Hugo Boss: inwestycje w e-commerce przynoszą wymierne korzyści

salon-hugo-boss-klif

Niemiecka marka Hugo Boss zanotowała w I kwartale 2018 roku wzrost sprzedaży o 5 proc. Wyniosła ona 650 mln euro. Duża w tym zasługa dynamicznie rozwijającej się sprzedaży online.

Hugo Boss zanotował wzrost obrotów we wszystkich regionach świata, w których prowadzi sprzedaż. W Azji i Wielkiej Brytanii sprzedaż wzrosła o 12 proc., w obu Amerykach i Beneluksie o 7 proc., najmniejsze wzrost zanotowano w Europie. Zdecydowanie najwyższą dynamikę sprzedaży firma osiągnęła w kanale e-commerce.

– Sprzedaż online wzrosła w I kwartale tego roku aż o 43 proc. To między innymi efekt uruchomienia nowego sklepu internetowego, a także lepszego pozycjonowania marki w internetowych wyszukiwarkach – komentuje Mark Langer, prezes Grupy Hugo Boss. Dodaje, że firma poczyniła inwestycje w digitalizację sprzedaży, która powinna przynieść pozytywne rezultaty również w kolejnych miesiącach.

Innowacyjne pomysły Hugo Boss

Przykładem inwestycji, która ma przybliżyć niemiecką markę do standardów cyfrowego handlu, jest  wirtualny showroom. Pierwszy taki salon Hugo Boss został otwarty w berlińskim pop-up storze. Kolejne tego typu salony mają powstać w bieżącym roku. Docelowa wirtualne sklepy mają powstać we wszystkich krajach, w których dostępne są sklepy niemieckiej marki. Dzięki temu klienci zyskają jeszcze prostszy dostęp do pełnej oferty i wszystkich kolekcji. Z poziomu wirtualnego sklepu będą mogli także zamówić i kupić wybrane przez siebie produkty.

Jak mają wyglądać zakupy przyszłości zdaniem marki Hugo Boss? Wszystko ma się odbywać w wirtualnym świecie. Cała kolekcja będzie dostępna na wielkich ekranach, na których klienci będą mogli przeszukiwać różne fasony, kolory i rodzaje ubrań. Co więcej, już z poziomu ekranu, będzie istniała możliwość złożenia zamówienia i kupienia wybranej przez siebie rzeczy.

Hugo Boss to niemieckie przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją odzieży i perfum. Zostało założone w 1924 roku. Szacowana wartość firmy wynosi ok. 1,8 mld euro. W Polsce działa kilkanaście salonów tej marki, zlokalizowanych w największych miastach.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl