SCF 2018: Comarch zaprezentował futurystyczną wizję handlu

scf-2018-comarch

Podczas swojej prezentacji na Shopping Center Forum, Witold Podgórski, Product Manager Comarch ERP Altum i Comarch Retail, powoływał się nie tylko na wyniki badania „Przyszłość zakupów. Najważniejsze trendy w retail dziś i w 2030 roku”, ale również hollywoodzki hit Stevena Spielberga pt. “Raport mniejszości”.

Firma Comarch była partnerem merytorycznym SCF 2018 Exhibition & Awards.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Comarch i Kantar TNS, przedstawiciele pokolenia X i Y nie mają wątpliwości, że digitalizacja handlu jest kluczowa. Podobnie jak millenialsi oczekują wprowadzenia do handlu cyfrowych usług oraz płatności mobilnych. Co więcej, są bardziej przekonani niż 20-30-latkowie, że w 2030 roku będzie zdecydowanie mniej sklepów stacjonarnych niż obecnie, a tradycyjni sprzedawcy zostaną zastąpieni osobistymi doradcami wirtualnymi.

– Wizja kompletnie samoobsługowych sklepów, jakie znaliśmy do tej pory wyłącznie z filmów takich jak np. “Raport mniejszości”, powoli staje się rzeczywistością. Technologicznie w zasadzie jest to już możliwe, a niektóre istniejące już concept stores urzeczywistniają tę wizję. To prawdopodobnie tylko kwestia czasu, kiedy takie rozwiązania staną się powszechne  – podkreślał podczas SCF 2018 Witold Podgórski, z firmy Comarch.

Omnichannel, czyli sytuacja win-win

Wizja botów i wirtualnych asystentów w sklepach staje się coraz bardziej realna, ale póki co ważniejsze są prostsze rozwiązania, które mogą przynieść jednak sieciom handlowym duże korzyści. Chodzi m.in. o promocje w czasie rzeczywistym, personalizację oferty czy nawigację wewnątrz sklepów.

– W omnichannelu to klient musi być w centrum uwagi. Należy zaoferować mu tą samą ofertę, te same produkty i promocje, niezależnie od kanału w jakim dokonuje zakupów. Żeby to wszystko jedna sprawnie działało, trzeba stworzyć jeden, wspólny ekosystem, który musi działać w oparciu o system ERP – tłumaczył Witold Podgórski. – Z drugiej strony omnichannel to ogromna baza danych o klientach. W oparciu o program lojalnościowy firmy mogą poznać preferencje i historię zakupów danego klienta, a tym samym zaoferować mu jeszcze lepszą obsługą i bardziej spersonalizowaną ofertę. To sytuacja win-win – dodał.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA RETAILNET.PL

Nowa Stacja, wszystko w jednym miejscu.

Nowa Stacja w Pruszkowie to nowoczesne centrum, które doskonale wpisuje się w potrzeby współczesnych konsumentów.