CCC wchodzi na rynek szwajcarski. Kupuje 70 proc. udziałów w spółce Vögele

ccc-3stawy

Grupa CCC, jeden z największych i najdynamiczniej rozwijających się graczy na europejskim rynku obuwniczym, nabył 70 proc. udziałów w szwajcarskiej spółce Karl Vögele AG. Łączna wartość transakcji wynosi 10 mln franków.

Jednocześnie do 30 proc. zwiększa swój udział obecny przewodniczący (chairman) rady nadzorczej KVAG, Pan Max Manuel Vögele, który pozostaje na swoim stanowisku. Obie strony liczą na korzyści ze współpracy – strona szwajcarska ma zyskać na efekcie skali biznesu jaki prowadzi CCC, a strona polska na silnej lokalnej pozycji firmy KVAG.

Nowa transakcja CCC to kontynuacja konsekwentnie realizowanej strategii ekspansji zagranicznej, jaką prowadzi spółka. Karl Vögele AG to drugi gracz na szwajcarskim rynku, posiadający ponad 200 sklepów oraz mający około 10 proc. udziałów w lokalnej branży obuwniczej.

Kolejny etap rozwoju

– KVAG jako firma zakorzeniona w Szwajcarii od prawie 100 lat, posiadająca ogromną rozpoznawalność i renomę swej marki, to partner, który umożliwia Grupie CCC zajęcie w jednym kroku znaczącej pozycji na tamtejszym rynku obuwia, który jest niewiele mniejszy od rynku polskiego. Oficjalnie od dziś zarówno zarząd spółki, jej pracownicy jak i kontrahenci to nasi partnerzy we wspólnym celu – budowaniu jeszcze atrakcyjniejszej oferty obuwia dla naszych klientów – komentuje Dariusz Miłek, Prezes CCC.

KVAG będzie nadal działać na rynku szwajcarskim dzięki swoim sieciom sprzedaży Vögele Shoes, Bingo i MAX. Integracja z Grupą CCC, która generuje roczną sprzedaż w wysokości około 1 mld euro, otwiera dla firmy KVAG znaczące perspektywy wzrostu zarówno w kanale offline jak i online. Teraz, po dwuletnim procesie restrukturyzacji, z dużymi inwestycjami w sklepy i biznes online oraz wejściem do Grupy CCC, KVAG jest gotowy do ponownego rozszerzenia swojej pozycji na szwajcarskim rynku obuwia. W nadchodzących latach dzięki współpracy mają być osiągnięte znaczne synergie biznesowe – Szwajcarzy mają skorzystać na skali zakupów CCC oraz know-how Grupy w zakresie opracowania kolekcji, co zapewni klientom atrakcyjną ofertę obuwia i akcesoriów oraz dodatkowe możliwości rozwoju dla pracowników i partnerów biznesowych. Z kolei polska spółka ma skorzystać z silnej pozycji lokalnej KVAG oraz jej znajomości niemieckojęzycznego rynku konsumenckiego w Europie (region DACH).

– Jesteśmy niezmiernie zadowoleni, że znaleźliśmy tak silnego partnera jak Grupa CCC, która jest wiodącym graczem na europejskim rynku obuwia, a także szybko rozwijającą się i silną finansowo firmą. To partnerstwo umożliwi nam kontynuację strategii zainicjowanej przez KVAG w ostatnich latach i osiągnięcie sukcesu rynkowego. Sprzedając część firmy właśnie takiemu podmiotowi podjęliśmy odpowiedzialną decyzję, która zaprocentuje dla naszych klientów, naszych pracowników oraz partnerów biznesowych – podkreśla Max Manuel Vögele, chairman rady nadzorczej KVAG, którego udziały w spółce zwiększyły się po finalizacji transakcji z 10 do 30 proc.

Łączna powierzchnia sieci sprzedaży CCC w kraju i za granicą wynosi obecnie ponad 550 tys. mkw. i liczy 950 sklepów, w tym ponad połowę za granicą. Grupa CCC obecna jest łącznie w 20 krajach (17 offline i 12 online). Na dzień 31 marca 2018 roku zatrudniała ponad 13 tys. pracowników.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY