Wittchen z rekordowym wynikiem. Spółka chce mieć przynajmniej 100 sklepów w Polsce

W  2017 roku spółka Wittchen zanotowała najwyższe wyniki finansowe w historii, zarówno pod względem przychodów, które wyniosły 215 mln zł jak i skonsolidowanego wyniku na poziomie EBITDA w wysokości 40 mln zł. Ponadto firma otworzyła osiem salonów i przeprowadziła modernizację istniejących punktów. Do końca 2018 roku w ramach sieci ma działać 100 sklepów w Polsce.

– Nasza filozofia prowadzenia firmy, stawiająca w centrum uwagi klienta, jego przyjemność zakupową zarówno w chwili nabycia jak i przez lata używania naszych produktów, pozwoliła nam na osiągnięcie 26 proc. wzrostu przychodów, wzrostu zrealizowanego nie tylko dzięki nowej powierzchni sprzedażowej, ale także dzięki dwucyfrowemu wzrostowi przychodów w sklepach wcześniej działających oraz kanałach internetowych. Po raz kolejny nasze zaangażowanie w produkt, jego nieustanny rozwój jak i dążenie do perfekcji w tworzeniu ekskluzywnej polskiej marki zostało potwierdzone nie tylko w liczbach, ale także w rankingu „Najcenniejsza polska marka 2017” opracowanym przez dziennik „Rzeczpospolita”, gdzie marka Wittchen zajęła I miejsce w kategorii Prestiż oraz jako jedyna firma z branży modowej uplasowała się w pierwszej dziesiątce zajmując IV miejsce w kategorii Postrzegana Jakość – mówi Jędrzej Wittchen, prezes zarządu Wittchen S.A.

– Silna marka i wysokiej jakość produkty przyczyniają się do rozwoju naszej sprzedaży. Jednocześnie rodzinny charakter firmy wspiera dbałość o szczegóły i koszty na każdym etapie, od momentu powstania idei produktu do momentu jego dostarczenia do klienta, co pozwala nam niezmiennie realizować wysokie poziomy rentowności zarówno sprzedaży jak i EBITDA. Mimo, że w 2017 roku wyzwaniem były skutki presji płacowej i wzrostu wynagrodzeń, który miał miejsce w wcześniejszym okresie, to w perspektywie całego roku podniesienie płac pozwoliło nam zrewidować i usprawnić procesy, a przede wszystkim zapewnić stabilność zatrudnienia i zaangażowania pracowników bez którego realizacja wyższych przychodów i podniesienie skonsolidowanej rentowności EBITDA do poziomu 18,7 proc. byłyby niemożliwe – podkreśla Jędrzej Wittchen.

– W 2017 roku mierzyliśmy się także z wahaniami kursów walutowych oraz niekorzystnymi i w naszej opinii nieprawidłowymi rozstrzygnięciami organów podatkowych, co znalazło odzwierciedlenie w zwiększonych kosztach finansowych i kosztach podatku dochodowego. Jednak mimo zwiększonych kosztów zrealizowany skonsolidowany wynik netto jest wyższy niż w roku 2016, a w związku z korzystnym rozstrzygnięciem sądu z początku 2018 roku dotyczącego rozliczeń VAT liczymy również na pozytywne rozstrzygnięcie sporu w zakresie podatku dochodowego – dodał Jędrzej Wittchen.

Rozwój offline i online

W roku 2017 Wittchen otworzył 8 nowych salonów sprzedaży detalicznej. Łączna powierzchnia handlowa brutto zwiększyła się o 647 mkw. (10,4 proc.) i na koniec 2017 roku wynosiła 6891 mkw. (88 stałych punktów sprzedaży: 65 salonów, 19 outletów, 4 wyspy). Jednocześnie w tym okresie spółka zmieniła markę sklepów VIP Collection na Wittchen Travel. W pierwszym kwartale zeszłego roku Wittchen rozpoczął bezpośrednio sprzedaż internetową na Ukrainie (www.wittchen.ua), dzięki czemu klienci ukraińscy uzyskali dostęp do pełnej oferty produktowej Wittchen. Kontynuowana była także sprzedaż e-commerce na rynku niemieckim (www.wittchen.com/de) i rosyjskim (www.wittchen.ru) oraz sprzedaż hurtowa do odbiorców poza granicami kraju. Przychody zagraniczne wzrosły o 69 proc. do poziomu 11 mln zł i stanowią 5 proc.  całkowitej sprzedaży.

– Ubiegły rok to także rok inwestycji. Otworzyliśmy 8 nowych salonów, dokonaliśmy modernizacji istniejących lokali. Zrezygnowaliśmy z oznaczania lokali handlowych marką VIP Collection, zmieniając ich szyldy na Wittchen Travel. Zakończyliśmy budowę i przeprowadziliśmy się do naszej nowej siedziby zlokalizowanej wraz z centrum logistycznym w Palmirach pod Warszawą. Tam też otworzyliśmy nasz flagowy outlet w nowej odsłonie (159 mkw.), który jest największym salonem w naszej sieci. Kontynuowaliśmy też inwestycje w rozwój sklepów internetowych zarówno w kraju jak i zagranica. Od 2017 roku, oprócz Niemiec i Rosji, prowadzimy sprzedaż internetową na rynku ukraińskim – wyjaśnia Jędrzej Wittchen.

100 sklepów w sieci

– W kolejnych latach zamierzamy dalej inwestować w naszą markę i jej postrzeganie. Realizujemy tę strategię dbając przede wszystkim o jakość i rozwój produktu nie zapominając jednocześnie o odpowiedniej komunikacji. W 2017 roku podjęliśmy współpracę z agencją reklamową i zwiększyliśmy naszą obecność w mediach, w tym w telewizji. Planujemy otworzyć więcej obiektów niż w poprzednich okresach, tak aby na koniec 2018 roku nasza sieć krajowa obejmowała przynajmniej sto punktów detalicznych. Koncentrujemy się także na rozwoju sprzedaży internetowej w krajach w których jesteśmy już obecni, stawiając kolejne kroki na drodze rozwoju międzynarodowego. Jestem przekonany, że nasze wyniki prezentowane w niniejszym raporcie potwierdzają zasadność obranego kierunku rozwoju oraz wskazują na stabilność i konsekwencję w działaniu. Jednocześnie wierzę, iż słuszność obranej przez nas strategii znajdzie swoje odzwierciedlenie w rekordowych wynikach również w kolejnym roku – podsumował Jędrzej Wittchen.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl