Netto: Planujemy zwiększać tempo ekspansji w Polsce

Dansk Supermarked Group, do której należy m.in. Netto, odnotowała w 2017 roku bardzo dobre wyniki wszystkich swoich spółek. Pierwsze roczne sprawozdanie finansowe od czasu ponownego przejęcia firmy przez Salling Foundations wykazuje wzrost zarówno przychodów, jak i zysków. Grupa osiągnęła najwyższy w historii udział w duńskim rynku. W planie są dalsze inwestycje, także w Polsce.

– Jesteśmy zadowoleni z wyników w 2017 roku, udało nam się zwiększyć obroty zarówno za granicą, jak i w Danii – mówi Per Bank, dyrektor generalny Dansk Supermarked Group. – Co więcej, dla Netto był to najlepszy rok w historii, dzięki czemu zwiększyły się nasze zyski. Przystąpiliśmy do realizacji projektów strategicznych, które będą sprzyjać rozwojowi firmy w perspektywie długoterminowej.

– W najbliższych latach planujemy dalej umacniać swoją pozycję w Danii, a także kontynuować rozwój w internecie i zwiększać tempo ekspansji w Szwecji oraz w Polsce – zapowiada Per Bank, dyrektor generalny Dansk Supermarked Group.

Spośród zrealizowanych przez grupę w zeszłym roku inicjatyw strategicznych, najbardziej wyróżnia się sfinansowanie przejęcia przez Salling Foundations pozostałych 19 proc. udziałów A.P. Moller-Maersk. Dansk Supermarked Group otworzyła też 50 nowych sklepów w samej Danii, w tym placówki przejęte po sieci Kiwi, która wycofała się z duńskiego rynku. W tym samym roku Dansk Supermarked Group nabyła też centrum handlowe Næstved StorCenter.

Inwestycje Dansk Supermarked Group

W 2017 roku Dansk Supermarked Group zainwestowała również w trwałą obniżkę ponad 2000 cen w sieci føtex, a Netto w Polsce, Niemczech, Szwecji i Danii testowało nowe koncepcje sklepowe. W 2017 r. zostały uruchomione nowe usługi na portalu wupti.com, który stał się platformą wspierającą duńskie sklepy internetowe i oferuje już 500 tys. produktów. Kolejna usługa – BilkaToGo – umożliwia kupowanie żywności przez internet w modelu „zamów online – odbierz w sklepie”. Usługa BilkaToGo zostanie wprowadzona we wszystkich hipermarketach Bilka. Pomyślne wyniki sprzyjają kolejnym inwestycjom Dansk Supermarked Group w modernizację sklepów, lepszą obsługę klientów oraz wprowadzanie wysokiej jakości produktów w konkurencyjnych cenach, a także wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań w sklepach stacjonarnych oraz w internetowych kanałach sprzedaży.

Salling Foundations jest obecnie jedynym właścicielem Dansk Supermarked Group, dlatego też zyski grupy są przeznaczane tylko na dwa cele: inwestycje w firmę i działania CSR.

– Jako duńska firma należąca w 100 proc. do fundacji jesteśmy w pełni świadomi swojej odpowiedzialności społecznej i będziemy poszukiwać sposobności do podniesienia jakości życia naszych klientów, partnerów oraz społeczności – dodaje Per Bank.

Łączne przychody DSG wzrosły w 2017 r. o 906 mln DKK do 58,8 mld DKK, a zyski przed potrąceniem odsetek i podatków (EBIT) wyniosły 2,472 mld DKK. Tymczasem w poprzednim roku EBIT wyniósł 2,164 mld DKK, a wskaźnik EBITDA był na poziomie 3,006 mld DKK.

Grupa zainwestowała łącznie w sklepy i infrastrukturę IT 1,454 mld DKK, co stanowi wzrost o 215 mln DKK w porównaniu z rokiem 2016. Dansk Supermarked Group kupiła ponadto 80 proc. udziałów w firmie Skagenfood A/S w Jutlandii Północnej, która zajmuje mocną pozycję na rynku gotowych dań pakowanych.

370 sklepów Netto w Polsce

Sieć handlowa Netto jest obecna na polskim rynku od 23 lat. Firma ma ok. 370 sklepów w Polsce i trzy magazyny dystrybucyjne, zatrudnia ponad 5,5 tys. osób. Ten stan posiadania daje detaliście trzecią pozycję na polskim rynku dyskontów. Koncept Netto Polska zakłada bycie blisko swoich klientów. Sklepy zlokalizowane są w pobliżu osiedli mieszkaniowych. Asortyment obejmuje zdecydowaną większość produktów od polskich dostawców. Poza Polską sieć obecna jest w Danii, Szwecji, Niemczech.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.