TXM: są pierwsze efekty nowej strategii

Salon firmowy sieci TXM

TXM, polska sieć dyskontów odzieżowych, opublikował wyniki za I kwartał 2018 r. Zarządowi Spółki w okresie pierwszych trzech miesięcy tego roku udało się powstrzymać spadki sprzedaży, podwyższyć marżę handlową oraz zdyscyplinować obszar kosztów.

– Konsekwentnie wdrażamy nowa strategię – mówi Marcin Gregorowicz, Prezes Zarządu TXM. – W krótkim okresie udało nam się powstrzymać i odwrócić negatywne trendy zarówno w obszarze sprzedaży, uzyskiwanej marży, jak i ponoszonych kosztów. To dowód na to, że wypracowana przez nas strategia i podjęte w jej ramach działania są słuszne – dodaje.

TXM poprawia wyniki sprzedaży

W marcu i kwietniu TXM poprawiał wyniki sprzedażowe o 6 proc. w porównaniu do analogicznych okresów ubiegłego roku. Odbyło się to przy rosnącej marży handlowej oraz spadających kosztach.

– Słuszny kierunek zmian w ofercie asortymentowej potwierdził kwiecień. W ubiegłym miesiącu po raz pierwszy dostępna była w pełni nowa, niewyprzedażowa oferta, która została bardzo dobrze przyjęta przez naszych Klientów – mówi Agnieszka Smarzyńska, Wiceprezes Zarządu TXM. – Musimy jednak pamiętać, iż zmiany w ofercie asortymentowej wymagają czasu, dlatego tym bardziej cieszą nas rezultaty osiągnięte w tak krótkim czasie. Wskazują one na potencjał jaki drzemie w zmianach asortymentowych, które z konsekwencją wprowadzamy – dodaje.

– W kwietniu wdrożyliśmy również pierwszy etap nowej strategii komunikacyjnej z naszymi Klientami. Jej efekty są zadawalające, jednak widzimy dalszy potencjał doskonalenia narzędzi komunikacyjnych, które przełożą się na większą liczbę Klientów w naszych sklepach – mówi Marcin Gregorowicz.

TXM kontynuuje optymalizację sieci

– Oczywiście nie zapominamy o kosztach – kontynuujemy projekty optymalizujące nasze procesy, przyczyniając się tym samym do oszczędności. Ich wymierne efekty zobaczymy już w II kwartale – mówi Marcin Łużniak, Wiceprezes Zarządu TXM.

Strategia mająca przywrócić Spółce trwałą rentowność oparta jest na działaniach mających na celu wzrost sprzedaży, wzrost marży handlowej, a także ograniczenie kosztów działalności.

– Jesteśmy przekonani, że kolejne okresy będą przynosiły poprawę wyników TXM. Dogłębna analiza sytuacji Spółki oraz precyzyjna redefinicja naszego Klienta pozwoliła nam nakreślić kompleksowy plan działań. Zdeterminowany Zespół w połączeniu z nową strategią to źródło sukcesu TXM w kolejnych okresach – dodaje Marcin Gregorowicz.

Sieć TXM na koniec kwietnia składała się z 398 sklepów własnych o łącznej powierzchni 105,9 tys. mkw., analogicznej względem końca kwietnia 2017 r. Grupa prowadzi sieci sklepów w Polsce, Rumunii i na Słowacji oraz e-sklep www.txm.pl.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA RETAILNET.PL

Nowa Stacja, wszystko w jednym miejscu.

Nowa Stacja w Pruszkowie to nowoczesne centrum, które doskonale wpisuje się w potrzeby współczesnych konsumentów.