CITY: loterie zwiększają footfall i obroty najemców

Galerie handlowe, aby przyciągać nowych klientów, muszą tętnić życiem. Starannie dobrani najemcy, bogata oferta rozrywkowa i rozbudowana strefa food court już dawno przestały być kluczowym narzędziem w walce o nowych klientów. Życie galerii napędzają dziś prestiżowe wydarzenia, pokazy mody, konkursy i loterie – uważa Dominik Rogóż,  ETHOS Communication & CSR.

Coraz większa liczba centrów handlowych w Polsce sprawia, że właściciele i zarządcy prześcigają się w pomysłach na zwiększenie liczby klientów. To, co jeszcze przed kilkoma laty było wystarczającym argumentem na zwiększenie ruchu w galerii, a więc dobra lokalizacja i odpowiednio dobrany tenant mix, straciło dziś na sile oddziaływania. Trendy rozwoju rynku galerii handlowych, przede wszystkim te, które uwidaczniają się podczas dorocznego Shopping Center Forum, jasno pokazują, że klienci przemierzają dziś dziesiątki kilometrów, by zrobić zakupy w wybranym centrum. Ani lokalizacja, ani dobór najemców nie mają dziś decydującego znaczenia. Kluczowa rola, jak się okazuje, przypada w udziale szeroko pojętej ofercie rozrywkowej, eventowej i kulturalnej. Potwierdzają to nie tylko wybory klientów, którzy częściej odwiedzają galerie z systematycznym kalendarzem eventów, lecz także realizowane w minionych latach projekty centrów, które konsekwentnie poszerzają ofertę rozrywkową i gastronomiczną.

Wyrafinowana rozrywka

Klienci dobrze jednak wiedzą, że rozrywka rozrywce nierówna. O ile przed laty wyróżnikiem centrum mogło być wielosalowe kino i popularne marki gastronomiczne w food courcie, o tyle dziś oferta rozrywkowa galerii musi być zdecydowanie bardziej wyrafinowana. Nie bez powodu rosnącą popularnością cieszą się dobrze zorganizowane wydarzenia, które ściągają do galerii tysiące nowych konsumentów. Pokazy mody, premiery samochodowe, imprezy okolicznościowe czy festiwale dla dzieci to klucz do tego, by pasaże galerii szczelnie wypełniły się klientami. Dużym zainteresowaniem cieszą się spotkania z blogerami i vlogerami, którzy popularność zawdzięczają własnej przebojowości, a także wydarzenia z udziałem znanych sportowców i aktorów. – Badania marketingowe, które śledzimy, dowodzą, że dobrze zorganizowane wydarzenia zwiększają liczbę odwiedzających osób o 20 proc., z czego blisko 40 proc. to osoby odwiedzające dane centrum po raz pierwszy. Każde wydarzenie to poza tym więcej czasu spędzonego w galerii o ponad 30 proc., a co dziesiąta osoba, która wzięła udział w akcji promocyjnej, odwiedza centrum ponownie w ciągu 30 dni od dnia wydarzenia – mówi Rafał Satora, Dyrektor Działu Digital w firmie CITY.

Specyfika loterii

Loterie i konkursy należą do tego rodzaju wydarzeń, które przyciągają do galerii najwięcej potencjalnych klientów. Jak w przypadku każdej akcji marketingowej ważne jest nie tylko samo wydarzenie, ale również odpowiednie nagłośnienie go w mediach i zapoznanie z jego szczegółami wszystkich najemców. Jeśli tylko te trzy obszary zostaną odpowiednio zagospodarowane, wówczas loteria z pewnością przyniesie galerii wymierne efekty. – Od ponad 10 lat organizujemy loterie w galeriach handlowych na terenie całego kraju. Doświadczenie nauczyło nas, czego oczekują klienci, a co jest ważne dla zarządców. Klienci nade wszystko cenią atrakcyjną formułę zabawy, a także jej przystępność i prostotę. Zarządcy natomiast przede wszystkim zwracają uwagę na wizerunkowy i marketingowy rezultat każdej tego rodzaju akcji, a więc rozpoznawalność galerii w regionie oraz wzrost obrotów wszystkich najemców – mówi Dawid Pęczek, specjalista ds. loterii i konkursów w firmie CITY.

city-loterie

Wielość scenariuszy

W pierwszej połowie czerwca firma CITY zorganizowała atrakcyjną loterię pt. „Jeden kupon, pięć szans” w poznańskiej galerii Avenida. Zasady loterii były jasno określone: należało zrealizować zakupy o wartości min. 150 pln, a następnie odebrać kupon i sprawdzić swoje szczęście w grze o kartę podarunkową o wartości 100 pln. Łączna pula nagród wynosiła 45 000 pln. Do realizacji loterii firma CITY wykorzystała pięć multimedialnych kiosków wyposażonych w ekrany dotykowe i czytniki kodów kreskowych. – Kioski multimedialne doskonale sprawdzają się podczas loterii. Ekrany pozwalają emitować treści, które promują akcję, a wbudowane czytniki kodów i drukarki kuponów umożliwiają klientom sprawne wzięcie udziału w loterii. Zawsze dbamy o staranne oznakowanie kiosków, ich właściwe oprogramowanie i rozstawienie w kluczowych punktach galerii – podkreśla Dawid Pęczek, specjalista ds. loterii i konkursów w firmie CITY.

Loterie, które można realizować wedle różnych scenariuszy, cieszą się wśród klientów galerii rosnącą popularnością. Organizując tego rodzaju akcje warto postawić na współpracę z doświadczonym partnerem. CITY oferuje organizację loterii i konkursów w pełnym zakresie – od doradztwa, poprzez opracowanie koncepcji i mechanizmu loterii, aż po odpowiednie wsparcie prawne, przeprowadzenie loterii i wydanie nagród. Firma ma w swoim portfolio ponad 150 zrealizowanych loterii, które odbyły się w takich m. in. centrach jak Malta Poznań, Factory Outlet (Kraków, Poznań, Warszawa), Silesia City Center, Galeria Katowicka, Galeria 3 Stawy, Galeria Kazimierz, Galaxy Centrum Szczecin, Focus Mall Zielona Góra i w wielu innych.

Autorem tekstu jest Dominik Rogóż,  ETHOS Communication & CSR.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY