Sklep Coccodrillo
Sklep Coccodrillo

Grupa CDRL, właściciel marki Coccodrillo, zanotowała w I kwartale 2018 roku 63,03 mln zł skonsolidowanych przychodów wobec 55,60 mln zł przed rokiem. W omawianym okresie EBITDA ukształtowała się na poziomie 2,26 mln zł wobec 3,57 mln zł.

– Charakterystyką naszej działalności jest sezonowość sprzedaży, która znacząco wpływa na osiągane wyniki. Ze względu na to spodziewamy się poprawy wyniku netto w przyszłych miesiącach i osiągnięcie podobnych lub jeszcze wyższych rezultatów pod koniec kolejnych okresów sprawozdawczych – powiedział prezes Marek Dworczak.

Grupa po raz pierwszy zastosowała nowe standardy MSSF 9 oraz MSSF 15 oraz wprowadziła zmiany zasad polityki rachunkowości, które skutkowały przekształceniem sprawozdań za okresy porównywalne.

Grupa CDRL, w ciągu pierwszych trzech miesięcy br., zanotowała stratę na wyniku netto w wysokości 0,31 mln zł wobec zysku na poziomie 0.92 mln zł w roku ubiegłym. Zysk z działalności operacyjnej (EBIT) w omawianym okresie wyniósł 1,12 mln i spadł o ok. 56 proc. w porównaniu do roku 2017.

W maju br. Walne Zgromadzenie akcjonariuszy podjęło uchwałę o wypłacie dywidendy z wyniku roku 2017 w wysokości 6,05 mln zł. Oznacza to, że CDRL S.A. wypłaci dywidendę w wysokości 1,00 zł za akcję.

499 punktów handlowych

Jednostkowo spółka CDRL wypracowała 51,40 mln zł przychodów i 2,29 mln zł zysku netto w I kwartale 2018 roku. Oznacza to wzrost o odpowiednio 8,6 proc. i 27 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2017. Wynik EBITDA ukształtował się na poziomie 0,32 mln zł i był niższy niż ten, zanotowany w porównywalnym okresie ubiegłego roku.

Na koniec marca 2018 roku w skład Grupy wchodziło 499 punktów handlowych. Z tego 244 to sklepy w Polsce, 142 salony zlokalizowane są w innych państwach Unii Europejskiej a 113 – poza nią.

W 2018 spółka realizuje plan optymalizacji krajowych punktów sprzedażowych oraz otwarcie ok. 30 nowych sklepów za granicą.

Grupa CDRL zajmuje się przede wszystkim projektowaniem, produkcją oraz dystrybucją ubranek dla dzieci i młodzieży marki Coccodrillo. Uzupełniającą ofertę Spółki stanowi obuwie dziecięce (własnej produkcji oraz innych producentów) oraz zabawki i akcesoria (innych producentów). Spółka ma wiodącą pozycję na rynku polskim a także w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Działa też w wielu innych państwach Unii Europejskiej a także poza nią. Głównymi celami Spółki na najbliższe lata są umocnienie swojej pozycji na rynku poprzez rozwój sieci sprzedaży, w tym rozwój sprzedaży przez Internet oraz wzbogacenie i rozbudowa asortymentu obuwia dziecięcego.