Zara łączy tradycję z technologią

zara-bilbao-omnichannel

W maju hiszpańska Grupa Inditex uruchomiła w samym centrum Bilbao kolejny flagowy sklep marki Zara. Łączy on 100 letnią tradycję z nowoczesnymi rozwiązaniami.

W najnowszym koncepcie Zara, na trzech poziomach i powierzchni niemal 5 tys. mkw., znaleźć można kolekcje mody damskiej, męskiej i dziecięcej. Specjalnie na potrzeby swojego nowego sklepu hiszpański koncern wyremontował ponad 100 letnią kamienicę w centrum Bilbao. Zachowano wszelkie szczegóły i detale architektoniczne. Parter sklepu ma aż 95 metrów długości. Tym samym jest to najdłuższy sklep Zara na całym świecie.

Inditex przykłada również dużą wagę do pro-ekologiczności swoich projektów, dlatego w nowym sklepie zainstalowano najnowsze rozwiązania, które ograniczają zużycie energii i wody o 20 i 40 proc. w porównaniu ze standardowym sklepem.

Omnichannel odpowiedzią na nowe trendy

Hiszpańska Grupa Inditex, chcąc wyróżnić się na rynku oraz nadążyć za zmieniającymi się trendami zakupowymi, coraz częściej sięga po mieszankę tradycji i cyfrowych rozwiązań. Takim przykładem jest niedawno otwarty sklep Zara w centrum handlowym Westfield Stratford. Flagowy sklep Zara łączy w sobie najlepsze elementy doświadczenia zakupowego offline z technologiami znanymi z e-commerce.

Nowatorski sklep ma 4,5 tys. mkw. powierzchni sprzedaży. Na tej przestrzeni klienci nie tylko będą mogli zapoznać się z szeroką ofertą marki, ale również odebrać internetowe zakupy. System odbioru e-zakupów ma być w pełni zautomatyzowany. Równocześnie system może przetwarzać nawet 2,4 tys. zamówień online. Jedyne co musi zrobić klient, to zeskanować QR kod albo wpisać PIN otrzymany przy składaniu zamówienia w e-sklepie i czekać, aż robot dostarczy mu zakupiony towar. Wszystko ma trwać dosłownie kilka sekund. Płatności można dokonywać za pomocą mobilnego portfela wbudowanego w aplikację sieci Zara lub całej Grupy Inditex.

Rozwój technologii i e-commerce

Zara ułatwia także zwroty i wymiany zamówionych produktów oraz oferuje system rekomendacji produktów dzięki elektronicznym lustrom. Za pomocą technologii RFID klienci będą mogli dobrać do zamówionych produktów – inne z danej kolekcji bądź pasujące do danej stylizacji akcesoria.

Inditex jest obecny już na 94 rynkach, z czego na 46 prowadzi sprzedaż e-commerce. W Polsce hiszpańska firma prowadzi sprzedaż internetową wszystkich swoich marek: Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Uterqüe oraz Zara Home.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA

Serenada #bardziej otwarte centrum handlowe.

Centrum Serenada to nie tylko bogata oferta handlowa, ale przede wszystkim przestrzeń stworzona z myślą o mieszkańcach Krakowa. To wyjątkowe miejsce spotkań, wymiany doświadczeń i wzajemnych inspiracji.