SPAR wzmacnia pozycję rynkową

Spar zmienia koncepcję wizualną sklepów

SPAR Polska odnotował wzrost obrotów w I kwartale 2018 r. aż o 21,37 proc., w porównaniu do analogicznego okresu roku 2017, przy wzroście like for like na poziomie 8,35 proc. Firma kontynuuje rozwój sieci, raportując dynamiczne wzrosty po zamknięciu ubiegłego roku rekordową kwotą ponad 1,170 mld zł obrotu.

Wskaźnik LfL, porównujący sprzedaż tych samych placówek w chwili obecnej i przed rokiem, dający możliwość zmierzenia efektywności sklepów, oceny ich kondycji oraz tempa rozwoju sieci SPAR Polska liczącej obecnie ponad 250 sklepów, dla 1q2017 do 1q2018 wzrósł o 8,35 proc. Jednocześnie sprzedaż SPAR Polska wzrosła w totalu o 21,37 proc. Przed weekendem majowym SPAR Polska informowała o przekroczeniu 1 mld zł obrotów, zgodnie z zapowiedziami poczynionymi w październiku 2017 r.

Dynamika rozwoju utrzymana

Sieć w bieżącym roku zamierza wzmacniać swoją pozycję rynkową i utrzymywać silny bilans. Rok 2018 ma być również rokiem dalszej ekspansji i intensywnego rozwoju. Ubiegły rok został zamknięty liczbą 250 sklepów działających na terenie Polski. Sieć otworzyła w tym roku już 10 nowych placówek. Obecne plany zakładają, że dynamika rozwoju i programu inwestycyjnego zostanie utrzymana. Sieć koncentrować się będzie głównie na rozwoju dwóch najlepiej obecnie rokujących segmentów – supermarketów proximity oraz sklepów typu convenience.

SPAR jest największą na świecie franczyzową siecią sprzedaży detalicznej. Sklepy oznaczone charakterystycznym logo funkcjonują w 44 krajach, na 4 kontynentach. Ponad 13 tysięcy punktów obsługuje każdego dnia 12 milionów klientów.

SPAR Polska jest obecny na polskim rynku od 1996 roku, a od 2010 roku należy do jednej z największych grup dystrybucyjnych w kraju – Grupy Kapitałowej Bać-Pol. Sieć sklepów SPAR jest jedną z niewielu sieci handlowych działających na terenie Polski, która w 100 proc. opiera się na polskim kapitale. Ponadto SPAR Polska zrzesza polskich przedsiębiorców i promuje lokalnych producentów żywności, integrując tym samym rodzimy handel tradycyjny. SPAR Polska jest dowodem na to, że sprawdzone standardy z zagranicy w połączeniu z polskim finansowaniem mogą zaowocować odnoszącą sukcesy i dynamicznie rozwijającą się siecią.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY