Paulina Paszczyk, 4Faces: Proces sprzedaży nieustannie ewoluuje

Wizyta w salonie wcale nie musi z perspektywy konsumenta oznaczać wyłącznie zakupów – mówi dla Retailnet Paulina Paszczyk, dyrektor salonów sportowych 4Faces i dodaje: W postępującej konkurencji cenowej często zapomina się o poszukiwaniu nowych rozwiązań czy wręcz kreowaniu trendów.

Sposób prowadzenia procesów sprzedaży nieustannie ewoluuje. Zmiany są tak dynamiczne, że marki świadome swoich potrzeb oraz celów, muszą umiejętnie dostosowywać się do panujących realiów. W rozwoju biznesu na wielu płaszczyznach kluczową rolę odgrywają unikalne wartości handlowe, dzięki którym możliwe jest wyróżnienie się na rynku.

Plany rozwojowe z reguły zakładają sukcesywny wzrost sprzedaży, rentowności, przewagę konkurencyjną czy zdobywanie nowych oraz utrzymywanie stałych klientów. Mimo zaawansowanej i szeroko pojętej cyfryzacji, sprzedawcy nadal pełnią najważniejszą rolę w budowaniu wizerunku brandu, dlatego najlepszym sposobem na rozwój jest inwestycja w ludzi. Zaangażowany sprzedawca identyfikuje się z marką, dba o jej interesy, szlifuje własne kompetencje i rzetelnie wykonuje powierzone zadania. Efektywni oraz zmotywowani do realizacji celów sprzedawcy są najcenniejszym filarem firmy, która chce osiągnąć sukces na rynku. Jeśli za efektywnością kryje się eksperckość, dla każdej marki będzie to unikalna wartość handlowa, pozwalająca nie tylko utrzymywać czy przyciągać klientów, ale również bezpośrednio wpływać na przyspieszenie rozwoju samego biznesu.

Sprzedawca – ekspert

Sprzedawca-ekspert na pierwszym miejscu stawia sukces swojego klienta. Jeśli jego rekomendacja korzystnie wpłynie na konsumenta, przyczyni się do realizacji jego celów, a sama decyzja zakupowa stanie się spoiwem, łączącym elementy procesu sprzedaży, skorzysta na tym cała marka. Najważniejsza jest oczywiście satysfakcja klientów z dokonanego zakupu oraz pewność, że dokonany wybór odpowiada potrzebom. Odważny sprzedawca będzie starać się wpłynąć na sposób ich myślenia, pełnić rolę doradcy, a zarazem eksperta, który wzbudza zaufanie oraz jest w stanie nauczyć ich czegoś nowego. Indywidualne podejście, pasja, wiarygodność i sprawdzone informacje o asortymencie stanowią wartość, którą można wypracować wyłącznie w oparciu o know-how sprzedawców.

Bardzo ważne jest budowanie relacji i sprzedaż nie tylko samego produktu, ale również emocji z nim związanych. Ma to kluczowe znaczenie w nowoczesnym oraz profesjonalnym podejściu do transakcji, ponieważ lojalny konsument, sprofilowany pod markę sprzedawcy, z którym zbuduje on głębszą relację, z przyjemnością wróci do miejsca, gdzie otoczono go opieką, zaprezentowano szeroki wachlarz usług dodatkowych oraz dopasowano produkty w odpowiedzi na jego potrzeby.

Sport i moda idą w parze

Ciągły rozwój to również konsekwentne wzbogacanie oferty produktowej, która wcale nie musi opierać się na markach związanych wyłącznie z kluczowym obszarem działalności. Brandy typowo lifestyle’owe, szczególnie w odniesieniu do oferty salonów sportowych, tworząc kolekcje dla aktywnych, otwierają się na nowe kanały dystrybucji, wzbogacając ofertę sklepów multibrandowych. Przewag konkurencyjnych można szukać w dostępnym asortymencie, w którym znajdują się rozpoznawalne marki nastawione nie tylko na sport, ale również oferujące produkty do noszenia na co dzień czy po treningu, oparte o oryginalny design, modne wzory oraz kojarzące się z wolnością, siłą i niezależnością. Ponadto, wizyta w salonie wcale nie musi z perspektywy konsumenta oznaczać wyłącznie zakupów. Serwis rowerowy, biomechanika stopy, szeroki wachlarz usług w dedykowanej strefie Body Center, gdzie można uzyskać porady dietetyka i trenera personalnego, dopasowując optymalne parametry treningowe do możliwości organizmu – wszystkie wspomniane elementy tworzą fundamenty, które muszą być oparte na prawdziwych ideach.

W postępującej konkurencji cenowej często zapomina się o poszukiwaniu nowych rozwiązań czy wręcz kreowaniu trendów. Czołowe marki wytyczają własne ścieżki i potrafią z wyprzedzeniem zdefiniować potrzeby konsumentów, dając swoim konsumentom nie produkt, a styl życia.

Autorką artykułu jest Paulina Paszczyk, Dyrektor salonów sportowych 4Faces.

4Faces to specjalistyczne multibrandowe salony sportowe, należące do spółki OTCF, która jest również właścicielem marek sportowych 4F oraz Outhorn. Obecnie salony 4Faces znajdują się w Warszawie, Katowicach i Poznaniu.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.