Lodolandia zapowiada ekspansję w Rumunii i na Chorwacji

Równolegle z budową sieci sprzedaży w Polsce marki Lodolandia, Kołacz na Okrągło i Bafra Kebab rozwijane się także za granicą. Właściciel sieci zapowiada dynamiczną ekspansję.

– Za granicą działamy pod międzynarodową marką Ice and Roll (Lodolandia) i Cake and Roll (Kołacz na Okrągło). Na Słowacji mamy już kilkanaście punktów franczyzowych (w sąsiedztwie sklepów Kaufland), które prowadzone są przez naszych rodaków. W Niemczech postawiliśmy na Mastera, który doskonale zna tamtejszy rynek i rozwija tam naszą sieć w oparciu o lokalizacje przy centrach handlowych. Sam prowadzi pięć takich punktów – mówi w rozmowie z Retailnet.pl Marcin Olesiak, właściciel Sweet Gallery sp. z o.o. sp.k., do której należą Lodolandia, Kołacz na Okrągło i Bafra Kebab

Nowych punktów regularnie przybywa. – Początkiem maja otworzyliśmy dwa punkty w Wielkiej Brytanii w Manchesterze, które przyjęły się rewelacyjnie. W 2019 roku planujemy wejście na rynki rumuński i chorwacki. Jesteśmy w fazie rozmów – mówi Marcin Olesiak.

Najtrudniej jest zacząć

Jak zauważa Marcin Olesiak, rozwijając sieć sprzedaży za granicą trzeba stawić czoła wielu problemom, m.in. logistycznym. – Odległość i wymagany czas na dojazd utrudniają obsługę biznesu daleko od siedziby w Polsce. Przekłada się to na tempo reakcji i działanie w ramach serwisu, dostaw czy wsparcia administracyjnego. Ponadto, konieczne jest dostosowanie się do lokalnych przepisów i wymagań, które niekiedy są niszowe w porównaniu do reszty Europy, ale na szczęście mamy to już wszystko poukładane. Pracuje nad tym wiele osób – podkreśla.

– Najtrudniej jest otworzyć pierwszy punkt za granicą. Z doświadczenia wiemy jednak, że kiedy pokona się pierwsze napotkane bariery, dalszy rozwój nie sprawia najmniejszych problemów. Od kilku lat z sukcesem budujemy siatkę sprzedaży za granicą. Spotykamy się z pozytywnym odzewem ze strony klientów, którzy doceniają nie tylko walory estetyczne naszych przyczep gastronomicznych, ale przede wszystkim smakowe oferowanych przez nas produktów – podsumowuje Marcin Olesiak.

Lodolandia, Kołacz na Okrągło, Bafra Kebab to marki należące do spółki Sweet Gallery. Największą i najszybciej rozwijającą się sieć gastronomiczną street food w Polsce założyła trójka wspólników, finansistów, którzy doświadczenie w biznesie zdobyli pracując w korporacjach.  Dziś sieć Lodolandii liczy już ok. 370 lokalizacji, Kołacz na Okrągło ok. 70, a Bafra Kebab – 20.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl