Gucci: luksusowe marki podbijają e-commerce

gucci-sklep

Należąca do francuskiej Grupy Kering marka Gucci zanotowała w I kwartale 2018 roku niemal 50 proc. wzrost obrotów. W dużej mierze to zasługa rosnącej popularności tej marki wśród młodych klientów, a także szybko rosnącej sprzedaży online.

Sprzedaż marki Gucci w kanale online wzrosła w ostatnim kwartale dwukrotnie. Należące do niej marki Yves Saint Laurent, Balenciaga i Alexander McQueen również zanotowały dwucyfrowy wzrost obrotów w e-commerce.

Budowanie luksusowego portfolio

Cała Grupa Kering  zanotowała w tym okresie ponad 36 proc. wzrost sprzedaży. Wyniosły one w I kwartale 2018 roku ponad 3,1 mld euro. Najlepsze wyniki francuska Grupa zanotowała w Ameryce Północnej, gdzie wzrost wyniósł ponad 54 proc. rok do roku. Również w regionie Azji i Pacyfiku firma może pochwalić się wysokim, ponad 42 proc. wzrostem sprzedaży.

Sprzedaż like for like francuskiej Grupy wzrosła w badanym okresie o 37 proc. To więcej niż zakładali analitycy.

Jak podkreśla François-Henri Pinault, prezes francuskiej firmy, tak znaczący wzrost sprzedaży związany jest m.in. z wdrażanymi innowacjami. Firma cały czas optymalizuje również posiadane przez siebie portfolio: pozbyła się już większościowego pakietu akcji marki Puma, oraz wystawiła na sprzedaż udziały w firmie Volcom. Zamierza także sprzedać 50 proc. posiadanych udziałów w firmie Stella McCartney. Tym samym Grupy Kering zamierza skoncentrować się na branży luksusowej. Chodzi o takie marki jak Calvin Klein, Champion, Gucci, Yves Saint Laurent, Balenciaga, czy Alexander McQueen.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY