Organic Farma Zdrowia konsekwentnie realizuje przyjętą strategię

organic-farma-zdrowia

– Mimo sukcesów związanych z uzyskaniem kolejnych wzrostów sprzedaży (w tym jak w przypadku spółki Eko-Wital doskonałego, bo aż 21 proc. wzrostu), to ostateczne wyniki rentowności okazały się być słabsze niż w roku poprzednim. Był to efekt znacząco wyższych kosztów – pisze w liście do akcjonariuszy Sławomir Chłoń, Prezes Zarządu Organic Farma Zdrowia SA. Spółka podsumowała działalność w 2017 roku.

Jak wyjaśnia Prezes Zarządu słabsze wyniki, w przypadku Organic Farma Zdrowia spowodowane były m.in. przez ogromne koszty zamknięć ośmiu trwale nierentownych sklepów, rekordowych inwestycji w nowe sklepy (w tym w pierwszy w Polsce market ekologiczny) oraz w rewitalizację aż 12 Delikatesów. W przypadku spółki Eko-Wital głównym czynnikiem wzrostu kosztów była inkorporacja w lutym 2017 roku uprzedniego magazynu centralnego i logistyki Spółki Organic Farma Zdrowia. Spółka Bio Planet wprawdzie uzyskała lepszy wynik niż w 2016 roku, ale był to wzrost niższy od oczekiwanego, również ze względu na wyższe – w stosunku do wzrostu sprzedaży – koszty reorganizacyjne i osobowe.

– Przed Zarządami wszystkich spółek Grupy stoi ciężka praca związana z konsekwentną realizacją wszystkich, sprawdzonych elementów przyjętej w każdej ze spółek strategii. Wyzwaniami są: większa dynamika wzrostu sprzedaży, wzrost lub utrzymanie marży i wyhamowanie wzrostu kosztów. W przypadku spółki Organic Farma Zdrowia i Eko-Wital, wyniki marca – wzrost sprzedaży odpowiednio o 18 proc. i 23 proc. – pokazują, że podjęte w 2017 roku kosztowne decyzje i działania, przynoszą długo oczekiwane, wyśmienite wyniki – podsumowuje  Sławomir Chłoń.

W 2017 roku Organic Farma Zdrowia S.A. odnotowała jednostkową sprzedaż na poziomie 56 mln zł co stanowi blisko 3 proc. wzrostu w stosunku do 2016 roku. Był to okres znaczącej reorganizacji
funkcjonowania spółki; kontynuacji zamknięć nierentownych obiektów, rewitalizacji oraz inwestycji w nowe – w tym, w budynku Q22 pierwszego marketu spółki otwartego w ramach nowej strategii dalszego rozwoju. Całkowitej zmianie uległy procesy logistyczne w ramach grupy oraz spółka poniosła istotne koszty szkoleń dla całej załogi. W ramach zdarzeń jednorazowych obciążających wyniki 2017 roku utworzono rezerwy na likwidację jeszcze kilku istotnie nierentownych obiektów w 2018 roku oraz utworzono rezerwę na udzieloną przez spółkę pożyczkę. Podsumowując, spółka zmniejszała udział nierentownych obiektów oraz inwestowała w rozwój (szkolenia/nowy market). W 2017 roku rozpoczęte zostały procesy optymalizacyjne zarówno w zakresie logistyki jak i sprzedaży, marżowaniu i zakupach które wpłyną na wzrost rentowności w kolejnych okresach.

Sieć sprzedaży w całej Polsce

Strategią Spółki na lata 2017-2021 jest rozbudowa sieci obiektów handlowych własnych. Nowym elementem strategii jest otwieranie przez Spółkę pierwszych w Polsce marketów ekologicznych – sklepów o powierzchni ponad 400 mkw. – jako odpowiedź na szybko rosnący popyt na te produkty.

Organic Farma Zdrowia to pierwsza i największa w Polsce sieć samoobsługowych Delikatesów z produktami ekologicznymi i tradycyjnymi. Sieć składa się z 36 delikatesów stacjonarnych i online.
Delikatesy stacjonarne działają w Warszawie, Gdyni, Gdańsku, Rumi, Katowicach, Gliwicach, Krakowie, Łodzi, Płocku, Poznaniu, Wrocławiu, Piasecznie, Konstancinie a Delikatesy on-line
działają na terenie całego kraju oferując największy w Polsce asortyment produktów ekologicznych.

Delikatesy sieci oferują ekologiczną i tradycyjną żywność, kosmetyki oraz środki higieny osobistej i domowej. Delikatesy oferują kilka tysięcy artykułów pochodzących od ponad 100 rodzinnych gospodarstw ekologicznych, ale również od producentów reprezentujących najlepsze krajowe i europejskie marki. Większość z nich to certyfikowana żywność ekologiczna a pozostałe to produkty naturalne, regionalne, bezglutenowe, bezcukrowe oraz bez laktozy. Spółka Organic Farma Zdrowia S.A. jest notowana na rynku NewConnect od 2008 roku.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA

Serenada #bardziej otwarte centrum handlowe.

Centrum Serenada to nie tylko bogata oferta handlowa, ale przede wszystkim przestrzeń stworzona z myślą o mieszkańcach Krakowa. To wyjątkowe miejsce spotkań, wymiany doświadczeń i wzajemnych inspiracji.