Sweet Gallery: mamy podpisanych 50 umów na lokalizacje

Sweet Gallery, właściciel marki Lodolandia, Kołacz na Okrągło i Bafra Kebab, zamierza w ciągu dwóch lat w całej Polsce zwiększyć do 1 tys. liczbę swoich placówek. Firma, która zadebiutowała na rynku w 2013 roku ma aktualnie 470 punktów, a do końca roku przybędzie kolejnych 200.

– Już teraz mamy podpisanych 50 umów na lokalizacje, gdzie za chwilę uruchomimy placówki franczyzowe. Liczba ta ciągle rośnie, bo niemal codziennie rezerwujemy miejsca odpowiednie dla naszego konceptu biznesowego – mówi Marcin Olesiak, prezes zarządu Sweet Gallery.

Rozwój w małych miastach

W najbliższych dwóch latach firma będzie się przede wszystkim koncentrować na rozwoju w małych miasteczkach już od 5 tys. mieszkańców, gdzie jest nisza w gastronomii i w rozrywce. Już teraz funkcjonuje tam kilkadziesiąt punktów Lodolandia, Kołacz na Okrągło i Bafra Kebab.

– Placówki od początku działalności generują obroty zbliżone do punktów zlokalizowanych w dużych miastach. Nasze lody, gofry, kołacze i kebaby „wyciągają” mieszkańców małych miast z ich domów i ożywiają okolice, które dotychczas pustoszały popołudniami i w weekendy. Punkty często są głównym miejscem spotkań towarzyskich i lokalną atrakcją – mówi Marcin Olesiak.

Sweet Gallery, niezależnie od rozwoju w małych miejscowościach, kontynuuje działania w dużych miastach. Firma otwiera swoje punkty przy centrach handlowych, w parkach i skwerach.

– Zależy nam na miejscach aktywnych przez cały tydzień, również w niehandlowe niedziele. W przypadku centrów handlowych, wybieramy te, gdzie życie toczy się nawet „po godzinach”, np. w sąsiedztwie parków, skwerów, kin, kościołów itp. – mówi Marcin Olesiak.

Jak podkreśla prezes firmy, franczyzobiorcy Lodolandii, sieci Kołacz na Okrągło, czy Bafra Kebab nie są na zawsze przywiązani do danej lokalizacji, jak w przypadku placówek stacjonarnych. Mobilne punkty, które są wizytówką Sweet Gallery mogą zmienić swoje dotychczasowe miejsce, gdy tylko zacznie spadać ruch i liczba klientów. – Zdarza się, że tam, gdzie w jednym sezonie biznes dobrze funkcjonował, w drugim może już nie spełniać naszych i franczyzobiorcy oczekiwań. Wówczas szukamy mu nowej lokalizacji. Chodzi o to, by partner niezależnie od miejsca generował sprzedaż na jak najwyższym poziomie – mówi Marcin Olesiak.

Koszt inwestycji w placówkę Lodolandia wynosi 109 tys. zł. Biznes lodowy można połączyć z konceptem Kołacz na Okrągło, co stworzy całoroczną działalność. Wówczas do przedsięwzięcia należy dorzucić 30 tys. zł. Zwrot inwestycji następuje po ok. dwóch sezonach.

Ekspansja zagraniczna marek Sweet Gallery

Firma prowadzi intensywny rozwój za granicą. Obecnie Lodolandia jest na Słowacji (11 punktów na Słowacji), w Wielkiej Brytanii (2 punkty) i Niemczech (5 placówek) pod międzynarodową marką Ice and Roll.

Sweet Gallery pracuje również nad rozwojem i jakością oferty produktowej. Przykładem jest współpraca z Nestle, producentem takich smaków jak Lion i KitKat. – Jesteśmy jedyną firmą w Polsce, obok McDonald’sa z pozwoleniem od Nestle na sprzedawanie produktów z posypką Lion i KitKat oraz posługiwanie się ich logo. To bardzo przyciąga klientów. Aktualnie Lion i KitKat to najbardziej popularny smak w ofercie Lodolandii i Kołacza na Okrągło – mówi Marcin Olesiak. Jak dodaje, współpraca z Nestle uwiarygadnia działalność Sweet Gallery. – Zanim szwajcarska firma podpisała z nami umowę, wnikliwie sprawdziła jakość naszych produktów, funkcjonowania placówek oraz ich wygląd – dodaje Marcin Olesiak.

Sweet Gallery to właściciel marek Lodolandia, Kołacz na Okrągło i Bafra Kebab. Firma zadebiutowała na rynku w 2013 roku, aktualnie ma 470 punktów handlowych. Sweet Gallery jest partnerem Shopping Center Forum 2018 CEE Exhibition&Conference

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl