New Sephora Experience – perfumerie współtworzone z millenialsami

Od 2017 roku Sephora wdraża globalnie nowy koncept swoich perfumerii – „New Sephora Experience”. Imponujące przykłady rewitalizacji zobaczyć można między innymi w hiszpańskiej perfumerii Sephora Triangle oraz nowojorskiej Sephora 34th Street. W Europie zrealizowano dotąd blisko 50 inwestycji, m.in. na terenie Włoch, Francji, Hiszpanii, Czech, Skandynawii, Turcji, Grecji, Niemiec, a także w Polsce.

W Polsce pierwszy sklep w świeżej odsłonie zadebiutował jesienią 2017 roku wraz z otwarciem Centrum Wroclavia. Kolejne realizacje pojawiły się w krakowskim Centrum Handlowym Serenada
oraz szczecińskim Galaxy. W maju tego roku Sephora zaprezentowała nowy koncept w warszawskiej Galerii Mokotów oraz w nowo otwartym Centrum Handlowym Forum Gdańsk. Firma jeszcze na 2018 rok zapowiada kolejne otwarcia i odsłony perfumerii w świeżej odsłonie. Modernizacji poddane zostaną m.in. dwie perfumerie w Warszawie, a w lipcu nowy koncept zadebiutuje w opolskiej Karolince.

– Nowy koncept perfumerii Sephora powstał między innymi w efekcie konsultacji z młodymi konsumentami, a w ich kreacji uczestniczyli studenci prestiżowej londyńskiej szkoły Central Saint Martins. Badania pokazują, że jesteśmy ulubioną marką pokolenia millenialsów i generacji Z, które uwielbiają nowości i eksperymentowanie z nowymi lookami i technologiami. Nowa odsłona perfumerii Sephora realizuje w dużej mierze oczekiwania i preferencje tej grupy naszych klientów – mówi Katarzyna Bielecka, Dyrektor Generalna Sephora w Polsce.

Nowoczesne rozwiązania w perfumeriach

Zmodernizowane perfumerie zapraszają klientów lekkim, przeszklonym wejściem do perfumerii, zdobionym charakterystycznymi dla Sephora czarno-białymi filarami. W nowej odsłonie zyskały one trójwymiarową formę oraz podświetlenie typu LED.

Już z poziomu wejścia, dzięki zastosowaniu liniowego oświetlenia LED, dostrzec można centralnie ulokowany i wyeksponowany Beauty HUB. To serce perfumerii, miejsce, które w zamyśle skupiać
ma społeczność fanów eksperymentowania z makijażem – to tutaj klienci mogą samodzielnie wypróbować produkt na sobie, skorzystać z bezpłatnych 15-minutowych metamorfoz, płatnych usług makijażowych oraz lekcji makijażu czy wreszcie podładować swój telefon komórkowy.

Perfumerie zyskały również nową strefę Sephora Loves, w której prezentowane są nowe gorące marki debiutujące na rynku polskim i dostępne wyłącznie w Sephora, takie jak np. Huda Beauty, Becca czy Kat von D.

Salon Sephora

Perfumerie w nowym koncepcie pełne są multimedialnych rozwiązań, głównie wielkoformatowych ekranów LED zarówno za kasami, na słupach konstrukcyjnych, jak i w witrynach wybranych lokalizacji.

Uczytelniono również nawigację poprzez kolorystyczne wyodrębnienie stref pielęgnacji z białą podłogą i sufitem, a także strefy makijażu, gdzie dominuje elegancka czerń.

Wyjątkowe usługi

Wybrane perfumerie w nowym koncepcie zyskują dodatkowe atrakcje i usługi. W warszawskiej Galerii Mokotów Sephora oferuje usługę, która dotąd dostępna była w innych krajach – personalizowane grawerowanie produktów, na przykład na zakupionym flakonie perfum. Pozwala ona wygrawerować imię obdarowywanej osoby lub umieścić wybrany symbol. Usługa jest bezpłatna i dostępna w tym momencie w Polsce wyłącznie w tej lokalizacji.

Sephora stawia na rozwój usług umożliwiających klientom testowanie produktów, ale też zapewniających aspekt edukacyjny ich użycia. Poza dostępnymi już bezpłatnymi usługami: precyzyjnego
doboru koloru podkładu Color Profile, usługi realizowanej z firmą Pantone, oraz 15-minutowymi metamorfozami, w maju tego roku wystartowała nowa bezpłatna platforma usługowa – grupowe
warsztaty makijażowe, Beauty Classes. Klientki mogą zapisać się na to wydarzenie w wybranych 8 lokalizacjach, w planach rozszerzenie usługi na kolejne. Nowością jest możliwość zapisu na zajęcia przez Internet poprzez Beauty Booking, dostępna na Sephora.pl.

– Od lat oferujemy naszym klientom znacznie więcej niż tylko produkty kosmetyczne. Świat Sephora to zabawa, edukacja i eksperymentowanie z własnym wizerunkiem. W tę filozofię świetnie wpisują się usługi. To często pierwszy kontakt, zwłaszcza młodych osób, z kosmetykami z wyższej półki. Dzięki naszym usługom makijażowym, klientki mogą testować nowości i uczyć się, jak ich używać. Widzimy ogromny potencjał na tym polu, czego dowodem jest centralne ulokowanie Beauty HUB w perfumeriach, i zamierzamy dalej mocno rozwijać ten obszar – mówi Katarzyna Bielecka, Dyrektor Generalna Sephora Polska.

Przyszłość nowego konceptu w Polsce

Sephora bardzo starannie wybiera nowe lokalizacje, uzależniając je przede wszystkim od potencjału danej lokalizacji. Sephora otwiera rocznie do pięciu nowych placówek. Firma kontynuuje swoją
strategię koncentrowania się przede wszystkim na miastach powyżej 100 tys. mieszkańców, zapewniających najwyższy zwrot z inwestycji, przy założonej wysokiej jakości wyposażenia sklepu, który jest dla firmy priorytetem. Poza otwieraniem nowych punktów sprzedaży firma inwestuje mocno w modernizację istniejącej sieci. Średnia powierzchnia perfumerii Sephora to 200–400 mkw. Jeśli jednak któraś z istniejących lokalizacji ma duży potencjał, firma decyduje się na powiększenie powierzchni salonu. Tak stało się między innymi z perfumerią w Galerii Mokotów, powiększanej już kolejny raz. Jeszcze w tym roku Sephora zaprezentuje kolejną odświeżoną perfumerię, która po modernizacji i relokacji zyska salę sprzedaży o powierzchni 600 mkw. Obecnie największa perfumeria to, zlokalizowany w warszawskiej Arkadii, Sephora flagship store, o powierzchni blisko 700 mkw.

Planowane na ten rok otwarcia i modernizacje będą konsekwentnie realizowały strategię wdrażania nowego konceptu.

Elastyczny model biznesowy Sephora

Dzięki uruchomieniu sprzedaży online ponad cztery lata temu, Sephora zyskała rzeszę nowych klientów. W ten sposób firma dotarła do miejsc, w których dotychczas nie posiadała tradycyjnych perfumerii. Obecnie klienci Sephora oprócz salonów stacjonarnych, równie często odwiedzają perfumerię internetową – nierzadko jest to dla nich pierwszy krok do zapoznania się z produktem czy
sprawdzenia jego dostępności w ulubionej perfumerii stacjonarnej. Podobnie jak na całym rynku, waga e-commerce i w biznesie Sephora ciągle rośnie. Wzrasta liczba odwiedzin w perfumerii online w tempie 50–60 proc. rok do roku. To efekt szerszej i atrakcyjniejszej oferty Sephora, ogólnego trendu na rynku co do wzrostu korzystania z urządzeń mobilnych do sprawdzania informacji o produkcie w sieci, ale też zmieniającej się świadomości i preferencji polskich konsumentów, którzy pokochali zakupy w Internecie.

Sephora.pl to sklep nr 1 w sieci Sephora, jednak to tradycyjna sieć sprzedaży jest wciąż podstawą biznesu firmy. Oferta perfumerii internetowej to dodatkowy kanał nie tylko sprzedaży, ale też komunikacji z klientem stacjonarnych perfumerii.

Sephora częścią koncernu LVMH

Sephora obecna na polskim rynku od 1999 roku posiada 94 perfumerie w największych miastach Polski. Sephora to najbardziej uwielbiana społeczność piękna na świecie, oferująca swoim klientom wyjątkowe doświadczenia zakupowe oraz innowacyjne marki kosmetyczne, zachęcająca do kreatywności i śmiałego wyrażania siebie.

Założony we Francji przez Dominique’a Mandonnaud w 1970 roku rewolucyjny koncept perfumerii Sephora to starannie dobrany, pełen nowości asortyment partnerskich marek – wśród nich zarówno klasyki, marki indie, gorące, światowe premiery oraz ciesząca się uznaniem, kolekcja marki własnej, Sephora Collection. Produkty i usługi oferowane przez Sephora dodają klientom pewności siebie i pomagają wykorzystać drzemiący w nich potencjał, a to wszystko przy wsparciu profesjonalnego i pełnego wyobraźni zespołu konsultantów.

Sephora jest częścią koncernu LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, wiodącej na świecie grupy dóbr luksusowych. Dzięki swojej unikalności, innowacyjności i duchowi przedsiębiorczości, Sephora stała się ulubioną destynacją w 34 krajach i w Internecie, dla wszystkich tych, którzy kochają eksperymentowanie i lubią odkrywać zaskakujący świat piękna.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA RETAILNET.PL

Serenada #bardziej otwarte centrum handlowe.

Centrum Serenada to nie tylko bogata oferta handlowa, ale przede wszystkim przestrzeń stworzona z myślą o mieszkańcach Krakowa.