Bobby Burger zapowiada kolejne otwarcia

Bobby Burger to pierwsza i zarazem największa polska sieć burgerowni. Obecnie w całej Polsce znajdują się 34 lokale marki i jeden punkt sezonowy, działający w oparciu o nowy koncept Bobby Burger Smart Cube. Jednak to nie koniec ekspansji na polskim rynku – w ciągu najbliższych trzech miesięcy sieć powiększy się o kolejne dwa lokale, w Zielonej Górze i Lublinie.

Początki marki Bobby Burger sięgają 2012, kiedy to dwóch znajomych wyruszyło food truckiem na ulice Warszawy. Rok później pojawił się pierwszy lokal marki znajdujący się do dziś w samym centrum stolicy, przy ul. Żurawiej. W ciągu kolejnych sześciu lat Bobby Burger otworzył swoje następne lokale w Warszawie, a także w innych dużych miastach Polski. Dziś to nie tylko pierwsza, ale i największa polska sieć burgerowni, która otworzyła właśnie swój pierwszy punkt sezonowy, działający w mobilnym kontenerze.

Nowy koncept

– W połowie czerwca otworzyliśmy nasz pierwszy punkt sezonowy, działający w nowym systemie franczyzowym Bobby Burger Smart Cube. Jest to nasza pierwsza i jak na razie jedyna burgerownia działająca w mobilnym kontenerze. Punkt działa w Kołobrzegu – mówi Maciej Sobolewski, Marketing Manager Bobby Burger. – Na chwilę obecną pod marką Bobby Burger funkcjonuje 25 lokali franczyzowych, co pokazuje nam, że zainteresowanie tym modelem współpracy jest bardzo duże. Bobby Burger Smart Cube powstał z myślą o przedsiębiorcach, którzy np. posiadają działkę i chcą rozwijać swój biznes w typowo sezonowych miejscowościach – dodaje Maciej Sobolewski.

Do końca wakacji sieć planuje również otwarcie dwóch nowych lokali. – Do końca wakacji planujemy otwarcie naszych pierwszych lokali w Zielonej Górze i Lublinie, w których poza naszymi flagowymi burgerami 100 proc. wołowina, będzie można znaleźć też kultowe lody Ben&Jerry’s czy burgery wegetariańskie – dodaje Maciej Sobolewski. – Z przeprowadzonego przez nas badania dotyczącego preferencji i zwyczajów związanych z wyborem lokali gastronomicznych wiemy, że mieszkańcy dużych miast burgerownie postrzegają w kategoriach modnych miejsc, w których chętnie i często umawiają się ze znajomymi i spędzają w nich czas. Wprowadzenie opcji wegetariańskich do naszego menu ma więc odpowiedzieć m.in. na zagospodarowanie potrzeb całej grupy, czyli nie wykluczać osób preferujących pozycje bezmięsne – mówi Maciej Sobolewski z Bobby Burger.

30 mln zł obrotu

W ostatnich latach zauważalny jest intensywny rozwój rynku gastronomicznego w Polsce. Jego wartość w porównaniu do roku 2016 wzrosła o ponad 10,5 pp. i w 2017 roku wyniosła blisko 36 mld zł. Poprawia się także sytuacja finansowa Polaków, co wpływa znacząco na zmianę stylu życia. Jedzenie na mieście przestaje być czymś wyjątkowym. – Z badania przeprowadzonego na zlecenie Bobby Burger wynika, że średnia wartość rachunku za jedną wizytę w lokalu gastronomicznym to około 43 zł. Analizując dane rynkowe widoczne jest, że Polacy coraz więcej wydają na jedzenie w lokalach gastronomicznych. W ubiegłym roku było to około 100 zł miesięcznie, czyli więcej niż kiedykolwiek wcześniej – dodaje Maciej Sobolewski. Obrót lokali pod marką Bobby Burger w 2017 roku wyniósł 30 mln zł, w tym roku szacowany to 40 mln zł. Znormalizowana EBIDTA spółki Bobby Burger – 1,3 mln zł.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl