Giacomo Conti wdraża strategię optymalizacji sieci

Wdrożone w ostatnim czasie działania marki mody męskiej Giacomo Conti w zakresie ekspansji wyznaczają nowe możliwości i potrzeby optymalizacji działających już salonów. Wśród wymiernych korzyści dla spółki można wymienić przede wszystkim wprowadzone oszczędności oraz jeszcze dokładniejszą analizę rynku pod sprecyzowane potrzeby klienta.

– Cały czas rozwijamy się, poszukując najatrakcyjniejszych lokalizacji. Obserwując zeszłoroczną, wciąż nasilającą się wojnę cenową kosztem marż i opłacalności, zdecydowaliśmy się na szeroko pojętą optymalizację. Przeprowadzane procesy są wynikiem bardzo dokładnej analizy, której poddajemy nasze salony we wszystkich galeriach handlowych. Pod uwagę bierzemy możliwość kanibalizacji galerii handlowych, co znacznie wpływa na opłacalność zlokalizowanych w nich salonów stacjonarnych. Przy analizie pod uwagę bierzemy w szczególności rentowność, a dodatkowo weryfikujemy zaangażowanie we współpracę ze strony galerii handlowych. Obserwujemy bardzo duże nasycenie rynku, dlatego też zmieniamy nasze podejście i wierzymy, że konieczna jest specjalizacja poszczególnych salonów pod kątem konkretnych grup produktowych, precyzyjnie dopasowanych do potrzeb i oczekiwań klienta – tłumaczy Zbigniew Markowski, jeden ze współwłaścicieli Giacomo Conti.

Blisko 80 sklepów w sieci Giacomo Conti

Giacomo Conti to inspirowana włoskim designem, polska marka odzieży męskiej oferująca kolekcję biznesową, smart casualową, a także modę ślubną. Ma blisko osiemdziesiąt salonów sprzedaży rozmieszczonych w topowych galeriach handlowych w całej Polsce. Marka chcąc utrzymać wyniki sprzedaży i tempo dotychczasowego wzrostu, spowalnia ekspansję optymalizując rozwój sieci i zmieniając strategię.

– Optymalizację wymusiła nie tylko wojna cenowa i sprzedaż na niezwykle niskich marżach, ale przede wszystkim nowe uwarunkowania prawne, dotyczące zakazu handlu w wybrane niedziele. W związku z nimi obserwujemy bardzo duże spadki trafficu, których nie oddaje ruch w piątki i soboty. Część galerii handlowych wydłużyła godziny działania w dni powszednie do godziny 22 lub 23, chcąc zrekompensować najemcom niedziele wolne od handlu. Niestety w przypadku naszego biznesu odnosi to skutek odwrotny do zamierzonego. Takie rozwiązanie generuje wyższe koszty, a sprzedaż garniturów po godzinie 21 jest marginalna. Aż strach pomyśleć jak handel będzie funkcjonował w przyszłości, gdy w 2019 roku nie będzie możliwości dokonania zakupów w żadną niedzielę. Niewątpliwie traffic będzie spadał i z tym dotkliwym problemem będą musieli zmierzyć się zarówno najemcy, jak i właściciele galerii handlowych – dodaje Zbigniew Markowski.

Markę Giacomo Conti charakteryzuje najwyższa jakość obsługi klienta, za co została wyróżniona w raporcie Daymakerindex (DMI), badającym zadowolenie klientów w sektorze handlu detalicznego.

Celem poprawa rentowności

– Zadowolenie klienta jest dla nas najwyższą wartością dlatego też staramy się być jeszcze bardziej dostępni. Wciąż rozwijamy nasz sklep internetowy, a 25 kwietnia otworzyliśmy kolejny salon stacjonarny, tym razem w C.H. Galeria nad Jeziorem w Koninie. Jednakże również w kwietniu zamknęliśmy jeden z wrocławskich salonów. Była to dla nas trudna decyzja tym bardziej, że salon mieścił się w galerii handlowej, będącej wizytówką miasta. Jest to pierwsze, ale z pewnością nie ostatnie, zamknięcie salonu związane z prowadzoną optymalizacją. Niemniej jednak dokładna analiza nie pozwala nam na sentymenty i emocje nawet pod groźbą kar finansowych za wcześniejsze zerwanie umowy najmu powierzchni handlowych. Mamy świadomość, że jako najemcę czekają nas niejednokrotnie długie rozmowy i negocjacje. Jednak obserwując sytuację na rynku jesteśmy zdeterminowani. Poprzez wszystkie prowadzone przez nas działania dążymy do znacznej poprawy rentowności  mającej sprawić, aby przyszły rok był rokiem stabilnego wzrostu i rozwoju, z gamą korzyści dla klientów i fanów naszej marki – podsumowuje Zbigniew Markowski, jeden ze współwłaścicieli Giacomo Conti.

Facebook
LinkedIn
NAJNOWSZE INFORMACJE
REKLAMA
PARTNERZY PORTALU
SCF DATABASE
Scroll to Top