Organic Farma Zdrowia: pełna rewitalizacja sklepów i nowe otwarcia

– W I kwartale 2018 roku Spółka i Grupa Organic Farma Zdrowia osiągnęła wyśmienite wyniki sprzedaży, które są efektem realizowanej z pełną konsekwencją nowej strategii – informuje Sławomir Chłoń, Prezes Zarządu. Grupa podaje informacje o wynikach finansowych za IQ 2018, zamknięciu nierentownych punktów sprzedaż i powiększeniu sieci o nowe lokalizacje.

Sprzedaż Organic Farma Zdrowia S.A. w I kwartale br. wyniosła 15,4 mln zł, co stanowi wzrost na poziomie 7 proc. w stosunku do I kwartału 2017 roku. Skonsolidowana sprzedaż Grupy Kapitałowej Organic Farma Zdrowia wyniosła 27 mln zł i wzrosła o blisko 11 proc. w stosunku I kwartału 2017 r. Zysk EBITA Grupy wzrósł o 33 proc. i wyniósł 1,33 mln zł.

Kluczowe elementy nowej strategii, która przyniosła rekordowe wyniki sprzedaży Spółki i Grupy oraz sukces znacznej poprawy wyniku Ebitda, które wymienia Prezes Zarządu to: zwiększenie kompetencji i motywacji pracowników całej sieci Delikatesów i pracowników spółki dystrybucyjnej Eko-Wital oraz pełna rewitalizacja sklepów dla jeszcze lepszej ekspozycji produktów, zwłaszcza świeżych, a szczególnie warzyw i owoców; dla większej wygody klientów podczas zakupów oraz lepszych warunków pracy personelu. W 2017 roku dokonano pełnej rewitalizacji aż 12 Delikatesów, a w 2018 roku planowane jest zrewitalizowanie wszystkich, pozostałych Delikatesów „starego typu”.

Nowe otwarcia

W listopadzie ubr., otwarty został pierwszy w Polsce i w Europie Środkowo-Wchodniej (włączając Austrię) market ekologiczny o powierzchni blisko 500 mkw. Lokal mieści się w Warszawie przy ul. Jana Pawła II. – Market jest już odwiedzany przez tysiące stałych klientów tygodniowo, a jego oferta i wystrój budzą zachwyt każdego nowego, co przekładało się na comiesięczne, znaczące wzrosty sprzedaży – mówi Sławomir Chłoń, Prezes Zarządu.  Spółka już planuje otwarcie kolejnych marketów w Warszawie oraz największych miastach Polski.

Oprócz marketu zostały w ubr. otwarte jeszcze dwa inne sklepy (przy ul. Puławskiej w Warszawie oraz w Tarnowskich Górach przy ulicy Fińskiej), a pod koniec stycznia br. Spółka nabyła lokal handlowy w Bydgoszczy, w CH Faktoria przy ulicy Gdańskiej. Sklepy te – między innymi, dzięki powierzchni ponad 100 mkw. każdy – realizują bardzo dobre, zgodne z oczekiwaniami wyniki sprzedaży.

Z początkiem marca, Organic Farma Zdrowia uruchomiła powiększone z 67 mkw. do ponad 100 mkw., całkowicie zrewitalizowane Delikatesy w Galerii Bałtyckiej. Przez 2 miesiące przebudowy i rewitalizacji Delikatesów, sprzedaż była realizowana z tymczasowego stoiska w galerii.

Zamknięcia nierentownych punktów

Zarząd z całą konsekwencją prowadzi działania mające na celu zamykanie trwale nierentownych sklepów, aby nie obciążały one przyszłych wyników Spółki i nie obniżały płynności gotówkowej.

W 2017 roku zamknięto 5 sklepów, a na początku 2018 roku jeszcze 3. Jak wyjaśnia Grupa, wiązało się to z ogromną, jednorazową kwotą odpisów i bezpośrednich kosztów zamknięć. Zarówno w detalu, jak i w hurcie zwiększono skalę wprowadzania nowych, wyłącznie ekologicznych produktów oraz przyspieszono wymianę produktów nierotujących.

Organic Farma Zdrowia to pierwsza i największa w Polsce sieć samoobsługowych Delikatesów z produktami ekologicznymi i tradycyjnymi. Sieć składa się z 35 Delikatesów stacjonarnych i sklepu internetowego. Od listopada 2017 roku w skład sieci wchodzi również pierwszy market ekologiczny w Polsce.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA RETAILNET.PL

Nowa Stacja, wszystko w jednym miejscu.

Nowa Stacja w Pruszkowie to nowoczesne centrum, które doskonale wpisuje się w potrzeby współczesnych konsumentów.