Piotr i Paweł na celowniku japońskiej spółki

Supermarket Piotr i Paweł

Twa proces poszukiwania inwestora strategicznego dla sieci Piotr i Paweł. Według nieoficjalnych informacji udziałem w transakcji zainteresowana jest japońska firma.

O tym, że przejęciem sieci Piotr i Paweł zainteresowana jest spółka 7-Eleven Japan poinformowała „Rzeczpospolita”, która powołuje się na „źródło zbliżone do transakcji”. Według jej informacji spółka „krąży” wokół  decyzji o złożeniu swojej oferty. 7-Eleven Japan prowadzi już około 65 tys. niewielkich sklepów spożywczych w 18 krajach świata.

O zakupie sklepów Piotr i Paweł myśli też kilka innych gigantów. Wśród nich są m.in Jeronimo Martins Polska, Carrefour Polska, czy Maxima Grupe.

Przypomnijmy, że Piotr i Paweł prowadzi od jesieni 2017 roku, zgodnie z przyjętym wcześniej harmonogramem i wraz z doradzającym jej Bankiem Zachodnim WBK, proces wyboru inwestora strategicznego. Proces ten jest ze swej natury wieloetapowy, a jego finalizacja wymaga zgody rynkowego regulatora. Sieć Piotr i Paweł zebrała wstępne oferty potencjalnych inwestorów strategicznych i obecnie trwają procesy due diligence, po których nastąpi wybór inwestora. Zamknięcie etapu procesu przed rozpoczęciem uzyskiwania zgody UOKiK planowane jest do końca bieżącego półrocza.

Blisko 150 sklepów

Sieć Piotr i Paweł posiada obecnie 148 sklepów w całej Polsce, w każdym województwie. W 2017 roku Piotr i Paweł pojawił się m.in. w 4 lokalizacjach, które dotychczas zajmowały delikatesy Alma m.in. w Warszawie, Wrocławiu i Trójmieście. Najnowszy supermarket sieci Piotr i Paweł zadebiutował w tyskiej galerii handlowej. W Gemini Park Tychy sieć zajęła lokal o powierzchni 1387 mkw.

W planach są kolejne otwarcia w 2018 roku przy równoczesnej optymalizacji części placówek.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY