Rosną przychody i sieć sklepów Stokrotka

Wnętrze sklepu sieci Stokrotka

Stokrotka w maju br. powiększyła sieć sklepów o siedem nowych lokalizacji. Ponadto w tym okresie spółka osiągnęła wstępne wyniki sprzedaży towarów na poziomie 219 mln zł. To wzrost o około 7.9 proc. rok do roku.

Przychody ze sprzedaży za okres kwiecień – maj wyniosły 420 mln zł i były wyższe od osiągniętych w analogicznym okresie 2017 roku o 1,4 proc. Natomiast przychody ze sprzedaży styczeń – maj wyniosły 1 098 mln zł, a to oznacza wzrost o 9,7 proc.

W maju 2018 roku sprzedaż towarów LFL w sklepach własnych Stokrotki wzrosła o około 0,9 proc. w porównaniu do maja 2017 roku, natomiast LFL w sklepach własnych Stokrotki za okres kwiecień – maj 2018 roku spadł o około 5,5 proc. oraz za okres styczeń – maj 2018 roku wzrósł o około 2,4 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2017 roku.

Powierzchnia handlowa sieci sklepów Stokrotka

W maju 2018 roku otworzono 7 sklepów Stokrotka: dwa supermarkety, cztery markety  oraz jeden sklep franczyzowy. W konsekwencji powierzchnia handlowa sklepów powiększyła się o 1,9 tys. mkw: 0,9 tys. mkw w supermarketach Stokrotka, 0,9 tys. mkw w marketach Stokrotka oraz 0,1 tys. mkw w sklepach franczyzowych. Łączna liczba sklepów Stokrotka na koniec maja 2018 roku wyniosła 447. Natomiast łączna powierzchnia handlowa na koniec maja 2018 roku wyniosła 189,4 tys. mkw.
Plany rozwojowe na rok 2018 przewidują otwarcie ponad 100 nowych sklepów w sieci. Spółka stale podnosi swoją sprzedaż i poprawia produktywność. W I kwartale 2018 roku sprzedaż towarów wzrosła aż o 15,6 procent.

Nowy właściciel

W kwietniu 2018 roku UOKiK wydał zgodę na przejęcie przez litewską Maxima Grupe, która prowadzi sieci Aldik i Sano, kontroli nad  spółką Emperia – właściciela sieci Stokrotka.

– Przeprowadzone postępowanie wykazało, że na żadnym z lokalnych rynków nie dojdzie do ograniczenia konkurencji. Po przejęciu Emperii, Maxima Grupe będzie musiała w dalszym ciągu rywalizować z innymi przedsiębiorcami. Oznacza to, że konsumenci nadal będą mieli duży wybór sklepów blisko domu. Zarówno tych dużych, jak i tradycyjnych – mówi wiceprezes UOKiK, Michał Holeksa.

Zgodnie z przepisami, transakcja podlega zgłoszeniu do urzędu antymonopolowego, jeżeli biorą w niej udział przedsiębiorcy, których łączny obrót w roku poprzedzającym przekroczył 1 mld euro na świecie lub 50 mln euro w Polsce.

Decyzje wyrażające zgodę na dokonanie koncentracji wygasają, jeżeli transakcja nie zostanie dokonana w terminie 2 lat od ich wydania.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA

Serenada #bardziej otwarte centrum handlowe.

Centrum Serenada to nie tylko bogata oferta handlowa, ale przede wszystkim przestrzeń stworzona z myślą o mieszkańcach Krakowa. To wyjątkowe miejsce spotkań, wymiany doświadczeń i wzajemnych inspiracji.