Zakupy przedświąteczne
Sztuczna inteligencja wspiera branżę handlową

ShelfWise to innowacyjne rozwiazanie oparte na rozpoznawaniu obrazu dedykowane dla świata handlu detalicznego. Monitoruje nie tylko produkty znajdujące się na wystawie, ale również rozpoznaje zachowania klientów.

Krakowski start-up ShelfWise oferuje rozwiązanie wykorzystujące sztuczną inteligencję do optymalizowania ekspozycji półkowej w sklepach.

– Naszą misją jest wprowadzanie Sztucznej inteligencji na półki sklepowe. Wierzymy, że każdy produkt ma swoje optymalne położenie, a Machine Learning jest najlepszym sposobem żeby to sprawdzić – przekonują przedstawiciele firmy ShelfWise.

Sztuczna inteligencja wspiera handel

W rezultacie przynosi to znaczne oszczędności czasu pracowników jak również pozytywnie wpływa na samo doświadczenie robienia zakupów.

– Optymalizujemy całą pracę związaną z egzekucją ekspozycji dzięki automatycznie generowanym rekomendacjom dotyczącym podejmowanych działań dla całego zespołu. ShelfWise przystosowany jest również do analizy zachowań konsumentów oraz samej sytuacji panującej w sklepie. Dostarczamy wiarygodnych danych na temat liczby klientów oraz tego jaka sekcja sklepu skupia najwięcej uwagi. To wszystko pozwala planować strategię działań w oparciu o rzeczywiste warunki – twierdzą przedstawiciele firmy ShelfWise.

ShelfWise to także rozwiazanie zbierające wszelkie możliwe dane na temat ekspozycji za pośrednictwem jednego zdjęcia. Informacje na temat ułożenia produktów uaktualniane są automatycznie bez jakichkolwiek opóźnień. Dzięki temu detalista otrzymuje rzetelne i wartościowe informacje na temat udziału półkowego, najlepszego miejsca, braków w ekspozycji i wiele więcej bezpośrednio na swoje urządzenie.

Innowacyjne rozwiązanie docenione przez ekspertów

Rozwiązanie oferowane przez krakowski start-up zostało docenione przez jury konkursu ABSL Start-Up Challenge. ShelfWise zwyciężył w półfinale tego konkursu, który odbył się w warszawskiej siedzibie Procter & Gamble – głównego partnera ABSL Start-Up Challenge.

– Konsumenci bardzo często podejmują decyzję o zakupie danego produktu, stojąc przed sklepową półką. Optymalizacja ekspozycji towaru jest zatem bardzo ważna, szczególnie w branży FMCG – stwierdza Marcin Półchłopek, Associate Director, Beauty and Grooming,  Procter & Gamble Central Europe. – Dla P&G innowacje są niezwykle istotne. Stawiamy na nowoczesne technologie zarówno w zakresie produktów, procesów produkcji, jak i komunikacji z konsumentami. Cieszymy się zatem, że w ramach półfinału, który gościliśmy w naszej siedzibie, znaleźliśmy innowacyjne rozwiązanie mogące stanowić wsparcie dla sektora – podkreśla przedstawiciel głównego partnera ABSL Start-Up Challenge.