Monnari może przejąć markę Simple

Spółka Monnari Trade otrzymała zgodę, od Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, na przejęciu kontroli nad firmą Simple Creative Products oraz S Trade Mark, które należą do Grupy Gino Rossi. Uzyskanie zgody na koncentrację jest jednym z warunków zawarcia umowy nabycia przez spółkę Monnari powyższych podmiotów. 

Przypomnijmy, w lutym br. spółka Monnari Trade otrzymała od profesjonalnego doradcy transakcyjnego wycenę 100 proc. akcji Simple Creative Products oraz 50 proc. udziałów w spółce działającej pod firmą S Trade Mark (50 proc. udziałów należy do Simple Creative Products S.A., spółka ta jest właścicielem znaku „Simple”).  Na podstawie ww. dokumentu oraz mając na uwadze  strategię Monnari Trade – rozwój oparty m.in. o akwizycję innych podmiotów z branży odzieżowej, zarząd podjął decyzję o złożeniu wstępnej niewiążącej oferty spółce Gino Rossi, na zakup udziałów Simple. Warunki złożonej oferty obejmują m.in. wartość udziałów Simple określoną w przedziale od 46 mln zł do 50,5 mln zł przy założeniu zerowego poziomu zadłużenia i gotówki, która stanowić będzie podstawę do określenia ostatecznej proponowanej ceny za Simple oraz że ostateczna proponowana cena zostanie ustalona po badaniu due diligence. Następnie spółka Monnari Trade złożyła do UOKiK wniosek dotyczący zgody na koncentrację.

Zarówno grupa Monnari jak i przejmowana grupa Simple prowadzą sprzedaż detaliczną ubrań i towarzyszących im dodatków (butów, toreb, portfeli, biżuterii) w salonach firmowych w całej Polsce oraz za pośrednictwem swoich sklepów internetowych.

Sieć sklepów Monnari

Powierzchnia handlowa Monnari Trade S.A. na koniec kwietnia br. wyniosła 33,2 tys. mkw. vs. 31,7 tys. mkw. na koniec kwietnia 2017 r. co stanowi wzrost o 4,7 proc. Tym samym spółka posiadała 162 salony, tyle samo co analogicznym okresie 2017 roku.

W bieżącym roku, planowane jest zwiększenie powierzchni handlowej, w zależności od sytuacji rynkowej, od 5 proc. do 7 proc. licząc od obecnie posiadanej powierzchni.

Salony Monnari otwierane są w lokalach o powierzchni od 70 do 437 mkw., co umożliwia profesjonalną, często zmienianą ekspozycję kolekcji. W planach Monnari jest powiększanie powierzchni salonów do ponad 200-300 mkw.

Sklepy firmowe wraz z salonami outletowymi zlokalizowane są w większości w dużych centrach handlowych na terenie całego kraju, głównie w miastach wojewódzkich.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl