IMS stawia na badania skuteczności oddziaływania nośników Digital Signage

Realizacja IMS

Digital Signage to w ostatnich latach najczęściej pojawiające się hasło kiedy mowa o poprawie komunikacji z klientem i zmianach wystroju sklepów. IMS S.A. od ponad 9 lat zdecydowanie stawia na rozwój tej usługi, która ma olbrzymią przewagę nad rozwiązaniami statycznymi takimi jak: plakaty, naklejki czy „back lighty”. Wysoka jasność, możliwość szybkich zmian kontentu, długowieczność i coraz lepsza cena nośników DS – nadają kierunek rozwoju komunikacji z klientem w miejscu sprzedaży.

Owe nośniki trzeba jednak instalować w sposób przemyślany i zdecydowanie po przeprowadzeniu odpowiednich badań skuteczności ich  oddziaływania. W innym wypadku instalacja DS.-u zamiast przynosić zadowolenie, prestiż i lepsze wyniki w zakresie odwiedzalności i sprzedaży, spowoduje efekt odwrotny.

– W naszym kraju najczęściej spotykanym problemem przy inwestycji w Digital Signage jest sposób podejmowania decyzji, który nazywam „mi-się” – mówi Wojciech Grendziński, wiceprezes IMS S.A. – Chodzi o argumenty takie jak: „wydaje mi się, że cena jest kluczowa”, „wydaje mi się, że LED w witrynie będzie działał” czy „wydaje mi się, że im większy tym lepiej”.

IMS S.A. – lider marketingu sensorycznego – nie pozostawia miejsca na gdybania i domysły na temat efektywności rozwiązań, które oferuje, a także najlepszego sposobu ich wykorzystania. Jednym z nich jest badanie skuteczności oddziaływania nośników na klientów obiektu za pomocą systemu, który bada liczbę osób w danym miejscu oraz sposób ich poruszania się. Dzięki niemu IMS jest w stanie przedstawić firmom dane zawierające takie informacje jak: przepływ klientów czy czas zatrzymania przed nośnikiem przed instalacją Digital Signage.

– Nasza przewaga konkurencyjna opiera się nie tylko na wykorzystaniu tego systemu, które swoją drogą jest skutecznym narzędziem do walki z „mi-się” – mówi Wojciech Grendziński. – W IMS S.A. od 10 lat zbieramy informacje i doświadczenia z rynku, mamy za sobą setki instalacji i podchodząc do projektu zawsze pokazujemy porównanie proponowanych rozwiązań w rozbiciu na kilkanaście kluczowych elementów oceny.

Kluczowa decyzja

Mimo coraz niższych cen nośników Digital Signag, inwestycja w nie nadal jest sporym wydatkiem, dlatego tak ważne jest, żeby klient mógł dokonać dokładnej analizy projektu przed jego rozpoczęciem. Dzięki badaniom będzie mógł wyliczyć czy poskutkuje większą odwiedzalnością w sklepie, czy też da mu większą konwersję.

Dlaczego rzetelne podejście do tematu instalacji nośników Digital Signage jest tak ważne? Skupienie się jedynie na parametrze cenowym może spowodować, że nośniki o zbyt niskiej jasności (standardowe 350 kandeli, które mają monitory lub co gorsza telewizory) nie poradzą  sobie w dość mocno doświetlonych korytarzach czy witrynach. Ponadto wysokie zużycie prądu, w przeciągu kilku miesięcy „przeje” oszczędność na zakupie tańszych nośników. Wysokie parametry grzania niektórych rozwiązań, mogą uderzyć po kieszeni, bo klimatyzacja będzie musiała działać na wyższych obrotach. Kiepska jakość nośników (nieodpowiednia wielkość diody w przypadku LED czy za niska rozdzielczość w przypadku monitorów) wcale nie przyciągnie klientów, a wręcz podda pod wątpliwość sens instalacji nowych rozwiązań. Ponadto duża wielkość nośników wcale nie daje pewności, że zbudujemy efekt „łał”. Zasłanianie witryn, ustawianie nośników wszędzie gdzie to możliwe, może nie zachwycić klienta, który będzie czuł się przytłoczony ilością informacji.

– Gdybym nie robił odpowiednich badań pozostałby mi jedynie argument wydaje „mi-się”. Rzetelne podejście do tematu to jedyny kierunek w rozwoju nowoczesnego marketingu sensorycznergo, umożliwiający mądre inwestowanie w Digital Signage – mówi Wojciech Grendziński. – Jeżeli pominiecie Państwo ten aspekt będziecie po prostu wydawać pieniądze, a najważniejsza jest tutaj skuteczność, którą gwarantujemy. Serdecznie zapraszamy do współpracy – dodaje.

Z przedstawicielami firmy będzie można spotkać się podczas jesiennej edycji Shopping Center Forum 2018 CEE Exhibition & Conference

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY