Mallson Polska: skuteczna komercjalizacja projektów w mniejszych miastach

Mallson Polska z dużym powodzeniem doradza i przygotowuje strategie komercjalizacji dla centrów, galerii oraz parków handlowych. Obecnie spółka jest w trakcie realizacji kilkudziesięciu projektów, m.in. Centrum Handlowego Color Park w Nowym Targu, Galerii Wiślanka w Żorach, Galerii Metro w Kwidzynie, Parku Handlowego Polkowice i Multibox Głogów.

– Od 10 lat firma Mallson tworzy koncepcje projektów handlowych i strategie komercjalizacji. Dzielimy się swoją wiedzą już na początkowym etapie inwestycji, poprzez ocenę potencjału lokalizacji i zasadności ekonomicznej. Wspomagamy deweloperów przez cały proces realizacji projektu, żeby powstał produkt dopasowany do wymagań rynku. Nasza strategia komercjalizacji opiera się w początkowym stadium projektu na potwierdzeniu kluczowych najemców gwarantujących mocną pozycję obiektu w mieście. Współpracujemy z grupą stałych sieciowych najemców, którzy nam zaufali i chętnie się rozwijają w obiektach przez nas realizowanych. Obecnie jesteśmy zaangażowani w komercjalizację szerokiego portfela inwestycji handlowych, m.in. galerii – w Nowym Targu, Żorach, Kwidzynie oraz kilkudziesięciu parków handlowych – m.in. zlokalizowanych w Polkowicach i Głogowie – mówi Ewa Ściubidło, Wiceprezes Mallson Polska.

Color Park w Nowym Targu

Color Park w Nowym Targu
Color Park w Nowym Targu

Największe regionalne centrum handlowo-rozrywkowe na Podhalu, Color Park, jest już na zaawansowanym etapie budowy. Obiekt, o powierzchni najmu przekraczającej 27 tys. mkw., powstaje bezpośrednio przy nowo wybudowanym rondzie na „Zakopiance”, z wygodnym parkingiem na 550 miejsc postojowych. Doskonała lokalizacja galerii gwarantuje bardzo dużą frekwencję klientów zarówno z Nowego Targu, ze Słowacji, jak i z oddalonego zaledwie o 14 km Zakopanego. Na terenie Color Parku znajdzie się operator spożywczy, punkty usługowe i gastronomiczne oraz szeroka oferta fashion, złożona z ponad 80 sklepów polskich i zagranicznych marek. (m.in. Reserved, Mohito, Sinsay, Cropp, House, Martes Sport, Rossmann, Smyk, Deichmann, Pepco, Empik, Diverse, Media Expert). W obiekcie ruszy także największy na Podhalu salon typu „dom i ogród” – będzie to najnowszy koncept marketu OBI o powierzchni ponad 8 tys. mkw. oraz jedyny w regionie multipleks kinowy – Cinema3D. Dodatkowo ofertę Color Parku dopełni wyjątkowy plac zabaw dla dzieci, który zajmie powierzchnię ponad 1 tys. mkw., restauracja drive-thru oraz stacja benzynowa. Otwarcie obiektu zaplanowano na IV kwartał 2018 roku.

– W tej chwili ponad 85 proc. powierzchni centrum zostało wynajęte, a kolejne umowy są w trakcie finalizacji. Zainteresowanie potencjalnych najemców jest wciąż wysokie. Wybieramy ostatnie brakujące marki, które wzmocnią dopasowany do rynku tenant mix – podkreśla Ewa Ściubidło.

Galeria Wiślanka w Żorach

Żory są miastem o bardzo dobrych wskaźnikach rozwoju, z zaludnieniem 60-tysięcznym, a wciąż bez galerii handlowej. Położone w terenie wysoce zurbanizowanym, o niskim bezrobociu, dodatnim przyroście naturalnym i z dobrze rozwiniętym rynkiem pracy (Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna). Obecnie jedyne powstające w tym mieście centrum handlowo-rozrywkowe, Galeria Wiślanka, zostanie otwarte w drugiej połowie 2019 roku. Na powierzchni ponad 18,5 tys. mkw. GLA znajdzie się około 75 sklepów najpopularniejszych marek, punktów usługowych i gastronomicznych oraz dyskont spożywczy Lidl. Obiekt będzie posiadał parking na 600 miejsc. – Początkowo projekt miał dysponować powierzchnią 11 tys. mkw. GLA, ale z powodu bardzo dużego zainteresowania wynajmem powierzchni Galeria Wiślanka została przeprojektowana i znacznie powiększona do obecnych rozmiarów – wyjaśnia Ewa Ściubidło. W kompleksie powstanie również długo wyczekiwane pierwsze w mieście wielosalowe kino, urozmaicone dodatkową powierzchnią przeznaczoną na rozrywkę i rekreację.

– Lista tych atrakcji wciąż jest otwarta, bo otrzymujemy wiele pomysłów i zgłoszeń od potencjalnych firm. Sondaże wśród mieszkańców Żor i okolic pokazują, że mamy tutaj ogromne pole do działania. Jesteśmy zainteresowani podjęciem współpracy z prężnymi operatorami rekreacyjno-rozrywkowymi oraz profesjonalnym placem zabaw dla dzieci. – dodaje Ewa Ściubidło. Galeria Wiślanka powstaje w wyjątkowej lokalizacji: przy głównym skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 935 i drogi krajowej nr 81 z dużym natężeniem ruchu, prowadzącej z Katowic w Beskidy, potocznie zwanej „Wiślanką”. Doskonała lokalizacja inwestycji zapewni klientom z całego regionu szybki dojazd do obiektu. Atrakcyjność handlową terenu zwiększą oferty pobliskiej strefy handlowej hipermarketu Auchan, marketu DYI Leroy Merlin, sieci sportowej Decathlon oraz restauracji McDonald’s i KFC.

Galeria Metro w Kwidzynie

Galeria Metro w Kwidzynie
Galeria Metro w Kwidzynie

Pod koniec 2019 roku zostanie otwarte największe centrum handlowo-rozrywkowe w Kwidzynie. Inwestycja zakłada budowę obiektu o powierzchni użytkowej około 13 tys. mkw. i realizowana będzie przez firmę dewelopersko-inwestycyjną Metropolitan Investment S.A. Galeria zaoferuje 40 sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych, market spożywczy, jedyne w regionie wielosalowe kino, klub fitness oraz dużą strefę dziecięcą. W ramach projektu powstanie także 350 bezpłatnych miejsc parkingowych. Galeria Metro powstaje przy jednym z głównych skrzyżowań miasta, u zbiegu ulic Toruńskiej i Południowej. W pobliżu znajdują się osiedla mieszkalne, Kwidzyńskie Centrum Sportu i Rekreacji oraz Specjalna Strefa Ekonomiczna. Miasto ma charakter regionalnego ośrodka handlu – siła nabywcza dla handlu detalicznego jest na poziomie wyższym od średniej dla Polski, a wskaźnik koncentracji handlu w Kwidzynie wg. analizy GFK wynosi 126,9. Oznacza to, że obroty w handlu detalicznym w mieście są o niemal 27 proc. wyższe niż potencjał zakupowy mieszkańców miasta.

Park Handlowy w Polkowicach

Park Handlowy w Polkowicach
Park Handlowy w Polkowicach

W Polkowicach rusza realizacja parku handlowego, który będzie zlokalizowany w ścisłym centrum miasta, w pobliżu Starówki, restauracji McDonald’s, Parku Wodnego oraz planowanej hali sportowej. Bezpośrednie sąsiedztwo takich obiektów podniesie walory handlowe projektu oraz ułatwi klientom szybkie dotarcie i wygodne zakupy. Inwestorem jest Dariusz Miłek – właściciel sieci obuwniczej CCC, który uruchomi w obiekcie swój sztandarowy, fabryczny sklep obuwniczy. W nowoczesnym parku handlowym na powierzchni około 5,5 tys. mkw. GLA znajdzie się 12 sklepów popularnych marek oraz parking na 200 miejsc. – Proces komercjalizacji parku handlowego jest już na bardzo zaawansowanym etapie, gdyż otwarcie zaplanowane jest na koniec tego roku – mówi Ewa Ściubidło.

Multibox w Głogowie

W Głogowie powstaje nowoczesny park handlowy Multibox, o powierzchni 6 tys. mkw. GLA, który pomieści kilkanaście sklepów znanych marek. Sukces obiektu zagwarantuje fakt, że będzie to jedyny projekt w ścisłym centrum miasta – zlokalizowany u zbiegu ulic Sikorskiego i Wojska Polskiego powstanie na terenie, na którym centrum handlowe planowała kiedyś firma Elbfonds. Aktualnie cały handel odbywa się na granicy lub poza granicami Głogowa. Wyjątkowa lokalizacja – bezpośrednio przy jednym z głównych skrzyżowań miasta, przy Starostwie Powiatowym i otoczona osiedlami mieszkaniowymi – gwarantuje bardzo wysoką frekwencję klientów. Dodatkowym atutem będzie market spożywczy Kaufland i wspólny parking na 500 miejsc. Planowany termin otwarcia parku handlowego Multibox to druga połowa 2019 roku. – Prowadzimy już rozmowy z wieloma najemcami dla tego projektu. Dodam, że obiekty Multibox tworzą jedną z prężnie rozwijających się i największych w Polsce sieci parków handlowych – zaznacza Ewa Ściubidło.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.