A. Walerych, Apsys: robimy rzeczy, o których inni dopiero będą myśleć

Anna Walerych, dyrektor centrum handlowego Janki, członek zespołu Apsys Lab

O koniecznym intelektualnym wkładzie w działalność dewelopersko-zarządczą, śmiałości we wdrażaniu nowych rozwiązań i twardym stąpaniu po ziemi mówi w rozmowie z Retailnet.pl Anna Walerych, dyrektor centrum handlowego Janki, członek zespołu Apsys Lab.

Apsys jest partnerem merytorycznym Shopping Center Forum 2018 Exhibition & Conference, które odbędzie się w dniach 26-27 września 2018 roku w warszawskim Centrum Expo XXI

Retailnet.pl: – Od lat jesteście liderem w zarządzaniu centrami handlowymi. Wyznaczacie nowe standardy. Co jeszcze wyróżnia Apsys Polska?

– Bezcenne jest nasze doświadczenie i wiedza ekspercka. Dziś nasz portfel zarządczy, liczy 1 mln mkw. powierzchni GLA. To bardzo zróżnicowane portfolio, zarówno pod względem funkcji, oferty, wielkości, jak i lokalizacji, poczynając od naszych Iconic Places jak Posnania czy Manufaktura przez centra pierwszej czy drugiej generacji – nota bene w wielu przypadkach świetnie funkcjonujących. Każde z tych miejsc wymaga specjalnej uwagi i podlega indywidualnej analizie. Robimy to zawsze z pełnym zaangażowaniem, w konsultacji z właścicielem i najemcami. Nasza pozycja to wynik pracy całego zespołu, know-how budowanego wiele lat wewnątrz firmy, oraz umiejętności adaptowania się do nowych trendów. Obserwujemy szybko zmieniający się rynek, czerpiemy ze światowych wzorców i staramy się być o krok dalej.

Rozmachem i innowacyjnością imponuje Posnania, wasz flagowy obiekt. Zbudowanie takiej pozycji wymagało wyjątkowej mobilizacji?

– Z natury rzeczy przygotowanie tak ogromnej inwestycji, to przecież prawie 100 tys. mkw. GLA, wymaga drobiazgowego skoordynowania wysiłków wielu zespołów ludzkich. Tego jednak w Apsys się nie boimy – determinacja to jedna z wartości organizacij, istotny element naszego firmowego DNA.

Jednym ze znaków rozpoznawczych Apsys jest bogata oferta innowacyjnych usług dla klientów centrów handlowych…

– Jesteśmy pionierem w tej dziedzinie. Jako pierwsi wprowadziliśmy hands free shopping, opracowaliśmy aplikacje ułatwiające swobodę poruszania się po obiekcie i parkingu, synergiczne łączenie handlu w sieci z galeriami (collect&try), wprowadzamy do retailu zaawansowane techniki cyfrowe, w tym wizualne itd. Wszelkie ułatwienia związane z jakością obsługi klienta traktujemy priorytetowo. Wprowadzenie każdej z nowych usług jest poprzedzone oceną przydatności i spodziewanych korzyści. To ważna część naszej działalności. Między innymi tym zajmuje się Apsys Lab. To nasz wewnętrzny think-thank intelektualny, nieustannie analizujący raporty i obserwujący światowe trendy, rozwiązania oraz poczynania konkurencji w jednym tylko celu: zwiększenia poziomu satysfakcji klientów z korzystania z obiektów w naszym portfolio. Apsys Lab to koncepcyjny fundament dla operacyjnej działalności firmy. Bardzo istotnym czynnikiem stabilizującym naszą wyjątkową pozycję na rynku jest także konsekwencja we wdrażaniu nowości. Warto nadmienić, że idea Apsys Lab powstała w naszym kraju i w bardzo krótkim czasie została doceniona przez Apsys we Francji. Ostatnio nasza współpraca mocno się zacieśniła, organizowane są warsztaty Apsys Innovation Day & Lab Session podczas których następuje wymiana doświadczeń i dzielenie się rozwiązaniami. Szczególnie inspirujące jest zderzenie z innymi schematami i rozwiązaniami formalnymi (takimi jak różna implementacja ustawy o ograniczeniu handlu czy wymóg przejścia przez kontrolę bezpieczeństwa każdego klienta centrum handlowego we Francji).

Czy równie nowoczesne rozwiązania służą do obsługi najemców i właścicieli centrów zarządzanych przez Apsys?

– Z myślą o naszych klientach udoskonalamy nowoczesne aplikacje, które pozwalają nam na szybką analizę sytuacji zarówno poszczególnych najemców jak również kondycji obiektu. Tak przygotowani możemy szybko reagować, żeby tę sytuację poprawić. Przykładowo, nasze mapy ciepła opracowaliśmy tak, żeby ostrzegały, w jakich miejscach najemcy sobie gorzej radzą. Obserwacje zagrożeń opieramy nie na ruchu klientów, lecz na wynikach finansowych. To bardziej przydatne niż tylko footfallowe statystyki.

Czy z innowacyjnych rozwiązań korzysta również Apsys jako organizacja?

– Tak, w całej rozciągłości. Apsys Polska znajduje się w pierwszej trzydziestce firm w Europie, które wykorzystują w najbardziej efektywny sposób technologie chmurowe. Korzystanie z tych technologii zapewnia bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa danych, elastyczność podejścia w zakresie usług dedykowanych poszczególnym centrom oraz tzw. business continuity, co jest niebywale istotne dla naszych klientów biznesowych. Procesy biznesowe zarządzane są w dedykowanym systemie workflow, dzięki któremu uzyskujemy automatyzację, powtarzalność i lepszą kontrolę naszej pracy. Wszystko zgodnie z zasadami filozofii Lean Management, Strategia skutecznego i uproszczonego zarządzania firmą na co dzień w celu podniesienia jej efektywności i jakości, to w Apsys nie postulat, a realne działanie. Wciąż obserwujemy swoją pracę, weryfikujemy wewnętrzne procedury i zadajemy sobie pytanie: co można zrobić, żeby jeszcze lepiej spełnić oczekiwania klientów. W każdej dziedzinie dziś robimy rzeczy, o których inni dopiero jutro będą myśleć – to jedna z podstawowych z zasad w Apsys Polska.

* * *

Anna Walerych – posiada osiemnastoletnie doświadczenie w zarządzaniu nieruchomościami komercyjnymi zdobyte podczas pracy w kilku centrach handlowych w Polsce. Z firmą Apsys związana od 2001 r. Ostatnie lata drogi zawodowej to praca na stanowisku Dyrektora Centrum Janki.

Jest członkiem Apsys Lab, odpowiedzialną za ciągłe podnoszenie jakości usług w centrach zarządzanych przez Apsys. Absolwentka Uniwersytetu SWPS i Akademii Leona Koźmińskiego.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY