Chatbot doradzi klientom Auchan w wyborze wina

auchan-mobile-app

Francuska Grupa Auchan systematycznie wdraża innowacyjne rozwiązania, które mają ułatwić i umilić klientom robienie zakupów. Tym razem jest to głosowy chatbot, który pomoże w wyborze odpowiedniego wina.

Auchan współpracuje przy tym projekcie z Google Home. Za pośrednictwem nowej aplikacji klienci odpowiadają na kilka pytań m.in. czy wolą wina białe czy czerwone, jakie szczepy preferują, do jakiego typu posiłku poszukują wina, a także ile chcą przeznaczyć na zakup trunku. Na tej podstawie system zaproponuje klientowi najbardziej pasujące wino z listy ponad 1200 marek dostępnych w ofercie Auchan.

– To kolejny krok, aby uczynić zakupy wygodniejszymi i sprawniejszymi. To także sposób, żeby dostarczyć naszym klientom nowe doświadczenie zakupowe – komentuje Claire Koralewski, dyrektor ds. klientów i innowacji w Auchan.

Już w ubiegłym roku Auchan wprowadziło chatbota Mets & Vins, który pomagał klientom w wyborze odpowiedniego wina do posiłku. Jak wskazują przedstawiciele Auchan, aż 82 proc. klientów jest zadowolonych z jego funkcjonalności. Głosowa wersja chatbota to kolejny krok naprzód we wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań.

Auchan szuka mobilnych innowacji

Niedawno Auchan uruchomiło również nową mobilną aplikację, która umożliwia klientom samodzielne zeskanowanie kupowanych produktów, a następnie zapłacenie za zakupy za pośrednictwem smartfona.

Z nowego rozwiązania skorzystać mogą uczestnicy programu lojalnościowego LaTua! Aplikacja płatnicza ma usprawnić i przyspieszyć proces dokonywania zakupów, a także dać klientom większą swobodę w wyborze najbardziej odpowiadającej im metody opłacenia zakupów. Oczywiście wciąż będą oni mogli skorzystać z tradycyjnych kas, oraz kas samoobsługowych.

– Chcemy dostarczać naszym klientom innowacyjne rozwiązania, które czynią zakupy jeszcze prostszymi i przyjemniejszymi. Wszystko w imię zasady: kupuj gdziekolwiek, kiedykolwiek i jakkolwiek chcesz. Dotyczy to również płatności – komentuje Stefano Ghidoni, dyrektor ds. innowacji w spółce Auchan Retail Italia.

Aplikacja AuchanSpeedy została uruchomiona na rynku włoskim. Partnerem Auchan przy tym projekcie jest firma MasterCard.

Na razie usługa została wprowadzona w sklepie MyAuchan w Mediolonia, a takze supermarkecie w Brescii. Do końca bieżącego roku ma być udostępniona w 50 sklepach na terenie Włoch. Auchan posiada na tamtejszym rynku 48 hipermarketów, ok. 1500 supermarketów działających pod różnymi markami, a także 60 drogerii.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA

Serenada #bardziej otwarte centrum handlowe.

Centrum Serenada to nie tylko bogata oferta handlowa, ale przede wszystkim przestrzeń stworzona z myślą o mieszkańcach Krakowa. To wyjątkowe miejsce spotkań, wymiany doświadczeń i wzajemnych inspiracji.