BrandSpots: digitalizacja handlu zmienia relacje na linii najemca-zarządca

pop-up-store-swarowski

Digitalizacja handlu wymusza także zmiany na rynku centrów handlowych. Najwyższy czas, żeby centra handlowe na nowo przemyślały strategię, w jaki sposób wynajmują swoją przestrzeń – mówi w rozmowie z redakcją Retailnet.pl Ilona Taillade, Prezes firmy BrandSpots.

Pop-up store może być mostem łączącym tradycyjny handel i e-commerce?

Może być ważnym elementem strategii omnichannel. Sukces zależy jednak w dużej mierze od spójnej, wielokanałowej strategii marketingowej. Niestety wciąż wielu retailerów ma z tym problemy.

Z drugiej strony digitalizacja handlu wymusza także zmiany na rynku centrów handlowych. Najwyższy czas, żeby centra handlowe na nowo przemyślały strategię, w jaki sposób wynajmują swoją przestrzeń. Coraz więcej sklepów będzie w przyszłości pełniło rolę showroomów, część z nich będzie prawdopodobnie działała tymczasowo właśnie jako pop-up stores.

Jedno jest pewne. Współcześni klienci oczekują bezproblemowego doświadczenia zakupowego, zarówno online jak i offline. Jak im to zapewnić?

ilona-taillade
Ilona Taillade, Prezes firmy BrandSpots

Istotna jest zmiana w nastawieniu. Nie należy skupiać się jedynie na transakcjach, a bardziej na budowaniu doświadczenia zakupowego. Idealny sklep powinien dostarczać spersonalizowanego doświadczenia zakupowego połączonego z wysokiej jakości obsługą. W przypadku tworzenia strategii marketingowej ważne jest zrozumienie drogi zakupowej, którą przemierza klient. Im produkt jest bardziej skomplikowany, tym więcej mamy powodów, aby zachęcić klienta do skorzystania ze sklepu stacjonarnego. Sklep powinien być jednak czymś znacznie ważniejszym, niż tylko miejscem, gdzie dokonuje się zakupu. Ma pełnić rolę społeczną, zakupy mają być przyjemnością i pozytywnym przeżyciem.

Nic nie zastąpi tradycyjnej rozmowy twarzą w twarz.

Dokładnie. Tak buduje się relacje klienta z marką. Jeśli klient ma możliwość zakupu produktu online, ale następnie może przyjść do sklepu stacjonarnego, zadać pytanie czy wymienić produkt, to powinno mu się to ułatwić. Stwarzanie programów lojalnościowych powinno być punktem obowiązkowym dla wszystkich sieci handlowych. Najistotniejsze jest, by retailerzy zrozumieli, że powinni zmienić swój model biznesowy skupiając się na zachowaniu i oczekiwaniach klienta. W przyszłości będziemy jeszcze częściej używać technologii i wiedzieć coraz więcej o kupującym. W ten sposób będziemy w stanie zaoferować mu to, czego naprawdę potrzebuje.

Jaką rolę w tym wszystkim odgrywa Pani firma?

BrandSpots wyszukuje lokalizacji, zatrudnia obsługę, zarządza sklepem, negocjuje warunki najmu, czy zapewnia wszystkie istotne dla sklepu elementy, takie jak ubezpieczenie, ochrona, cyfrowa integracja i wiele więcej.

Wdrażamy innowacje w całej Europie pracując z lokalnymi partnerami. Chcemy zapewnić jakość zarówno dla najemcy, jak i najmującego. BrandSpots pracuje zarówno z ramienia centrów handlowych w celu znalezienie idealnego najemcy, ale także od strony retailera szukającego odpowiedniej przestrzeni dla swojego sklepu.

W Polsce stworzyli Państwo pop-up store marki Swarovski.

Zgadza się. W Galerii Mokotów na dwa miesiące zainstalowaliśmy „kryształowy” pop-up store, który powstał we współpracy z 20 kreatorami mody korzystającymi w swoich pracach z kryształów Swarovskiego. To był pierwszy projekt, który zrealizowaliśmy w Polsce. Jesteśmy zadowoleni z jego wyników i na pewno w przyszłości będziemy robić projekty z kolejnymi retailerami działającymi na polskim rynku, którzy chcieliby przetestować możliwości jakie daje pop-up store. Warto wspomnieć, że mamy na koncie realizacje dla takich marek i brandów jak: Godiva, Unilever, Net-A-Porter, L’Oreal, IQOS, ING Bank, czy Canada Goose. Doradzamy także centrom handlowym w poszukiwaniu nowych pomysłów, by przyciągnąć zarówno klientów, jak i najemców.

Rozmawiał: Łukasz Izakowski

Cały wywiad będzie można przeczytać w majowym numerze Shopping Center Poland Magazine.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA RETAILNET.PL

Nowa Stacja, wszystko w jednym miejscu.

Nowa Stacja w Pruszkowie to nowoczesne centrum, które doskonale wpisuje się w potrzeby współczesnych konsumentów.