Jakościowy street food, czyli kebab w nowoczesnym wydaniu

– Rosnące znaczenie stref restauracyjnych w centrach handlowych i duże zapotrzebowanie klientów centrów na tego typu ofertę to doskonała okazja dla naszego rozwoju. Między innymi tam, gdzie wynajmujący nie jest w stanie powiększyć foodcourtu i wprowadzić nowego najemcę, pojawiamy się my. Wypełniamy lukę otwierając nasze punkty na zewnątrz galerii – mówi w rozmowie z Retailnet.pl  Marcin Olesiak, właściciel Sweet Gallery sp. z o.o. sp. k,  do której należą Lodolandia, Kołacz na Okrągło i Bafra Kebab. Firma jest partnerem gastronomicznym Shopping Center Forum 2018 CEE Exhibition & Conference

Zgodnie z danymi zawartymi w raporcie „Polska na Talerzu 2016” przygotowanym przez MAKRO Cash & Carry, aż 2/3 Polaków korzysta z usług punktów gastronomicznych, a niemal połowa z nich regularnie je kebab. Polacy pokochali to danie rodem z Bliskiego Wschodu. Chociaż jego przyrządzenie wymaga jedynie kilku minut, mniej kojarzy się nam z fast foodem niż hamburgery czy hot-dogi. W dodatku za sprawą aromatycznych przypraw egzotycznie pachnie i jest bardzo sycący.

Wszystko wskazuje na to, że popularność tego dania utrzyma się, tak samo zresztą jak trend jedzenia na mieście z przyczep gastronomicznych i food trucków. Sprzyja temu szybkie tempo życia i brak czasu na przyrządzanie obiadów w domu. W okresie wiosenno-letnim dodatkowo chcemy jak najwięcej czasu spędzać w plenerze, stąd jedzenie pod chmurką jest znacznie bardziej atrakcyjne niż stolik w restauracji.

Znaczenie jakości i estetyki

To, że Polacy kochają jedzenie uliczne nie oznacza jednak, że przedkładają szybkość nad jakość. Wręcz przeciwnie – stajemy się coraz bardziej świadomymi, a więc także wymagającymi konsumentami. Zwracamy uwagę na jakość potraw, obsługi, a także przykładamy coraz większą wagę do estetyki punktu sprzedaży.

Bafra Kebab doskonale wpisuje się w tę tendencję, oferując kebab z przyczepy gastronomicznej, ale w bardzo kunsztownym wydaniu. Sieć przykłada ogromną wagę do zachowania wysokich standardów jakości. Dzięki temu możemy mieć pewność, że w każdej lokalizacji Bafra Kebab dostaniemy danie przyrządzone z najlepszych składników, według receptury, która gwarantuje nasz ulubiony smak.

Punkt sprzedaży Bafra Kebab
Punkt sprzedaży Bafra Kebab

– Początki ekspansji nie były łatwe, ponieważ zarządcy centrów handlowych nie patrzyli przychylnie na nasz koncept. Tego typu budki z jedzeniem kojarzyły się negatywnie, raczej z mało atrakcyjną przyczepą z kebabem. My jednak odeszliśmy od konceptu zwykłych przyczep dopracowując do perfekcji nasz projekt – mówi Marcin Olesiak.

Otwierając pierwszy punkt sprzedaży Bafra Kebab właściciele kierowali się coraz większymi wymaganiami polskich konsumentów. Przyczepy Bafra Kebab wykonane są z wysokogatunkowych materiałów z użyciem wielu uszlachetnień. Prezentują się bardzo nowocześnie, co doceniają najbardziej wymagający klienci. Swoim wyglądem harmonizują z estetyką galerii handlowych, w pobliżu których są zlokalizowane.

Wyjątkowa estetyka przyczep gastronomicznych i smak oferowanych potraw okazały się być kluczem do sukcesu. Dziś Bafra Kebab dostępne jest w około 20 lokalizacjach, a nowych lokalizacji regularnie przybywa.

Rozwój sieci sprzedaży

Sieć rozwijana jest głównie w oparciu o franczyzę, a każdy potencjalny franczyzobiorca jest wnikliwie oceniany. – Mamy duże wymagania względem franczyzobiorcy, ponieważ tzw. mała gastronomia jest bardzo wymagająca. Tego biznesu nie można traktować jako “drugiej nogi”. Trzeba w pełni oddać się temu konceptowi i regularnie go doglądać – mówi Marcin Olesiak, właściciel sieci.

Prowadzenie własnego punktu sprzedaży kebabów wiąże się z niewielkim nakładem finansowym. Minimalny koszt inwestycji to jedynie 10 tys. złotych, natomiast w pełni wyposażona przyczepa gastronomiczna kosztuje 109 tys. złotych netto. Franczyzodawca nie pobiera opłaty licencyjnej i marketingowej, a w dodatku oferuje pomoc w pozyskaniu finansowania na pozostałą kwotę inwestycji poprzez leasing, fundusze europejskie oraz Program Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej wspierający rozwój przedsiębiorczości „Wsparcie w Starcie.

Bafra Kebab to franczyza „pod klucz”. Franczyzobiorcy Bafra Kebab otoczeni są opieką na każdym etapie współpracy. System franczyzowy zapewnia im nie tylko wiedzę w zakresie sprzedaży, ale również całe know-how związane z prowadzeniem biznesu. To pakiet szkoleń, wsparcie marketingowe, serwis, kompleksowe zaopatrzenie towarowe i rozwiązania księgowe oraz narzędzia do kontroli sprzedaży. Ponadto franczyzobiorcy otrzymują w pełni wyposażone przyczepy gastronomiczne z niezbędnymi dokumentami. Zapewnione mają także szkolenia dla menadżerów i pracowników.

– Powodzenie tego rodzaju biznesu w dużej mierze zależy od atrakcyjnej lokalizacji, która zagwarantuje duży ruch o stałym natężeniu przez cały rok. Wszystkie te warunki spełniają lokalizacje przy centrach handlowych, ponieważ zapewniają stały przepływ klientów od rana do wieczora przez 7 dni w tygodniu, a tym samym pozwalają zmaksymalizować wyniki finansowe punktu – mówi Marcin Olesiak.

Firma współpracuje z największymi sieciami handlowymi w kraju, m.in. z Tesco, Kaufland, Carrefour, Intermarche, Leclerc, Inter Ikea oraz właścicielami centrów handlowych. – Jesteśmy przekonani, że sieć Bafra Kebab będzie rosła równie dynamicznie co pozostałe dwa nasze koncepty: Lodolandia i Kołacz na Okrągło. Przewidujemy, że bieżący rok zamkniemy z 30 punktami sprzedaży – zapowiada właściciel sieci.

Lodolandia, Kołacz na Okrągło i Bafra Kebab to marki należące do spółki Sweet Gallery. Największą i najszybciej rozwijającą się sieć gastronomiczną street food w Polsce założyła trójka wspólników, finansistów, którzy doświadczenie w biznesie zdobyli pracując w międzynarodowych korporacjach.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl