Trei Real Estate planuje budowę 50 nowych obiektów handlowych

Trei Real Estate specjalizujący się w budowie Vendo Parków planuje dynamiczną ekspansję i realizację blisko 50 obiektów typu convenience. Nowe projekty powstaną w mniejszych miastach bądź na obrzeżach ośrodków wojewódzkich, gdzie rynek nie jest jeszcze tak nasycony.

Nieruchomości komercyjne typu convenience uzupełniają mapę handlową kraju – ich cechą charakterystyczną jest powierzchnia do kilkunastu tysięcy metrów kwadratowych. Od tradycyjnych galerii handlowych odróżnia je brak wspólnych korytarzy łączących poszczególne lokale i wejście bezpośrednio z parkingu. Eksperci z firmy Trei Real Estate oceniają, że udział parków handlowych w całkowitym zasobie powierzchni handlowych dostarczanych na rynek będzie się konsekwentnie zwiększał.

Będzie więcej Vendo Parków

– Parki handlowe typu convenience, które budujemy pod szyldem Vendo Park, wpisują się
w rynkowe trendy. Na przestrzeni najbliższych kilku lat zamierzamy otworzyć kilkadziesiąt
kolejnych nieruchomości tego typu w Polsce. Naszym zdaniem wciąż jest wiele lokalizacji,
w których jest miejsce na inwestycje w formacie Vendo Park. Widzimy niszę oraz potencjał
w tym segmencie – zwłaszcza, że nasze obiekty są bardzo dobrze odbierane zarówno przez najemców, jak i klientów – komentuje Jacek Wesołowski, Prezes Trei Real Estate Polska.

Parki handlowe powstające w konwencji convenience to najczęściej jednokondygnacyjne
nieruchomości usytuowane w miejscowościach do 100 tys. mieszkańców bądź na obrzeżach miast wojewódzkich. Vendo Parki powstają na działkach zlokalizowanych przy głównych
węzłach komunikacyjnych dostarczając przestrzeń handlową w miejscach gdzie jest na nie
największe zapotrzebowanie. Nieruchomości komercyjne typu convenience umożliwiają
klientom wygodne i szybkie zakupy, zapewniając łatwy dostęp do sklepów. Rosnący trend
na nieruchomości typu convenience obserwowalny jest także wśród najemców – większość
przestrzeni Vendo Parków komercjalizowana jest często jeszcze przed ukończeniem inwestycji. Do najemców parków handlowych w formule convenience najczęściej należą marki z branż takich jak: odzieżowa, obuwnicza, spożywcza, RTV czy wyposażenia domu.

Rozwój sieci obiektów typu convenience

– W Polsce nieruchomości komercyjne typu convenience przeżywają rozkwit i w najbliższych latach spodziewamy się dynamicznego zwiększenia ich udziału w całkowitych zasobach nowoczesnej powierzchni handlowej w kraju. Przewidujemy również dynamiczny wzrost liczby samych parków handlowych, ponieważ koncept świetnie uzupełnia mapę nieruchomości komercyjnych zapewniając komfortowe zakupy w sąsiedztwie miejsca zamieszkania – podsumowuje Jacek Wesołowski.

Trei Real Estate to firma z branży nieruchomości z siedzibą w Niemczech. Z biurami w Polsce, Czechach, Portugalii i Stanach Zjednoczonych firma zarządza międzynarodowym portfelem nieruchomości handlowych oraz mieszkalnych. Istniejący portfel o wartości około 1 mld EUR składa się głównie z w pełni wynajętych nieruchomości handlowych. Wartość aktualnie realizowanych przez firmę projektów wynosi 400 milionów euro, wliczając w to Vendo Parki w Polsce, jak również nieruchomości mieszkalne w Niemczech i Czechach. Trei Real Estate Polska posiada już parki handlowe w Nysie, Chełmie, Milanówku, Mińsku Mazowieckim, Świdnicy, Łodzi oraz Skierniewicach. Oprócz parków handlowych, firma zarządza w Polsce także ponad setką supermarketów sieci Biedronka.

Trei Real Estate jest częścią Grupy Tengelmann, międzynarodowej firmy handlowej będącej właścicielem, m.in: OBI, KiK, TEDi, babymarkt.de.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl