Teletorium stawia na rozwój i zmienia barwy

Dostosowanie firmy do potrzeb klientów i zmian jakie zachodzą na rynku sprzedaży akcesoriów i telefonów GSM oraz trendów w retaliu, są genezą wprowadzanej przez zarząd spółki Teletorium dynamicznej transformacji. Inwestycje w nowe technologie wspierające sprzedaż detaliczną, w rozwój sieci sprzedaży, kanały sprzedaży online, rebrending punktów handlowych i wprowadzenie marki własnej to kluczowe elementy operacyjne wdrażanej nowej strategii spółki.

Lokale handlowe nowym kierunkiem rozwoju sieci Teletorium

Spółka planuje zwiększyć sieć do końca 2020 do 350 punktów i zdecydowanie potwierdzić pozycję lidera. Założenia tak dynamicznej ekspansji są oparte o planowane otwarcia salonów sprzedaży wyposażonych w „Wirtualnego Sprzedawcę” jaki i kolejnych wysp w centrach handlowych, obecnie stanowią większość punktów sprzedaży.

Wirtualny Sprzedawca – główny trend retailu elementem strategii Teletorium

Nowe logo to tylko część zmian, które wprowadza Marek Kaczmarek, Dyrektor Generalny, Członek Zarządu Sieci Teletorium.

– Podążając za aktualnymi trendami na rynku retailowym, Teletorium wprowadza nową funkcjonalność, która ma zrewolucjonizować standardy obsługi klienta. „Wirtualny Sprzedawca” ma ułatwić klientowi zapoznanie się z asortymentem sklepu i umożliwić dokonanie zakupu nawet wtedy, kiedy w lokalu lub na wyspie nie ma sprzedawców. „Wirtualny Sprzedawca” zadebiutował na pierwszej wyspie z e-kioskiem w „Tarasach Grabiszyńskich” i w Tesco przy ulicy Granicznej we Wrocławiu. Z dniem 1 czerwca rozpoczyna się wdrożenie e-kiosków Wirtualny Sprzedawca w całej Polsce. Pierwsze 10 egzemplarzy wraz z nowymi wyspami przekazane zostaną w tym miesiącu na wyspy w największych miastach Polski. Wdrażanie nowej technologii będzie odbywało się cyklicznie, a cały proces potrwa do czerwca 2019 roku – zapowiada w rozmowie z Retailnet Marek Kaczmarek.

Rebrending 240 punktów sieci Teletorium

Z początkiem czerwca rozpoczął się proces zmiany wizualizacji wszystkich punktów sprzedaży w sieci. Do końca wakacji 240 wysp Teletorium otrzyma nową szatę graficzną. Nowe wizualizacje, jak podkreśla zarząd sieci, mają na celu podniesienie komfortu zakupowego i szybsze odnalezienie poszukiwanego towaru.

– Niewiele osób wie, że logo Teletorium, które towarzyszyło firmie od momentu jej powstania przedstawia tarczę numeryczną starego telefonu stacjonarnego. Biorąc pod uwagę dynamikę postępu technologicznego i nieustający rozwój oraz zmianę strategii spółki, Teletorium rozpoczyna nowy rozdział swojej działalności i odświeża identyfikację wizualną. Tarczę numeryczną zastępują przyciski na ekranie smartfona. Zmianie uległy również barwy, w których dominują odcienie koloru niebieskiego i turkusowego. Hasło mobile&lifestyle sugeruje, że technologia stała się nie tylko dodatkiem do życia, ale jego stylem – tłumaczy Marek Kaczmarek.

Marka własna

Kolejnym nowym projektem Teletorium, który ma spowodować wzmocnienie pozycji rynkowej firmy i możliwość swobodnego kształtowania asortymentu odpowiadającego potrzebom rynkowym jest wprowadzenie marki własnej „Me&My Phone”. – Produkty charakteryzuje nowoczesny design i wysoka jakość połączona z konkurencyjną ceną. Na początek w asortymencie znajdą się przewody, nakładki i etui, szkła ochronne, słuchawki, ładowarki samochodowe i sieciowe oraz powerbanki. Produkty kierowane są głównie do młodych i aktywnych ludzi, którzy oczekują dobrej jakości w zamian za niską cenę. Pierwsze produkty już pojawiły się w sprzedaży. Docelowo ilość produktów w ofercie planowana jest na 2000 SKU – podkreśla dyrektor sieci.

Silny online uzupełnia strategię omnichannel

Podążając za trendami technologicznymi i wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, Teletorium uruchamia także nowy sklep internetowy z wieloma funkcjonalnościami ułatwiającymi poruszanie się po nim. W ofercie sklepu dostępne będzie 12 tysięcy produktów, które odebrać można w wybranym punkcie sprzedaży lub zamówić darmową dostawę do domu, jeśli koszt produktu przekroczy 99 złotych. Firma postanowiła również wydłużyć czas na zwrot aż do 30 dni. Kluczową zmianą jest ułatwiony wybór akcesoriów do telefonu. Wystarczy wpisać markę i model, aby zobaczyć wszystkie dostępne do niego akcesoria. Pozwala to zaoszczędzić czas na scrollowaniu artykułów, którymi klient nie jest zainteresowany.

Warto wspomnieć również o rozpoczęciu sprzedaży jako operator oficjalny sklepu marki Forever w strefie marek Allegro, na którym docelowo pojawić się ma 3 tysiące indeksów.

Kluczowe elementy zmian w strategii spółki zostaną zaprezentowane podczas Shopping Center Forum 2018 CEE Exhibition&Conference.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl