Rossmann zaczynał od skromnego sklepu. Teraz ma 1246 drogerii w Polsce

Rossmann w maju obchodzi 25-lecie działalności w Polsce. Przez ten okres spółka otworzyła 1246 drogerii, przeznaczyła ponad 1,725 mld zł na inwestycje, a w zeszłym roku wpłaciła 194,5 mln zł do budżetu państwa podatku CIT. – Nasza historia jak w soczewce pokazuje olbrzymi skok jakiego dokonała Polska w ostatnim ćwierćwieczu – mówi Marek Maruszak, Prezes Rossmann Supermarkety Drogeryjne Polska.

– Zaczynaliśmy od jednego, skromnego sklepu na nieco zaniedbanej ulicy Piotrkowskiej w Łodzi i blaszaka, w którym urzędowało kierownictwo firmy. Dziś jesteśmy liderem w branży: otwieramy nasze drogerie w coraz piękniejszych miastach i miejscowościach w całym kraju, zatrudniamy 18,7 tys. pracowników. Obroty firmy przekroczyły w ubiegłym roku 9 mld zł, od lat jesteśmy w gronie największych pośród firm z zagranicznym kapitałem płatników podatku CIT – podkreśla Marek Maruszak.

– Gdy startowaliśmy nasz kraj był biedny, dziś pod względem PKB na głowę mieszkańca gonimy takie państwa jak Portugalia czy Włochy. Jesteśmy członkiem europejskiej rodziny, swobodnie przekraczamy granice. Nasz sukces jest wypadkową sukcesu Polski, aspiracji i bogacenia się Polaków, nowych możliwości rozwoju jakie po 1989 r. otworzyły się przed wieloma firmami. Potrafiliśmy tę szansę wykorzystać. Przez te lata poznaliśmy potrzeby Polaków: Rossmann ma ofertę dla każdego klienta, u nas każdy czuje się jak u siebie. Stworzyliśmy możliwości kariery tysiącom młodych, zdolnych ludzi, także z mniejszych miejscowości. Razem z nami budowały swoją potęgę polskie firmy kosmetyczne, które dziś eksportują produkty także poza Europę – wyjaśnia Marek Maruszak.

– Dziś Rossmann to synonim drogerii w Polsce, po prostu dobra jakość w dobrej cenie. Cieszymy się z nagród – najlepszych, bo przyznawanych przez samych klientów: Rossmann jest najwyżej cenioną przez klientów drogerią i siecią sklepów w ogóle w Polsce (badanie OC&C Strategy Consultants za 2017r.) czy najmocniejszą marką w XII edycji Superbrands – za nami znaleźli się tacy giganci jak Allegro, Google czy E. Wedel (2017r.). Nadal wysoko stawiamy sobie poprzeczkę. Najważniejsze są dla nas: jakość obsługi i samego asortymentu, nowoczesne, przyjazne dla klientów rozwiązania, satysfakcja pracowników, partnerskie traktowanie klientów biznesowych oraz wywiązywanie się z naszych zobowiązań względem państwa i lokalnych społeczności – mówi Marek Maruszak.

– 25-lecie to wyjątkowa rocznica. Zamierzamy ją uczcić obdarowując produktami o wartości 5 mln zł aż 222 lokalnych organizacji wybranych wspólnie przez pracowników i klientów Rossmanna. Instytucje te same wskażą czego najbardziej potrzebują w swoich działaniach na rzecz: dzieci, chorych, seniorów, a także bezdomnych zwierząt – dodał Marek Maruszak.

Rossmann w liczbach

Rossmann nie poprzestaje na rozwoju sieci w Polsce i w dalszym ciągu poszukuje powierzchni handlowych do wynajęcia. Sieć stawia na miasta posiadających co najmniej 7 tys. mieszkańców i lokale o powierzchni około 200 do 600 mkw. w bliskim sąsiedztwie supermarketów spożywczych. Drogeria Rossmann ma obecnie ponad 1,2 tys. sklepów w Polsce i 16 tys. produktów w swojej ofercie. Każdego dnia zakupy w sklepach tej marki robi 700 tys. klientów. Spółka zatrudnia 18,7 tys. pracowników w sklepach i magazynach, a Klub Rossmann liczy już 5,5 mln członków.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.