SCF 2018: dla KFC liczy się coś więcej niż tylko biznes

scf-2018-cee-exhibition-conference-partner-kfc

Przy nieustającej ekspansji biznesu związanej m.in. z otwarciami nowych punktów sprzedaży czy konsumpcji, racjonalne gospodarowanie żywnością staje się niewątpliwie sporym wyzwaniem.

Firma AmRest jest partnerem Shopping Center Forum CEE Exhibition & Conference.

W działania mające na celu zapobieganie marnowaniu jedzenia coraz częściej włączają się firmy restauracyjne. Przykładem jest tu należąca do portfolio spółki AmRest marka KFC, która to w ciągu ostatniego roku  przekazała organizacjom społecznym ponad 150 ton produktów żywnościowych.

Nie wyrzucamy, pomagamy

KFC jest pierwszą marką restauracyjną w Polsce, która opracowała i wdrożyła program zapobiegający marnowaniu żywności na tak dużą skalę. W programie uczestniczy już prawie 200 restauracji należących do sieci, zarówno te ze stref gastronomicznych w centrach handlowych, jak również lokale funkcjonujące przy głównych ulicach miast. Marka podeszła do problemu systemowo, angażując we współpracę  instytucje z całej Polski. Dzięki temu zasięg projektu jest konsekwentnie zwiększany.

– Pilotażowo  ruszyliśmy z programem w  2016 roku. Widząc jednak ogrom korzyści stojących za tym rozwiązaniem oraz mając bardzo pozytywne sygnały ze strony naszych partnerów, w 3 miesiące  włączyliśmy w akcję blisko 90 proc. lokali pod szyldem KFC. Dziś jest to już nasz standard, by każda nowo otwarta restauracja KFC od samego początku była częścią tego pionierskiego projektu – mówi Ewelina Jabłońska – Gryżenia, CSR Manager w AmRest.

Odpowiedzialne zarządzanie

Sam program to nie lada logistyczne wyzwanie. By sprostać zadaniu, KFC wprowadziło specjalne procedury mrożenia oraz przechowywania gotowych dań ze świeżego kurczaka. Ponadto, ustalono też regularne terminy odbioru tych posiłków z każdego lokalu z osobna. To podejście pozwala w pełni wykorzystać nadwyżki produktów generowane przez restauracje.

– Żywność odbierana jest 2-3 razy w tygodniu przez lokalne Banki Żywności lub wskazane przez nie organizacje , a następnie trafia bezpośrednio na stoły ich podopiecznych. Restrykcyjny proces przechowywania gwarantuje nam, że posiłki zachowują swoją wartość odżywczą – zaznacza Ewelina Jabłońska – Gryżenia. –  Utrzymanie najwyższych standardów związanych z jakością produktów często prowadzi do powstawania nadwyżek żywności. Teraz jednak mamy pewność, iż te produkty są odpowiednio zagospodarowane.

Jak mówią przedstawiciele sieci, tylko w ub. roku KFC przekazało żywność o łącznej wartości ponad 4,2 mln złotych. Beneficjentami programu są organizacje i instytucje z całej Polski, w tym schroniska dla bezdomnych, domy dziennego pobytu oraz liczne fundacje czy stowarzyszenia, wspierające najbardziej potrzebujących.

Świadomi konsumenci

W Polsce coraz głośniej mówi się o potrzebie odpowiedzialnego podejścia do żywności. Wrażliwi na ten problem stają się również konsumenci. Jak wynika z badania „Zarządzanie nadwyżkami żywności w restauracjach”* zrealizowanego na zlecenie KFC, aż 80 proc. respondentów uważa, iż restauracje i bary powinny zaangażować się w akcje związane z efektywnym zarządzaniem nadwyżkami produktów spożywczych. 83 proc. z nich jest zdania, że najlepszym sposobem jest właśnie przekazywanie niesprzedanej żywności potrzebującym.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY