Samsung: wyróżnij się albo zniknij

Sklepy stacjonarne w ostatnich latach nie mają łatwego życia. Nie dość, że muszą skutecznie rywalizować o konsumenta na wspólnej przestrzeni, jaką są m.in. centra handlowe, to dodatkowo silna
konkurencja widoczna jest ze strony coraz prężniej działających sklepów internetowych. Jak zatem przekonać do siebie potencjalnych klientów i wyróżnić się ze swoją ofertą?

Czasy, w których lojalność i zainteresowanie klientów zdobywało się dzięki promocjom i obniżkom cen, powoli odchodzą w zapomnienie. Relacja z klientem budowana jest coraz mocniej w oparciu o wartość marki i odpowiednią atmosferę wewnątrz sklepu.

Nawet najlepszy produkt nie sprzeda się sam

Z badań przeprowadzonych przez firmę Deloitte1 wynika, że wciąż aż 90 proc. sprzedaży detalicznej na świecie odbywa się w sklepach tradycyjnych. Mimo to dynamika zakupów online może budzić obawy właścicieli sklepów stacjonarnych. Według organizacji European Ecommerce2, rynek e-commerce wzrósł w Polsce o 25 proc., a jego wartość szacowana jest na 36–40 mld zł.

Właściciele sklepów stacjonarnych muszą zrozumieć, że proces zakupowy klienta nie jest ograniczony tylko do wejścia i wyjścia ze sklepu. Zgodnie z informacjami zawartymi w raporcie Deloitte, zakupowa „droga klienta” dzieli się na kilka etapów. Są to:

  • poczucie chęci posiadania produktu,
  • poszukiwanie informacji u sprzedawcy,
  • zakup produktu, satysfakcja po zakupie oraz podzielenie się wrażeniami z innymi.

Stworzenie właściwej atmosfery i odpowiednia prezentacja produktu mogą pomóc nie tylko w przekonaniu klienta do zakupu, ale także budowaniu u niego pozytywnych doświadczeń, które przełożą się na późniejsze rekomendacje. Dziś sukces w branży retail zdeterminowany jest w równym stopniu przez marketing, personalizację usług, a także warstwę wizualną obiektu i przyjazną atmosferę podczas zakupów. Z punktu widzenia menedżerów istotna jest także optymalizacja procesów zapewniająca zachowanie wysokiej rentowności. Czynnikami, które mogą w tym pomóc, są elementy nowoczesnych technologii.

Wizualizacja przede wszystkim

Atrakcyjna i dynamiczna zawartość na odpowiednio umieszczonej ścianie wideo może zwrócić uwagę potencjalnych klientów i zachęcić do wizyty w sklepie. W tym przypadku świetnie sprawdzają
się urządzenia z kategorii Digital Signage. Zaawansowane wyświetlacze LCD i LED dostosowane do ciągłej pracy, zarówno w środku, jak i na zewnątrz budynków, zapewniają najwyższej jakości obraz prezentujący w atrakcyjny sposób produkty, logotypy marek i mapę placówki handlowej.

Reklama zewnętrza i wewnętrzna to jedne z najpopularniejszych form prezentacji oferty placówki handlowej. Wykorzystanie wyświetlaczy, które prezentują ruchome treści, jest o wiele efektywniejsze od tradycyjnych plakatów i standów, co potwierdzają badania na temat Digital Signage przeprowadzone przez MarketsandMarkets. Analizy w obszarze sprzedaży detalicznej pokazują, że uwaga odbiorców rośnie nawet o 38 proc., gdy klient ogląda komunikaty prezentowane na profesjonalnych wyświetlaczach typu Digital Signage. Badania wskazują również na pięciokrotnie dłuższą zapamiętywalność przekazu.

Walcząc o uwagę konsumentów, sklepy wykorzystują technologię w bardziej kreatywny i innowacyjny sposób. Dzięki zastosowaniu oprogramowania zewnętrznego, możemy dowolnie personalizować nasz przekaz. Treści prezentowane na monitorach profesjonalnych mogą wyświetlić komunikat powitalny, przekazać informacje o aktualnych promocjach lub treść dopasowaną do atrybutów zewnętrznych osoby, która na nie spogląda (wiek, płeć). Mogą też reagować na ruch, zatrzymanie się czy zwrócenie twarzy w stronę monitora itp.

Powiew przyszłości – Samsung Smart Signage

Smart Signage to odpowiedź Samsunga na wyzwania w obszarze rozwiązań Digital Signage, na które składa się cały ekosystem rozwiązań: od ekranów profesjonalnych po oprogramowanie do zarządzania nimi. W ofercie firmy Samsung można znaleźć całą gamę rozwiązań przeznaczonych do pracy wewnątrz i na zewnątrz budynków. Charakteryzują się one możliwością długiej pracy w trybie 16 h/7 lub 24 h/7, większą jasnością ekranu, wąskimi ramkami ekranów, pozwalającymi na zbudowanie „ścianki wideo” i rozszerzoną gwarancją door-to-door. Oferowane rozwiązania występują w praktycznie każdym rozmiarze od 10 do 98 cali, pozwalając właścicielom sklepów na elastyczne wykorzystanie dostępnych powierzchni. Samsung do swojej oferty wprowadził również ekrany LED, których bezramkowa konstrukcja i łatwa instalacja pozwalają na tworzenie niestandardowej wielkości ekranów dopasowanych do aktualnych potrzeb placówek handlowych.

Najciekawszym przykładem takiego rozwiązania jest „The Wall Professional”, czyli modułowy wyświetlacz MicroLED, który oferuje bardzo wysoką jakość i jasność wyświetlanego obrazu oraz możliwość rozbudowy nawet do kilkuset cali. Nowością, zaprezentowaną na targach InfoComm 2018 w Las Vegas, są również dwustronne zewnętrzne urządzenia SMART Signage o wielkości 85 cali, pozwalające na wyświetlanie treści reklamowych po obu stronach urządzenia.

Dopełnieniem ekosystemu rozwiązań Smart Signage jest aplikacja Samsung MagicINFO do zarządzania treścią, umożliwiająca wygodne tworzenie, planowanie i wprowadzanie treści w całej sieci
urządzeń. Dzięki centralnemu sterowaniu, obsługa sklepu nie musi samodzielnie rozwieszać, a następnie usuwać papierowych plakatów i ulotek. System pomaga też w diagnozowaniu, zdalnym rozwiązywaniu problemów i obsłudze wszystkich urządzeń.

Ceny zawsze aktualne

W celu osiągnięcia jak najwyższego poziomu konwersji, sklepy muszą precyzyjnie wychodzić naprzeciw potrzebom klientów i wykorzystywać wszystkie okazje mogące skłonić ich do zakupów. Nowoczesny handel wymaga nowoczesnych rozwiązań technicznych, które nie tylko oczarują klienta, ale pomogą mu w wyborze produktu i sprawią, że zakupy staną się łatwiejsze i bardziej intuicyjne. Jest to szczególnie istotne w sytuacji, gdy o uwagę konsumenta zabiegają już nie tylko sklepy tradycyjne, ale również te internetowe.

1 https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/deloitte-digital/ digital-marketing-newsletter-deloitte/digital-marketing- -newsletter-maj-2018/trendy-technologiczne-retail.html

2 https://www.ecommerce-europe.eu/press-item/european- ecommerce-report-2017-released-ecommerce- -continues-prosper-europe-markets-grow-different- -speeds/

Autor: Adam Parzonka, Senior Sales Manager w Samsung

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl