SCF 2018: EIP udowadnia jak technologiczne trendy zmieniają oblicze branży retail

Panel dyskusyjny EIP podczas Shopping Center Forum 2018 Exhibition&Awards

Technologiczne trendy zmieniają oblicze branży retail – tak brzmiał motyw przewodni prezentacji firmy EIP podczas Shopping Center Forum 2018 Exhibition&Awards. Eksperci z firm EIP, Apzumi i Zero VR pokazali na przykładzie m.in. realizacji dla firm z sektora spożywczego, RTV i AGD, turystycznego jak najlepiej wykorzystać technologię  AR i VR

Technologia AR i VR polegająca na rozszerzeniu rzeczywistości nieustannie się rozwijają. Jak pokazują analizy, mogą przynieść wymierne korzyści biznesowe retailerom. To udowodnili podczas panelu zaproszeni przez przedstawicieli EIP do udziału w dyskusji eksperci.

– Wirtualna rzeczywistość przenosi nas w inne miejsca, ale pozwala także tworzyć całe scenografie, dzięki którym możemy przejść przez wykreowany świat, dostarczając przy tym jak najbardziej realnych doświadczeń. Co ciekawe, badania wskazują, że ludzie reagują na przestrzeń w wirtualnym świecie w taki sam sposób, jak w życiu rzeczywistym. Dzięki temu możliwości zastosowania technologii VR nieustannie poszerzają granice – od realnej pomocy w sektorze medycznym do branży retail, gdzie możemy kreować scenariusze sprzedażowe czy analizy zachowań klientów. Takie rozwiązania pomagają nie tylko zmniejszyć koszty, ale i zdecydowanie zwiększać przychody – podkreśla Maciej Przywecki, Zero VR.

– AR z kolei to dodatkowa warstwa istniejącej rzeczywistości, która pozwala na ignorowanie rzeczywistych przestrzeni, dając jednocześnie nieskończone możliwości ekspozycji treści. Jako dodatek do świata fizycznego pozwala na stworzenie niespotykanych dotąd wzorców interakcji użytkownika z oprogramowaniem. To zupełnie inny wymiar IT, który zmieni wszystko, co do tej pory kojarzy się nam ze słowami „aplikacja” oraz „oprogramowanie”. Właśnie otwieramy drzwi do kognitywnego rozumienia IT – w którym interakcje z oprogramowaniem będą coraz bardziej przypominać komunikację międzyludzką – tłumaczy Paweł Wasilewski z Apzumi.

Eksperci i gospodarze panelu zaprezentowali kilkanaście przykładów jak tego typu technologie wykorzystać w praktyce. Biura podróży, salony z elektroniką czy nawet sklepy spożywcze to branże w których AR i VR daje ogrom możliwości. M.in. sprawdzenia, jak dane produkty i przestrzenie handlu będą wyglądały w realnym i wirtualnym świecie. Korzyści z wprowadzenia tego typu rozwiązań? Gospodarze panelu udowodnili, że można ich szukać na wielu płaszczyznach. Przede wszystkim obszerna baza wiedzy, która pozwala stworzyć pełen profil klienta i pełny widok produktu w kontekście przestrzennym. – Dzięki symulacjom rzeczywistości możemy tworzyć i uruchamiać optymalne rozmieszczenie produktów na półkach czy całe układy przejść i mebli. Takie działania nie tylko chronią przed błędnymi zabiegami w rzeczywistości, które są kosztowne i czasochłonne, ale również umożliwiają lepszą współpracę w zespole, wymianę pomysłów i testowanie większej ilości kreatywnych scenariuszy. Realistyczne wirtualne symulacje pozwalają na testowanie zachowań konsumentów, generowanie heatmap i wprowadzanie zmian czy komentarzy osób zaangażowanych w czasie rzeczywistym, niezależnie od odległości geograficznej – wylicza Paweł Wasilewski.

EIP specjalizuje się we wdrożeniach nowoczesnych systemów ERP, CRM, POS i optymalizacji procesów logistycznych oraz dystrybucyjnych. Wiodący partner Microsoft wyróżniony tytułami Partner of the Year 2017/2018 for Microsoft Dynamics NAV i elitarnym Inner Circle for Microsoft Dynamics (CRM) – w gronie 40 najlepszych firm z całego świata. Apzumi to jedna z najbardziej doświadczonych globalnie polskich firm dostarczających optymalizacje procesów przemysłowych za pomocą technologii AR/VR, AI oraz IoT, globalny dostawca Grupy Volkswagen i partner Microsoft. Ich platforma Apzumi Spatial to pierwsze kompleksowe rozwiązanie do zarządzania zasobami AR w Europie. Zero VR jest jednym z pierwszych w Polsce profesjonalnych studiów filmów sferycznych. Zespół tworzą producenci i twórcy filmowi oraz informatycy i specjaliści rozwijający urządzenia i technologię filmowania sferycznego, a także postprodukcji materiałów video 360 oraz aplikacji VR.

Firma EIP była partnerem merytorycznym Shopping Center Forum 2018 Exhibition & Awards.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA RETAILNET.PL

Nowa Stacja, wszystko w jednym miejscu.

Nowa Stacja w Pruszkowie to nowoczesne centrum, które doskonale wpisuje się w potrzeby współczesnych konsumentów.