata były jednym z nieliczny śląskich miast powyżej 100 tys. mieszkańców bez własnej galerii. Dziś jest wola samego rynku, aby obiekt się rozwijał. Otwarcie, jakie mamy za sobą tylko utwierdziło nas w przekonaniu, że jest to udana inwestycja – mówi Anna Malcharek.

Nie tylko sklepy przypadły do gustu – zaznacza dyrekcja galerii.

– Klientom spodobało się także samo wnętrze galerii. Słyszeliśmy głosy, że jest przytulne, domowe, nowoczesne. Dowodem na to były pełne strefy wypoczynku i strefa food court, punkty pomyślane jako przestrzenie spotkań, spędzania czasu wolnego i wypoczynku – mówi Tomasz Misztalewski.