M. Januszko, Silesia Outlet: do wynajęcia zostało nam kilka ostatnich lokali

Mirosław Januszko, CEO 6B47

Silesia Outlet to odpowiedź na potrzeby mieszkańców Górnego Śląska, gdzie duża koncentracja ludności stwarza ogromny rynek zbytu dóbr konsumpcyjnych i zapotrzebowanie na nowe obiekty handlowe – mówi w wywiadzie dla Retailnet Mirosław Januszko, CEO spółki 6B47 Poland, która w Gliwicach buduje centrum wyprzedażowe Silesia Outlet.

Wiosną tego roku 6B47 oficjalnie rozpoczął budowę Silesia Outlet w Gliwicach. Co zdecydowało o wyborze właśnie tego miasta? Śląsk ma już centra wyprzedażowe.

Historia tego projektu jest po części związana z moją współpracą z firmą BOIG ponieważ od 2007 roku do 2014 byłem zaangażowany w projekt Fashion House. Zarządzałem funduszem, który był właścicielem m.in. outletu Fashion House Sosnowiec. Ten projekt na przestrzeni lat był rozbudowywany o kolejne etapy i już wtedy było wiadomo, że Śląsk z potężną siłą nabywczą i z blisko 3 mln mieszkańców ma miejsce na drugi outlet. Już wtedy szukaliśmy miejsca na tego typu projekt po zachodniej stronie miasta. Gliwice okazały się najodpowiedniejsze. Miasto jest doskonale skomunikowane siecią tras ekspresowych oraz autostradami A1 i A4. Ponadto w strefie bezpośredniego oddziaływania do 90 min. jazdy samochodem zamieszkuje ok. 6,5 mln klientów. Silesia Outlet to zatem odpowiedź na potrzeby mieszkańców Górnego Śląska, gdzie duża koncentracja ludności stwarza ogromny rynek zbytu dóbr konsumpcyjnych i zapotrzebowanie na nowe obiekty handlowe.

W maju miało miejsce wmurowanie kamienia węgielnego pod tę inwestycję. Jak wygląda harmonogram prac nad tym projektem i kiedy planowane jest otwarcie?

Obiekt będzie realizowany w dwóch etapach. Otwarcie fazy pierwszej o powierzchni 12 tys. mkw. GLA z 70 sklepami zaplanowano na wiosnę 2019 roku. Faza druga to ponad 50 sklepów o łącznej powierzchni 8 tys. mkw. GLA. Do współpracy zaprosiliśmy renomowane firmy. Generalnym wykonawcą obiektu jest firma Erbud SA. Projekt przygotowało biuro architektoniczne IMB Asymetria. To architekci z dużym doświadczeniem w projektowaniu wielu udanych obiektów, m.in. outletu Kraków Factory czy centrum handlowego Wroclavia. Za komercjalizację w całości odpowiada BOIG Property Consulting. Jestem więc przekonany, że wszystko pójdzie zgodnie z planem.

Projekt powstaje w sąsiedztwie działających już obiektów Leroy Merlin oraz Centrum Handlowego Auchan Gliwice z hipermarketem Auchan i galerią handlowa. Czy  Silesia Outlet będzie częścią tego kompleksu?

Silesia Outlet i Centrum Handlowe Auchan Gliwice będzie łączył tzw. soft connection. Otwieramy się  na klientów centrum należącego do Grupy Immochan by dzielić się foot fallem, który teraz jest na poziomie 2,5 – 3 mln klientów. Częściowo będziemy dzielić się także parkingami wokół obiektów.

To mocna synergia z Grupą Immochan, która do tej pory nie angażowała się w tego typu projekty.

Istotnie. Poza wspólnym terenem, który nabyliśmy od Immochan w 2017 roku planujemy także wspólną komunikację sprzedażową i politykę eventową. Obie strony na tym skorzystają. Klienci outletu na pewno będą też korzystać z oferty Auchan, a my z kolei skorzystamy na handlowym charakterze, które to miejsce już ma od wielu lat.

W projekt jest zaangażowana finansowo także Grupa BOIG

Grupa BOIG jest współinwestorem tego projektu – mniejszościowym udziałowcem. Jej głównym zadaniem jest przede wszystkim komercjalizacja obiektu, która przebiega bardzo sprawnie.

Na jakim etapie jesteście z pozyskiwaniem najemców?

Projekt jest skomercjalizowany na poziomie 70 proc. Kolejnych 10 proc. umów mamy już uzgodnionych. Zostało nam kilka ostatnich unitów do wynajęcia. Dosłownie 10 do 15 lokali. Niebawem będziemy przygotowywać się do drugiego etapu inwestycji.

Jaki jest szacowany koszt tego projektu?

Reazlizacja pierwszego etapu to koszt rzędu 120 mln zł, a drugiego ok. 40 mln zł. Inwestycję wsparł finansowo Bank Zachodni WBK i jest to już drugi projekt, który wspólnie robimy.

Rozmawiała Katarzyna Łabuz

Projekt zostanie zaprezentowany podczas jesiennej edycji Shopping Center Forum 2018 CEE Exhibition&Conference już 26-27 września 2018 r.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA RETAILNET.PL

Nowa Stacja, wszystko w jednym miejscu.

Nowa Stacja w Pruszkowie to nowoczesne centrum, które doskonale wpisuje się w potrzeby współczesnych konsumentów.