Grupa Inditex z rekordową sprzedażą w I kwartale

PullBear-inditex

Hiszpańska grupa modowa Inditex osiągnęła w I kwartale (1 luty – 30 kwietnia 2018 roku) przychody na poziomie 5,7 mld euro. To najlepszy wynik w historii.

Takie wyniki oznaczają wzrost o 2 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego i 7 proc. wzrost sprzedaży liczonej w lokalnych walutach. Co warte podkreślenia, Inditex zanotował w tym okresie wzrost sprzedaży we wszystkich regionach świata, w których jest obecny.

– Rekordowe wyniki sprzedaży to w dużej mierze zasługa nowej strategii, która polega na ściślejszym przenikaniu się sprzedaży tradycyjnej i online. Nasza firma wciąż inwestuje w nowe technologie, a to wszystko przekłada się na wzrost sprzedaży i tworzenie nowych miejsc pracy – podkreśla Pablo Isla, prezes Grupy Inditex.

W ramach rozwoju sprzedaży online firma uruchomiła w I kwartale 2018 roku e-sklep marki Zara na rynkach australijskim i nowozelandzkim. W tym samym okresie Grupa uruchomiła sklepy stacjonarne w 36 krajach. Tym samym na koniec kwietnia sieć sprzedaży liczyła niemal 7,5 tys. sklepów.

2017 rok również na plusie

Grupa Inditex zakończyła ubiegły rok na 9 proc. plusie. Globalne obroty wyniosły w 2017 roku ponad 25,3 mld euro. Co więcej, Grupa zanotowała wzrost przychodów we wszystkich regionach świata, w których prowadzi działalność.

Co ważne podkreślenia, Inditex zanotował wzrost sprzedaży like for like o 5 procent. Dotyczy to wszystkich marek wchodzących w skład hiszpańskiej firmy. EBITDA wyniosła w tym okresie 5,3 mld euro (4 proc. więcej niż przed rokiem), a zysk netto ponad 3,3 mld, o 7 proc. więcej niż w 2016 roku.

– Ubiegły rok finansowy zakończyliśmy solidnym wzrostem sprzedaży rok do roku. Widzimy potencjał do dalszych wzrostów, na wszystkich rynkach, dzięki zintegrowanej sprzedaży zarówno w kanale online, jak i w tradycyjnych sklepach. Inwestycje poczynione w rozwój nowych technologii i możliwości logistycznych, a także optymalizacja powierzchni handlowej, przynoszą oczekiwane rezultaty – komentuje Pablo Isla.

W 2017 roku Grupa Inditex otworzyła łącznie 524 nowych sklepów, zlokalizowanych na 58 rynkach. Biorąc pod uwagę jednak zamknięcia mniej rentownych sklepów, zwłaszcza tych w mniejszym formacie, sieć sprzedaży powiększyła się w ubiegłym roku o 183 placówki. Tym samym łączna liczba sklepów Grupy Inditex wyniosła na koniec 2017 roku 7,475 tys. sklepów.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA RETAILNET.PL

Nowa Stacja, wszystko w jednym miejscu.

Nowa Stacja w Pruszkowie to nowoczesne centrum, które doskonale wpisuje się w potrzeby współczesnych konsumentów.