Decathlon wprowadza stacje ładowania samochodów

Decathlon to marka dynamiczna, wspierająca zdrowy styl życia i szybko absorbująca innowacje w tym zakresie. Rozumiemy znaczenie, jakie niesie rewolucja elektryczna w motoryzacji i jej wpływ na środowisko, w którym żyjemy. Chcielibyśmy już wkrótce móc zaoferować naszym klientom możliwość ładowania aut elektrycznych w kolejnych lokalizacjach obiektów Decathlon – mówi Wojciech Kozłowski z Decathlon Polska.

Według szacunków Ministerstwa Energii, do 2025 roku w Polsce ma być zarejestrowanych około milion samochodów elektrycznych, a wraz z nimi na rynku musi pojawić się odpowiednia infrastruktura ładowania. Aby spełniła swoje zadanie, powinna być zlokalizowana wszędzie tam, gdzie ludzie spędzają czas – w miejscach użyteczności publicznej, w biurowcach, galeriach handlowych czy na osiedlach mieszkaniowych.

Uchwalona niedawno „Ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych” zakłada, że do końca 2020 roku w Polsce powinno stanąć 6,4 tysiąca publicznie dostępnych stacji ładowania. Aby to osiągnąć, w rozbudowę infrastruktury dla samochodów elektrycznych trzeba włączyć jak najwięcej podmiotów – tak publicznych, jak i prywatnych.

Stacja ładowania przy Ostrobramskiej w Warszawie to pierwsza taka inwestycja w sieci Decathlon w Polsce. Urządzenie marki Circontrol zostało zainstalowane na naziemnym, ogólnodostępnym parkingu i pozwala na ładowanie prądem przemiennym dwóch pojazdów równocześnie.

Stacja ładowania w Decathlonie wkrótce będzie przechodzić testy integracji z nowym oprogramowaniem do zarządzania, umożliwiającym zarezerwowanie i uruchomienie stacji za pomocą aplikacji w smartfonie, a także dokonywanie bezgotówkowych płatności za usługę ładowania.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl