Dlaczego wcześniej znaczy lepiej. Multidekor radzi jak uatrakcyjnić powierzchnie handlowe

Efektowne, profesjonalne i dobrze przemyślane – iluminacje świąteczne galerii handlowych w Polsce śmiało konkurują z dekoracjami zachodnioeuropejskich obiektów. Coraz częściej też są efektem świadomej i zaplanowanej decyzji biznesowej. Kiedy warto ją podjąć? I na co zwrócić szczególną uwagę, by w pełni wykorzystać potencjał drzemiący w sezonowej iluminacji? podpowiadają eksperci z firmy Multidekor, która od ponad dwóch dekad rozświetla miasta i obiekty handlowe w Polsce i na świecie.

Sezonowe aranżacje w centrach handlowych

Wiadomo, że okres przedświąteczny to w branży handlowej najgorętszy i najważniejszy moment w całym roku. Dlatego należy się do niego dobrze przygotować. Jednak co to znaczy dobrze? Jednym z kluczowych elementów potrzebnych do wykonania zachwycającej dekoracji jest wczesne podjęcie decyzji o tej inwestycji. Oczywiście najkorzystniej jest zapisać odpowiednią kwotę w budżecie pod koniec roku, by wiosną móc rozpocząć rozmowy na temat iluminacji. Na Zachodzie standardem jest już to, że o dekoracjach świątecznych myśli się nawet z rocznym wyprzedzeniem, kiedy jeszcze wiszą poprzednie ozdoby. W Polsce też powoli przyjmuje się takie podejście. W ten sposób na bieżąco można obserwować, jakie rozwiązania się sprawdzają, a co można zmodyfikować. Czas przydaje się także, by dobrze poznać markę, zrozumieć jej strategię i filozofię działania. Dopiero takie kompleksowe podejście pozwala w pełni zidentyfikować indywidualne potrzeby, ale i możliwości obiektu. Wcześniej znaczy więc nie tylko taniej, ale przede wszystkim lepiej.

W poszukiwaniu opcji i różnych możliwości zimowej oprawy obiektów handlowych mogą pomóc międzynarodowe targi Christmasworld we Frankfurcie, które są najlepszym źródłem inspiracji, oferującym przegląd najnowszych trendów i tendencji. W tym roku podczas tego najważniejszego wydarzenia w branży dało się zauważyć kilka wiodących kierunków, wyznaczanych między innymi przez propozycje Multidekor.

– Pierwszy z nich to realizacje w stylu vintage, z akcentem art deco. Odnajdujemy w nim nawiązania do lat dwudziestych, zarówno w samej formie dekoracji, jak i w doborze materiałów czy kolorystyce. W ten trend znakomicie wpisują się tak oryginalne projekty, jak świetlne automobile, balony, sterowce… Dominującymi barwami są tu ciepła biel i złoto, wzbogacone efektami semi transparentnymi, kryształowymi – mówi dla Retailnet Michał Kwasieborski, head of design w Multidekor. – Niejako w opozycji do vintage rozwija się nurt nowoczesny, w którym przeważa dążenie do upraszczania elementów – dodaje Kwasieborski.

Indywidualne podejście do każdej przestrzeni

Jednak niezależnie od wybranej stylistyki coraz istotniejsze staje się indywidualne podejście do każdej przestrzeni i dobranie dekoracji w taki sposób, by idealnie z nią współgrały. Świetlna dekoracja powinna być spójna ze strategią marki, oparta na ważnych dla niej wartościach, tak samo dobrze przemyślana jak kampania marketingowa.

– Iluminacje szyte na miarę pozwalają się wyróżnić i budować zaangażowanie. Stąd ogromne zainteresowanie, jakim cieszą się foto-spoty, czyli atrakcyjne dekoracje zaprojektowane specjalnie z myślą o danym miejscu, skłaniające do dzielenia się obrazami i emocjami w mediach społecznościowych. W ostatnim sezonie taką funkcje pełniły misie polarne w Galerii Północnej, surrealistyczne fotele na rynku Manufaktury, rowery przed Wroclavią czy świetlne foto-ramy – mówi Mariusz Gagatko, executive director w Multidekor.

– Pamiętajmy, że iluminacje to znacznie więcej niż tylko świąteczna dekoracja – mogą spełniać swoje zadanie przez całą zimę, stać się interaktywnymi strefami rozrywki i dobrej zabawy. Coraz częściej wpisują się też w szersze działania o charakterze edukacyjnym: bawią i uczą, stając się idealną przestrzenią dla różnego typu eventów – podkreśla Gagatko.

Nie znaczy to wcale, że o świątecznej świetlnej metamorfozie mogą myśleć wyłącznie duże galerie handlowe, dysponujące pokaźnym budżetem. Dzięki oryginalnym pomysłom i zaskakującemu designowi nawet niewielkie obiekty z dość skromnym budżetem udowadniają, że można i warto zabłysnąć na święta.

W ostatnim sezonie Multidekor zadbał o świąteczną przemianę wymienionych wcześniej: Galerii Północnej, Galerii Wroclavia i Manufaktury, ale również Posnanii, czy Serenady. Zdobył nominację w konkursie CEE Retail Real Estate Awards w kategorii Professional Service Provider. Odważny, nietuzinkowy świetlny design z Polski zagościł także w Europie, między innymi we francuskim Muse Metz , Schönhauser Allee Arcaden w Berlinie czy Evropeyskiy Shopping Mall w Moskwie. Aby móc podejmować coraz to nowe wyzwania zarówno projektowe, jak i produkcyjne firma z Piastowa podjęła decyzję o znacznej rozbudowie, ale również modernizacji dotychczasowych przestrzeni. Realizacja całej inwestycji została rozłożona na siedem lat, a jej przybliżona wartość to 50 milionów złotych.

– Pod nowym adresem w Parku Konotopa II budujemy największe w Polsce i najnowocześniejsze w Europie centrum produkcji świątecznych dekoracji, co pozwoli nam mocniej wejść na nowe, światowe rynki – zapowiadają Tomasz i Grzegorz Podogroccy, twórcy Multidekoru. W wynajętej przestrzeni o powierzchni 22 600 m2 znajdą się laboratoria, dział elektroniki oraz nowa linia do produkcji girland i choinek. Powstaje tu potężne zaplecze magazynowe firmy z wielopoziomowym składowaniem i strefą serwisu. Przeprowadzkę do nowego obiektu zaplanowano na maj tego roku. To z ogromnego centrum logistycznego w Parku Konotopa II będą jesienią wyruszać w świat tiry pełne świątecznych dekoracji.

O Multidekor

Multidekor jest liderem rynku iluminacji i dekoracji świątecznych. Ma na swoim koncie już ponad tysiąc realizacji i półtora miliona metrów dekoracji ulicznych. Dekoruje i rozświetla miasta i galerie handlowe nie tylko w Polsce, ale także w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Kazachstanie, Niemczech, Rosji, Francji czy na Węgrzech. W ostatnim sezonie iluminacje Multidekor pojawiły się po raz pierwszy w kilku europejskich stolicach: Niemiec, Czech, Słowacji, czy też w Zakopanem – stolicy polskich gór.

Multidekor jest wystawcą Shopping Center Forum 2017 Retailers Awards.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.