Wroclavia: 7 mln klientów w pół roku

– Wykorzystaliśmy całe międzynarodowe doświadczenie Unibail-Rodamco-Westfield z dziedziny najwyższej jakości zakupów, tworząc unikalny, dostosowany do potrzeb mieszkańców Dolnego
Śląska obiekt – mówi w rozmowie z Retailnet.pl Małgorzata Woźniak, Dyrektor Centrum Wroclavia.

Retailnet.pl: Wroclavia została otwarta w październiku zeszłego roku. To dostatecznie długi okres, by ujawnił się jej charakter. Jakie to centrum?

Małgorzata Woźniak: Prawdziwie lifestyle’owe. Wybierane nie tylko jako miejsce zakupów, ale także na spotkania biznesowe, czy – a może nawet przede wszystkim – jako przestrzeń do spędzenia czasu wspólnie ze znajomymi. Niemal 20 proc. naszej powierzchni zajmuje gastronomia i rozrywka, na czele z naszym autorskim konceptem gastronomicznym – Grand Kitchen oraz 20-salowym kinem.

Od otwarcia zyskali Państwo wiele prestiżowych nagród. Z której jest Pani najbardziej dumna?

To prawda. Jesteśmy laureatem m.in. HOF Awards 2018, co oznacza, że Wroclavia została uznana za najlepsze centrum w Europie Środkowo-Wschodniej, a także European Real Estate Quality Awards (CEEQA) przyznawanej za wyznaczanie standardów na rynku nieruchomości komercyjnych w całej Europie. Jednak najbardziej cieszą mnie nie tyle tytuły – choć przyznaję, że są bardzo miłe – co liczne odwiedziny w naszym centrum i jego popularność wśród mieszkańców Wrocławia. Wroclavia tętni życiem. Widać to szczególnie w strefach wypoczynkowych, Grand Kitchen, a także w ogrodach, gdzie przez cały dzień panuje bardzo miła, ożywiona atmosfera. Wroclavia to prawdziwe lifestyle destination.

Czy może Pani zdradzić konkretne liczby?

W ciągu pierwszych 6 miesięcy odwiedziło nas 7 mln gości. Na koniec maja naszą kartę stałego klienta miało 76 tys. osób, a każdego dnia przybywają kolejne, które chcą skorzystać z ofert specjalnych w sklepach i restauracjach, z wydłużonego bezpłatnego parkowania, z porad stylisty, a także dedykowanych akcji, takich jak otwarcie sezonu letnich wyprzedaży. Na tej podstawie wnioskujemy, że na stałe wpisaliśmy się w zwyczaje zakupowe wrocławian. Mamy też poczucie stabilności naszego modelu biznesowego, co jest istotne w zmieniającym się otoczeniu, np. w kontekście ograniczenia handlu w niedzielę.

W jaki sposób udało się osiągnąć takie wskaźniki?

Wykorzystaliśmy całe międzynarodowe doświadczenie Unibail-Rodamco-Westfield z dziedziny najwyższej jakości zakupów, tworząc unikalny, dostosowany do potrzeb mieszkańców Dolnego
Śląska obiekt. Skupiliśmy się na tenant mixie, zapewniając staranny i zróżnicowany dobór najemców oraz costumer journey, dbając na każdym kroku, by każdy gość mógł cieszyć się jak najłatwiejszą i jak najprzyjemniejszą wizytą. Z pewnością procentuje również wybór doskonałej lokalizacji, tzw. iconic destination – w samym sercu miasta, w odległości 15-minutowego spaceru od pięknego wrocławskiego Rynku i w pobliżu kilkudziesięciu linii autobusowych i tramwajowych. Staramy się też być blisko mieszkańców – na ponad 2 lata przed otwarciem zaczęliśmy działania na rzecz lokalnej społeczności, które teraz kontynuujemy już na terenie centrum, jak konkurs „Ubieramy wrocławskie krasnale”, „Wrocław – kochamy nasze miasto”, a także akcje oparte na sponsorowanej przez nas oscarowej produkcji „Twój Vincent”.

Jaki jest feedback odwiedzających?

Już podczas pierwszego dnia nasi goście na gorąco dzielili się z nami wrażeniami, pisząc, że Wroclavia „robi wrażenie” i że mają teraz „nowe, ulubione centrum”. Według prowadzonych przez nas badań Wroclavia podoba się klientom i zapada w pamięć. Jest dobrze rozpoznawana, szczególnie w najbliższych strefach, gdzie świadomość marki sięga niemal 90 proc. Mieszkańcy nas znają i chętnie do nas wracają. Z ciekawostek – odwiedzającym podoba się m.in. muzyka w centrum, wielokrotnie mieliśmy pytania o to, jaki utwór był prezentowany w jakimś konkretnym dniu o konkretnej godzinie. Oczywiście trafiają do nas również bardziej krytyczne opinie i sugestie zmian. Wszystkich słuchamy z uwagą i staramy się jak najlepiej je wykorzystać, by udoskonalić naszą ofertę.

A udało się zaobserwować jakieś konkretne zwyczaje odwiedzających?

Nasi goście bardzo chętnie korzystają z naszych 4-gwiazdkowych usług, np. porad stylisty, strefy biznes z drukarką, a także pokojów rodzinnych, wyposażonych w wygodny fotel do karmienia, mikrofalówkę i inne udogodnienia. Staramy się ułatwić wizyty rodzinom, dlatego mamy opaski tożsamości dla dzieci i szerokie, zlokalizowane w pobliżu lobby miejsca parkingowe, z których nasi klienci bardzo chętnie korzystają. Dużą popularnością cieszą się organizowane przez nas cyklicznie, nawet 3 razy w miesiącu, eventy, np. z udziałem ambasadorki strefy Grand Kitchen – Beaty Śniechowskiej, Unexpected Cycling i Dzień Społeczności Pokémon GO. Współpracujemy wówczas z najemcami, którzy mają okazję zaprezentować swoją ofertę i odnotowujemy ponadprzeciętną liczbę odwiedzin.

Jakie możliwości reklamowe mają najemcy?

Wspomniany udział w eventach, a także bezpłatne i płatne nośniki reklamowe, szczególnie w social mediach i szeroko rozumianej sferze digital, na którą jako cała grupa kładziemy ogromny nacisk.
Nasz profil na Facebooku ma ponad 30 tys. fanów, działamy jeszcze na Instagramie i YouTubie, a także w ramach aplikacji mobilnej centrum połączonej z kartą stałego klienta. Najemcy przekazują nam pozytywne opinie szczególnie na temat realizowanego  przez Wroclavię wideobloga. Pojedyncze filmy mają nawet 30 tys. wyświetleń i są dla najemców doskonałą okazją do zaistnienia wśród naszych klientów.

Jakie macie Państwo plany na najbliższy czas?

Stale poszerzamy ofertę o nowe usługi. W ostatnich dniach zainstalowaliśmy paczkomaty, które pozwalają na odbiór przesyłki każdemu, komu do Wroclavii „po drodze”. Uruchomiliśmy również
dodatkowy taras w strefie restauracyjnej, który pozwala klientom i pracownikom pobliskich biur delektować się posiłkiem na świeżym powietrzu. Będziemy także uzupełniać ofertę o nowe marki modowe i dodatki oraz restaurację i piekarnię. Po oddaniu budynku do użytku mogliśmy też rozpocząć ubieganie się o BREEAM Final Certificate, który odzwierciedla stosowaną przez nas zasadę
poszanowania środowiska naturalnego. Podczas Interim Certificate uzyskaliśmy najwyższy rezultat w Europie dla centrum handlowego w budowie.

Czego poza BREEAM mogę Pani życzyć na rocznicę działalności Wroclavii?

Chciałabym, żeby klienci odwiedzali nas tak samo licznie jak dotychczas lub nawet liczniej. Poza tym 18 października 2018 roku, kiedy będziemy obchodzić pierwszą rocznicę naszej działalności, życzę sobie takiej samej dobrej energii i zaangażowania w moim zespole. Są naprawdę motywujące i pozwalają zrealizować niejedno wyzwanie.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl