Bytom: do 2020 roku powierzchnia handlowa wzrośnie do 17 tys. mkw.

bytom

– Poprawa efektywności sprzedaży przy selektywnym rozwoju i zachowaniu dużej dyscypliny kosztowej – tak można by podsumować naszą strategię na 2018 rok – pisze w liście do Akcjonariuszy Michał Wójcik, Prezes Zarządu Bytom S.A.

Bytom S.A. w 2017 roku zrealizował rekordowy krok w zakresie wzrostu powierzchni sklepów. – Zwiększyliśmy powierzchnię tradycyjnego handlu o 19 proc. do 116 sklepów i 14,4 tys. mkw. Dalszy rozwój w Polsce będzie realizowany selektywnie w tempie 8 proc. rocznie. Do końca 2018 roku będziemy handlować na powierzchni 15,5 tys. mkw. Biorąc pod uwagę: dzisiejszy potencjał rynku i marki, interesujące nowe centra handlowe, powiększenia powierzchni wybranych sklepów, oceniam możliwość rozwoju do 17 tys. mkw. w 2020 roku – zapowiada Michał Wójcik, Prezes Zarządu Bytom S.A.

Jak informuje, udział Internetu w sprzedaży detalicznej zwiększył się z 6 proc. w 2016 roku do 7 proc. w 2017 roku. – Bez wątpienia ze względu na wzrost znaczenia e-commerce widzimy miejsce na nowe rozwiązania w zakresie handlu internetowego, mające na celu, na przestrzeni dwóch lat zwiększenie udziału tego kanału w sprzedaży detalicznej do 10 proc. W tym zakresie będą podejmowane nowe inwestycje – wyjaśnia.

Plan na 2018 rok

– W 2018 roku koncentrować się będziemy na poprawie efektywności: zwiększeniu proc. marży brutto detalu, poprawie sprzedaży na mkw., dyscyplinie kosztowej oraz utrzymaniu dynamiki sprzedaży detalicznej z mkw. powyżej dynamiki kosztów detalicznych.

Wyniki pierwszego kwartału 2018 roku potwierdzają, że jesteśmy w stanie realizować poprawę na powyższych parametrach. Koszty detaliczne zaś (czynsze, płace, amortyzacja) przeliczone na mkw. na przestrzeni ostatniego roku wykazują stabilny poziom, a nawet odnotowują niewielkie spadki. Poprawa efektywności sprzedaży przy selektywnym rozwoju i zachowaniu dużej dyscypliny kosztowej – tak można by podsumować naszą strategię na 2018 rok – komentuje Michał Wójcik, Prezes Zarządu Bytom S.A.

– W konsekwencji powyższych założeń kontynuację w 2018 roku dwucyfrowej dynamiki wzrostu EBITDA uważam za niezagrożoną. Przekroczenie symbolicznych 200 mln zł przychodów postawi nas przed kolejnym wyzwaniem na poziomie ćwierć miliarda zł sprzedaży. Problemy jednej z konkurencyjnych sieci dają możliwość do przejęcia dodatkowych udziałów w rynku i poprawienia efektywności sprzedaży.

W kwestii długoterminowego plany strategicznego, połączenie z Vistula Grup uznajemy jako plan podstawowy i najbardziej opłacalny dla Akcjonariuszy obu Spółek. Prace nad tym projektem są kontynuowane. Alternatywne ścieżki rozwoju odkładamy na bok do czas odbycia połączenia Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy. Nie jest wykluczone, że projekty te znajdą swoje miejsce i uzasadnienie do realizacji w dalszych planach połączonych spółek. Przeszło 500 mln zł sprzedaży o blisko 250 mln zł wydatków zakupowych odzieżowych męskich marek: Bytom, Vistula, Wólczanka daje istotne możliwości w zakresie poprawy efektywności połączonej firmy – informuje Prezes Zarządu Bytom S.A.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA RETAILNET.PL

Nowa Stacja, wszystko w jednym miejscu.

Nowa Stacja w Pruszkowie to nowoczesne centrum, które doskonale wpisuje się w potrzeby współczesnych konsumentów.